וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירת עשרות מערבלי בטון: כך נאטמה המנהרה שהושמדה בגבול הדרום

16.1.2018 / 21:33

עם חשיפת מנהרת הטרור השבוע בגבול עזה-ישראל-מצרים, הוזמנו למקום עשרות מערבלי בטון כדי שלאחר ההשמדה מהאוויר - ייחסם התוואי שלה לחלוטין. חלק ממערבלי הבטון אף הגיעו מאילת על מנת לסייע לכוחות ההנדסה

עריכת וידאו: ניר חן

שיירה של עשרות מערבלי בטון נצפתה בתחילת השבוע בגבול עם רצועת עזה. אחת אחת, פרקו משאיות הענק את תכולתן בניסיון, ככל הנראה, למנוע שימוש חוזר בתוואי של מנהרת הטרור שהושמדה יממה קודם לכן. במסגרת מבצע השמדת המנהרה בגבול עזה ישראל ומצרים, נשכרו שירותיהם של מערבלי הבטון, כשחלק מהמשאיות אף הגיעו מאילת על מנת לסייע לכוחות ההנדסה.

בתדרוך לכתבים, אמר דובר צה"ל רונן מנליס כי הייתה "השמדה מוחלטת של מנהרת טרור ייחודית שעוברת מתחת למעבר כרם שלום בדרך למדינת ישראל". לדבריו, מדובר ב"מנהרה שלישית שמסוכלת בחודשיים האחרונים. תקפנו את פתח המנהרה בצד הפלסטיני ברפיח. ומאז כוחות פיקוד דרום והחטיבה הדרומית כוחות הנדסה וכוחות מיוחדים פועלים במעבר כרם שלום".

מערבלי בטון אשר מסייעים להשמדת המנהרות. -, מערכת וואלה! NEWS
מערבלי הבטון בגבול הדרום, ביום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, -

לדבריו, המנהרה משמשת לצרכי טרור ו"באופן חד משמעי מופעלת על ידי חמאס ועוברת מתחת לאתרים אסטרטגיים". הוא ציין כי אורך המנהרה הוא יותר מקילומטר וחצי וכי היא עוברת מתחת לצינור המזרים גז וסולר לרצועת עזה וממשיך לכיוון מצרים. הוא הוסיף כי המנהרה חודרת 180 מטרים אל תוך שטח ישראל וכי בחמאס טענו שמדובר ב"מנהרת הברחה של משפחה בדואית".

עוד אמר מנליס כי המנהרה "יכולה לשמש למגוון פעולות טרור בשטחינו", לרבות פגיעה בצינור ובבני אדם, והוסיף כי טרם התברר למה משמש המשך המנהרה בשטח מצרים. על פי ההערכה המנהרה יכולה לשמש להעברת פעילי טרור לכיוון מצרים למטרת הוצאתו לפועל של פיגוע בכרם שלום ולצורך הברחת אמצעי לחימה אסטרטגיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיצוץ מנהרה ליד כרם שלום, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל
המנהרה במבט מבפנים/דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר במקום חשיפת המנהרה בכרם שלום, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל
אלוף פיקוד הדרום בהערכת מצב בסמוך למנהרה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully