וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל חשוד שהפיץ עלונים עם קריאה לנקמה על הפיגוע בחוות גלעד

16.1.2018 / 18:24

המשטרה הצבאית חוקרת חייל בחשד שהפיץ עלונים המעודדים הסתה, כנקמה על רצח הרב רזיאל שבח. החייל חשוד שהכין את המנשרים, והפיץ אותם בבסיס צבאי. "צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של אלימות"

עריכת וידאו: ניר חן

המשטרה הצבאית עצרה חייל בחשד שהפיץ עלונים המעודדים הסתה לפשיעה לאומנית, כנקמה על הפיגוע בחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח. החייל חשוד בהכנת המנשרים, והפצתם במחנה הצבאי בתל השומר. מצה"ל נמסר כי הם "רואים בחומרה ומגנים כל מקרה אלימות והסתה", והודגש כי כל מעשה מסוג זה יטופל בחומרה.

השר נפתלי בנט הגיב למעצר החייל ואמר כי "מדינת ישראל אינה אוסף של מיליציות, אלא מדינה ריבונית שבה הסמכות היחידה להפעיל כוח מצויה בידי המדינה עצמה. אני רואה בחומרה כל ניסיון פרטיזני להפעיל כוח או לנקום. אני מבין את הכאב ואת הזעם, אולם מדינת ישראל, היא ורק היא, תילחם במחבלים".

במהלך הלווייתו של שבח בחוות גלעד, הפריעו משתתפים במקום להספדו בנט, וקראו "נקמה!". בתגובה אמר השר כי "יש כאן מדינה. אנחנו לא מחזיקים נשק פרטי". מנחה ההלוויה פנה למשתתפים ודרש שיפסיקו, ויכבדו את בנט, שסיים את נאומו בעקבות הקריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
"שמר במחשב תכנים של דאעש": תושב טייבה נאשם בניסיון לבצע פיגוע
החגיגות בבלפור היו מוקדמות: זה מה שעלול לקרות ביום שאחרי אבו מאזן
ראש השב"כ: השקט מתעתע – סיכלנו השנה 400 פיגועים משמעותיים

עלון המעודד הסתה לפשיעה לאומנית כנקמה בעקבות מותו של הרב רזיאל שבח ז?ל., 15 בינואר 2018. דובר צה"ל
העלון שהפיץ החייל/דובר צה"ל

בשבוע שחלף מאז הרצח, ממשיך צה"ל את המצוד אחר המחבל היורה, ומטיל על חלקים משכם "כתר נושם", מושג שפיקוד מרכז המציא כדי להימנע מלהעניש את כלל האוכלוסייה הפלסטינית. יש כניסה ויציאה מהעיר, אך כוחות צה"ל בודקים כלי רכב לפי חשדות בשטח או מידע מודיעיני. במקביל מתקיימים צ'ק פוסטים, מחסומים זמניים בשטח שנועדו בעיקר להפתיע ולשבש פעילות טרור אך גם להוות כוח שיסייע במרדף או מעצר של חשודים.

פעילות הסיורים והחסמים מפעילה לחץ על הרחוב הפלסטיני והסביבה אך גם מייצרת מודיעין ממנו ניתן להפיק מידע רלוונטי לפיגוע. סיורים של כוחות צה"ל השבוע בכפר תל שגרמו להפרות סדר אלימות הם סוג של פעילות תומכת עבור גורמי המודיעין שמחפשים פיסות מידע – להבין מי הוא המחבל היורה, אם קיבל סיוע מחברי חוליה או פעל לבד והיכן הוא מסתתר.

עוד באותו נושא

שבוע לפיגוע בחוות גלעד: צה"ל מחפש מודיעין - ומחכה לטעות של המחבל

לכתבה המלאה
הלווית הרב רזיאל
נאומו של השר בנט נקטע בקריאות "נקמה" 
והשר השיב: "לא מחזיקים נשק פרטי". שלומי גבאי
הלווייתו של הרב שבח/שלומי גבאי

בשעות הבוקר יצאו כמה עשרות בני אדם ל"צעדת אימהות וילדים" במחאה על מדיניות הממשלה בשטחים. "אמהות דורשות ביטחון בבית ובכבישים. מדיניות ההכלה כלפי הערבים הורגת אותנו", נכתב בהזמנה. הצעדה תצא מתחנת רכבת מרכזת בתל אביב לעבר מחנה הקריה.

(עדכון ראשון 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully