וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בגרמניה לוואלה! NEWS על הריגול: "נוקטים אמצעי ביטחון"

16.1.2018 / 17:00

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, התייחס לפרשת הריגול שבמסגרתה פשטו הרשויות על בתיהם של עשרה חשודים כסוכנים איראניים במדינה, ואמר כי "הריגול ממחיש חשד לפעילות איראנית בכל אירופה". טרם נעצרו חשודים

עריכת וידאו: ניר חן

ג'רמי יששכרוף, שגריר ישראל בגרמניה, אמר היום (שלישי) לוואלה! NEWS כי פרשת הריגול האיראני בברלין "ממחישה את החשד לפעילות האיראנית בכל רחבי אירופה, והצורך להכיר בה ולמנוע אותה". לדבריו, "כל הנושא של מניעת טרור הוא שיח מתמשך ביננו לבין הגרמנים. זה נמצא בראש סדר העדיפויות של גרמניה וגם של ישראל".

השגריר הוסיף כי בשגרירות נוקטים את כל האמצעים הדרושים "כדי להבטיח את ביטחוננו, של השגרירות, השליחים ושל בני המשפחה". לדבריו, "אנחנו מתורגלים ונוקטים את כל הזהירות הנדרשת".

ג'רמי יששכרוף, שגריר ישראל, בברלין ויעקב איילון, 16 בינואר 2018. ראובן קסטרו
יששכרוף בריאיון לוואלה! NEWS/ראובן קסטרו

הבוקר מסרה התביעה הפדרלית כי הרשויות בגרמניה פשטו על בתיהם ומשרדיהם של עשרה חשודים כסוכנים איראנים ברחבי המדינה. זאת, אחרי שבתחילת החודש הודיעה ברלין כי הזהירה את טהראן מפני ריגול בשטחה אחרי מטרות ישראליות. לא נמסר על מעצרים.

דובר מטעם התביעה הפדרלית מסר כי החשודים "ריגלו אחרי מוסדות וגורמים בגרמניה בשם גוף הקשור לאיראן". הוא הוסיף כי הפשיטות החלו לאחר מידע שהתקבל מסוכנות הביון הפנימית. הוא סירב לאשר את הדיווח של המגזין "פוקוס", שלפיו החשודים ריגלו אחרי ישראלים בגרמניה מטעם כוח קודס של משמרות המהפכה. עוד דווח במגזין כי הפשיטות אירעו בברלין ובמדינות באדן-וירטמברג, נורדריין-וסטפאליה ובוואריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר ושר החוץ האיראני, מוחמד זריף, במהלך מסע"ת בבברלין, גרמניה, 15 ביוני 2016. רויטרס
שרי החוץ גבריאל וזריף/רויטרס

הפשיטה מגיעה בזמן שבו גרמניה, לצד בעלות בריתה באירופה, מנסות לשמור על הסכם הגרעין עם איראן. בברלין חוששים שניסיונות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשנות את ההסכם יוביל לקריסתו, ושר החוץ זיגמר גבריאל אמר ביום שבת כי ההסכם חיוני, לצד הפעלת לחץ נפרד על איראן בנושאים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully