וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים נגד פשרת חזקת הגיל הרך: "משחק פוליטי על חשבון הילדים"

16.1.2018 / 16:14

אחרי שיו"ר ועדת הכנסת יואב קיש וח"כ שולי מועלם הגיעו לפשרה בנוגע להצעת החוק, ארגוני ההורים הביעו זעם על ההחלטה להימנע מציון גיל מפורש. "במקום ליצור חוק ברור נוצר כאוס. שוב נצטרך להילחם בבתי המשפט על הפרשנות", אמרו

צילום: ערוץ 7, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: איומים על ח"כ מועלם בעקבות הצעת חוק חזקת הגיל הרך, יולי 2017)

חרף ההסכמות שהושגו בין הליכוד לבית היהודי בעניין חזקת הגיל הרך, נציגי האבות והאימהות הביעו חוסר שביעות רצון מהפשרה שהושגה בין הסיעות. הנציגים טענו כי אותן הסכמות שהוצגו היום (שלישי) הן בגדר משחק פוליטי על חשבון הילדים שלהם בזמן שהן משאירות את הנוסח "באוויר", ולדבריהם אין קביעה מפורשת בנוגע לגיל חזקת הגיל הרך.

במסגרת ההסכמות בוועדת הכנסת, הוחלט כי הצעת החוק שגרמה למחלוקת בין יו"ר הוועדה יואב קיש (הליכוד) וח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) תובא ככל הנראה להצבעה בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב, ותופיע בו ההגדרה "פעוט'" במקום ציון מפורש של טווח גילאים. כמו כן, הוסכם שהצעת החוק של קיש לא תקודם בקריאה שנייה ושלישית ללא הסכמתה של מועלם. למרות זאת, ההורים טוענים כי אין בשורה בהצעת שאינה קובעת מפורשות מה יהיה הגיל לחזקת גיל הרך ומותירים אותם שוב להחלטת שופטי בית המשפט.

בובה לוי. -, מערכת וואלה! NEWS
"משחקים פוליטיים על חשבון הילדים". בובה לוי/מערכת וואלה! NEWS, -

"העובדה שההסכמות הן על הגדרת פעוט ולא על ילד רק מראה עד כמה אין הבנה לחומרת המצב", אמרה בובה לוי, אם לארבעה ילדים מארגון הקול הנשי. "מדובר פה בחוק פרוץ, משאירים את זה שוב להחלטת בית המשפט. אם חוק כזה יעבור, שוב ישלחו אותנו להילחם על זה בבתי הדין. שופט אחד יכול לקבוע שפעוט הוא בן שנתיים, בעוד ששופט אחר יציב הגדרות אחרות. משרד הרווחה המליץ להוריד את חזקת גיל הרך לגיל שלוש, שולי מועלם אמרה גיל ארבע וקיש דיבר על גיל שנתיים – ובסוף כולם 'פעוט'. אנחנו צריכים שחוק יהיה ברור כדי שמי שישפוט יעשה זאת לפיו. קיש משחק בילדי הגרושים כמו במשחק קלפים. איפה טובת הילד?".

עם זאת, לוי ציינה לטובה את מאבקה של ח"כ רפאלי ואת עמידתה בלחצים בזמן המשבר. "היא מבינה את המשמעות ונלחמה לטובת הילדים", אמרה. "היא מבינה את ההשלכות של הורדת חזקת הגיל הרך, היא נלחמת ומבינה איזה נזק יכול להיגרם. בניגוד אליה ההתנהגות של קיש הייתה בריונית. הוא מאיים שאם לא יצביעו לטובת הצעת החוק שלו הוא ישמיד הצעות חוק שלא קשורות לילדים. כל דבר צריך לבחון לגופו של עניין, ועצם האיום הוא ביריוני".

אמיר שיפרמן, אב לארבעה ומייסד תנועת "א' זה אבא", הסכים אף הוא כי מדובר במשחק פוליטי על חשבון הילדים. הוא ציין כי מבחינת התנועה שבראשה הוא עומד, כל הסכמה שאינה ביטול חזקת הגיל הרך באופן מוחלט אינה נותנה למשא ומתן. "ההסכמות הללו לא סופיות, אני מאמין שגם ההסכמות אלו כמו כל ההתנהלות סביב חזקת הגיל הרך היא התנהלות פוליטית פסולה", הבהיר. "כל דבר אחר מלבד ביטול של חזקת גיל הרך תביא להסלמה של המאבק שלנו. גם הצמצום של החזקה הוא משהו בלתי מתקבל על הדעת. מדובר בקטינים חסרי ישע, באבות שכמהים לגדל את הילדים שלהם, כל טענה שקרית שאבות רוצים משמורת כדי להתמקח על דמי המזונות היא בגדר הזיה. לקחו את הילדים שלנו ועשו מהם איזה כלי מיקוח בלתי נתפס, לא מוסרי ונבזי כדי למקסם זכויות ותפיסה חברתית קלוקלת של קידום מעמד האישה ושכר הנשים במשק. החזקה היא משהו שצריך להעלם מהעולם ואנחנו נפעל שהוא לא יהיה".

שירן פרץ. -, מערכת וואלה! NEWS
"לא יכולים לספק תשובות". שירן פרץ/מערכת וואלה! NEWS, -

שירן פרץ, אם לילד ומנהלת קבוצת "אימא ללא תנאים", אמרה כי ההסכמות הללו רק יצרו כאוס במקום להסדיר את המצב. "הוויכוח החדש יעסוק בהגדרה 'מהו פעוט'". אמרה. "נוצר לחץ אדיר להורים שהם ממש לא יודעים מה זה אומר, עכשיו כשזוג מתגרש לא יודע מה לעשות - האם הורות משותפת מועילה או מזיקה? המדינה מוצפת באימהות חרדות כי אין לנו תשובה לספק. הפוליטיקאים סוגרים עסקאות של 'אתה תשמור לי ואני אשמור לך'. הבית היהודי החזיק חוק שהוא קשור להתנחלות וקיש החזיק את חזקת גיל הרך. כל החוקים שמחוקקים בכנסת הם חשובים אבל כשמדברים על ילדים - זה החיים שלנו כולנו".

לדבריה, הח"כיות שמקדמות את הנושא נאלצות להתמודד עם מכבש לחצים שמופעלים על ידי גורמים שונים. "ח"כ מועלם עוברת טרור, ח"כ אורלי לוי חוששת באותה מידה, וכל חברת כנסת שרוצה לתמוך בנו חוששת מהשיימינג. חברי הכנסת והשרים נכנעו לטרור של ארגוני הגברים. כל מי שתמך בזה חטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully