וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: המשטרה סורקת אחרי 10 סוכנים מאיראן שריגלו אחרי ישראל

16.1.2018 / 12:58

הפשיטות אירעו בבתים ובמשרדים ברחבי המדינה, כולל בברלין, אחרי קבוצת החשודים, שלפי דיווחים פעלו בשם כוח קודס של משמרות המהפכה. לא היו מעצרים. לאחרונה הזהירה גרמניה את איראן מפני ריגול אחרי ישראל בשטחה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות בגרמניה פשטו היום (שלישי) על בתיהם ומשרדיהם של עשרה חשודים כסוכנים איראנים ברחבי המדינה - כך מסרה התביעה הפדרלית. זאת אחרי שבתחילת החודש הודיעה ברלין כי הזהירה את טהראן מפני ריגול בשטחה אחרי מטרות ישראליות. לא נמסר על מעצרים.

דובר מטעם התביעה הפדרלית מסר כי החשודים "ריגלו אחרי מוסדות וגורמים בגרמניה בשם גוף הקשור לאיראן". הוא הוסיף כי הפשיטות החלו לאחר מידע שהתקבל מסוכנות הביון הפנימית. הוא סירב לאשר את הדיווח של המגזין "פוקוס", שלפיו החשודים ריגלו אחרי ישראלים בגרמניה מטעם כוח קודס של משמרות המהפכה. עוד דווח במגזין כי הפשיטות אירעו בברלין ובמדינות באדן-וירטמברג, נורדריין-וסטפאליה ובוואריה.

לקריאה נוספת בנושא
ריבלין למרקל: "ההתבססות האיראנית בסוריה עלולה להוביל למלחמה"

שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר ושר החוץ האיראני, מוחמד זריף, במהלך מסע"ת בבברלין, גרמניה, 15 ביוני 2016. רויטרס
בברלין הזהירו את טהראן מפני ריגול בשטח המדינה. שרי החוץ גבריאל וזריף/רויטרס

הפשיטה מגיעה בזמן שבו גרמניה, לצד בעלות בריתה באירופה, מנסות לשמור על הסכם הגרעין עם איראן. בברלין חוששים שניסיונות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשנות את ההסכם יוביל לקריסתו, ושר החוץ זיגמר גבריאל אמר ביום שבת כי ההסכם חיוני, לצד הפעלת לחץ נפרד על איראן בנושאים אחרים.

עוד באותו נושא

ראש המוסד: "יש לנו עיניים באיראן, והייתי שמח לראות מהפכה אמיתית"

לכתבה המלאה
נשיא איראן חסן רוחאני, 14 בינואר 2018. רויטרס
באירופה רוצים לשמור על הסכם הגרעין, וללחוץ על איראן בסוגיות אחרות. רוחאני/רויטרס

במרץ, הורשע אזרח פקיסטן בריגול עבור איראן בשטחה של גרמניה. הפקיסטני, חיידר סייד-נקפי, הורשע באיסוף מידע מודיעני אחרי ריינהולד רוב, לשעבר ראש ארגון האגודה לידידות גרמניה, ואחרי פרופסור ישראלי-צרפתי בפריז. הוא פעל למען משמרות המהפכה של איראן.

זימונו של שגריר איראן בברלין לשיחת נזיפה אירע לאחר שבית המשפט החוקתי של גרמניה דחה את ערעורו של המרגל הפקיסטני. "ריגול אחרי גורמים ומוסדות הקשורים למדינת ישראל על אדמת גרמניה הוא הפרה חמורה של החוק הגרמני", אמר אז גורם במשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully