וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם הורגים אותנו": הסרטון הדרמטי של הטייס המורד בוונצואלה

16.1.2018 / 11:26

אוסקר פרז הפך לאחד מסמלי ההתנגדות למשטרו של מדורו, אחרי שתקף במסוק מבני ממשל וחדר לבסיס כדי לגנוב כלי נשק. בתום חודשים של מצוד, הרשויות כיתרו אותו וחמושים נוספים. "ונצואלה, אל תאבדי תקווה", קרא באחד הסרטונים שפרסם במהלך חילופי האש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בוונצואלה עצרו אתמול (שני) חמישה חברי "תא טרור", שהיו קשורים לטייס המסוק המורד, והרגו עוד כמה חמושים במהלך חילופי אש בפאתי הבירה קראקס.

הטייס אוסקר פרז הופיע עם פרצוף מגואל בדגם בסדרת סרטונים דרמטית שהעלה לאינסטגרם, שבם סיפר כי הוא מכותר על ידי כוחות הביטחון, היורים לעברו רקטות. לא ברור מה עלה בגורלו, אך בטלוויזה הממלכתית דווח כי שני שוטרים נהרגו בחילופי האש.

"אנחנו פצועים, הם הורגים אותנו!", אמר פרז באחד הסרטנים, כשהוא נראה עם אפוד מגן וכשהוא מתכופף במה שנראה כמו בית קטן. ברקע, נשמעו יריות. "ונצואלה, אל תאבדי תקווה. עתה רק לכם יש את הכוח כדי שכולנו נהיה חופשיים", הוא אמר בסרטון ששיתף מוקדם יותר באותו יום, כשהוא מסתכל לעבר המצלמה, פונה לילדיו ואומר להם כי הוא אוהב אותם ומקווה לראות אותם שוב.

לקריאה נוספת בנושא
המשבר בוונצואלה מחריף: מסוק משטרה הפציץ את בית המשפט העליון
המתקפה הנועזת בוונצואלה: תחילת מרד או הצגה של המשטר?

טייס המסוק הנמלט אוסקר פרז, במהלך חילופי אש בפאתי קראקס, ונצואלה, 15 בינואר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
הפך לגיבור האופוזיציה. פרז במהלך חילופי האש/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

פרז, שהיה טייס משטרתי, היה מבוקש אחרי שהשתמש במסוק גנוב כדי לתקוף מבני ממשל בבירה קראקס בחודש יוני האחרון, ופרץ ליחידה של המשמר הלאומי כדי לגנוב כלי נשק.

ממשלתו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו תיארה אותו כ"קיצוני, פנטי וטרוריסט", ומצוד נרחב התנהל אחריו בחודשים האחרונים. כמה ממתנגדיו של מדורו תהו אם הפעולות של פרז בוימו על ידי המשטר כדי להצדיק את החרפת דיכוי האופוזיציה במדינה הדרום אמריקנית.

בממשלתו של מדורו תקפו את פרז. "הפחדן נתפס כמו עכברוש!", כתבה השרה האחראית לענייני אסירים, אייריס ורלה, בחשבון הטוויטר שלה. "איפה היה האומץ שהיה לו לתקוף יחידות צבא, להרוג ולפצוע אנשי ביטחון ולגנוב כלי נשק?". באופוזיציה, מנגד, קראו להעמידו לדין בהתאם לחוק. "אין עונש מוות בוונצואלה", כתבה חברת הפרלמנט יג'אירה פוררו, בחשבון הטוויטר שלה.

עוד באותו נושא

המתקפה הנועזת בוונצואלה: תחילת מרד או הצגה של המשטר?

לכתבה המלאה
קרב יריות בין כחות הביטחון לבין טייס המסוק הנמלט אוסקר פרז, בפאתי קראקס, ונצואלה, 15 בינואר 2018. רויטרס
ירד למחתרת למשך כמה חודשים. אזור חילופי האש בפאתי קראקס/רויטרס

פרז, שהיה בעברו גם כוכב סרטי פעולה וצייר את עצמו כמעין ג'יימס בונד ברשתות החברתיות, הוביל לתפנית במשבר הפוליטי והכלכלי הממושך במדינה. הוא קיבל אחריות על המתקפה בקראקס, ואמר כי הוא נלחם בממשל רודני. הוא ירד למחתרת, רק כדי להופיע שוב אחרי שבועיים בעצרת זיכרון של האופוזיציה.

בדצמבר, הוא פרסם בחשבון היוטיוב שלו סרטון, שבו נראים כמה חמושים רעולי פנים משתלטים על עמדות צבא תחת החשיכה. הם ניפצו את תמונותיהם של מדורו ושל קודמו, הוגו צ'אבז, אזקו כעשרה חיילים ותקפו אותם על כך שהם תומכים בדיקטטורה. פרז טען כי אנשיו גנבו 26 רובים מדגם AK-103 וכן יותר מ-3,000 כדורים.

חוטף מסוק המשטרה בוונצואלה, אוסקר פרז, קראקס 28 ביוני 2017. רויטרס
פרז לאחר המתקפה בבירה, ביוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully