וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק היועמ"שים אושר בקריאה ראשונה: שרים ימנו יועצי משרדיהם

16.1.2018 / 1:07

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעתה של שרת המשפטים שקד, לפיה יועצים משפטיים ימונו על ידי השרים בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה ולאחר החלטת ועדת איתור. החוק ספג ביקורת מצד האופוזיציה בטענה שיאפשר מינויים פוליטיים. ח"כ בירן: "חוק מנשקי הישבנים"

איילת שקד בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"מן הראוי ששר יהיה דומיננטי בבחירת יועמ"ש". שקד/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את "חוק היועמ"שים" שנועד לשנות את שיטת הבחירה של יועצים משפטיים במשרדים ממשלתיים. החוק שהובילה שרת המשפטים איילת שקד דרך משרדה, קובע כי השר ימנה את היועץ המשפטי, בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה ולאחר ועדת האיתור. ההרכב של ועדת האיתור יהיה מנכ"ל המשרד, היועמ"ש או נציגו, נציב שירות המדינה או נציגו, נציג ציבור שימונה על ידי מנכ"ל המשרד, וכן איש אקדמיה שימונה בדרך דומה. הצעה זהה הגיש ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד. היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בעבר כי הוא מתנגד באופן נחרץ להצעה זו. חרף עמדתו, הצעת החוק אושרה.

השרה שקד הסבירה כי "המציאות היא שיועצים משפטיים הפכו לגורמים הדומיננטים ביותר במשרדי הממשלה, במיוחד נוכח עודף המשפטיזציה הקיים בישראל. משכך, מן הראוי ששר יהיה דומיננטי בבחירת יועמ"ש של משרדו. יש איזון נכון בהצעת החוק בין התפקיד של היועץ המשפטי כמיישם מדיניות לבין העובדה שהוא שומר הסף".

עוד בוואלה! NEWS:
"מאות פקחים גויים": כך הח"כים החרדים נערכים לאכיפת חוק המרכולים
ניסיון חיסול בחולון: בן 30 במצב קשה לאחר שנורה ע"י אופנוען
"הרכב הוא מחסן, ההורים דואגים לאוכל": שבוע בלי לחזור הביתה

ח"כ דב חנין בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
"עוד שלב בפירוק הרפובליקה הישראלית". חנין/מור שאולי

באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על הצעת החוק שלבסוף אושרה. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), אמר כי "הצעת החוק הזו היא עוד שלב בפירוק הרפובליקה הישראלית והחלפתה בקיסרות. מציעים לנו להפוך את היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למינויים פוליטיים". לדבריו, "מציעים לנו לתת לחתול לשמור על השמנת. המשמעות של החוק הזה - השר ימנה יועץ משפטי שיאפשר לו לקדם את רצונו, בין אם הדבר מותר ובין אם לאו". יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון הוסיף בתגובה כי "ממשלת ישראל צריכה להתבייש בכך שהיום נחצה עוד קו מסוכן ברמיסת השירות הציבורי והפיכתו לביצה טובענית של ג'ובים פוליטיים".

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) כינתה את הצעת החוק "חוק מנשקי הישבנים" שלדבריה "הוא עוד אחד מהחוקים המושחתים של הקואליציה. מזכיר קצת את סיפור 'בגדי המלך החדשים' - אף שר בממשלה המטורללת הזו לא רוצה שיצעקו לו שהוא עירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully