וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השמדת מנהרת הטרור: מעבר כרם שלום ייפתח מחר מחדש

15.1.2018 / 19:01

דובר צה"ל הודיע כי המעבר ייפתח מחר למעבר סחורות, לאחר ש"פיקוד הדרום השלים את תהליך סיכולה והשמדתה של מנהרת הטרור שנחפרה תחתיו". עוד נמסר: "כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל או בריבונותה ייענה בעוצמה ובנחרצות"

אתר רשמי

מעבר כרם שלום ייפתח מחר (שלישי) מחדש למעבר סחורות, ימים אחדים לאחר השמדת מנהרת טרור שהתגלתה בגבול ישראל, מצרים ורצועת עזה. דהודעת דובר צה"ל נמסר כי "פיקוד הדרום השלים את תהליך סיכולה והשמדתה של מנהרת הטרור שנחפרה תחת המעבר וסיכל את האיום הביטחוני שהיוותה".

עוד נמסר: "עם סיום המהלך, ולאחר הערכת מצב ביטחונית, הוחלט על השבת המעבר לפעילות. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על המתרחש ברצועת עזה ועליו האחריות לרווחת אזרחיה. כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל או בריבונותה יענו בעוצמה ובנחרצות. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול מאמצי ארגוני הטרור בתווך התת-קרקעי, בכל מקום בו יידרש לכך".

ND "תקיפה שיטתית"- נתניהו התייחס להשמדת המנהרה בדרום רצועת עזה: "תשתית טרור מרכזית של החמאס". לשכת העיתונות הממשלתית
המנהרה שנחשפה מבפנים/לשכת העיתונות הממשלתית

ביום שבת השמיד חיל האוויר את המנהרה, שעברה מתחת לכרם שלום בדרכה לשטח ישראל. בתדרוך לכתבים, אמר דובר צה"ל רונן מנליס כי הייתה "השמדה מוחלטת של מנהרת טרור ייחודית שעוברת מתחת למעבר כרם שלום בדרך למדינת ישראל". לדבריו, מדובר ב"מנהרה שלישית שמסוכלת בחודשיים האחרונים. תקפנו את פתח המנהרה בצד הפלסטיני ברפיח. ומאז כוחות פיקוד דרום והחטיבה הדרומית כוחות הנדסה וכוחות מיוחדים פועלים במעבר כרם שלום".

תא"ל מנליס הוסיף כי התקיפה הייתה הסיבה להודעת צה"ל אמש על סגירת מעבר כרם שלום בגבול עזה במהלך היום. לדבריו, המנהרה משמשת לצרכי טרור ו"באופן חד משמעי מופעלת על ידי חמאס ועוברת מתחת לאתרים אסטרטגיים".

הוא ציין כי אורך המנהרה הוא יותר מקילומטר וחצי וכי היא עוברת מתחת לצינור המזרים גז וסולר לרצועת עזה וממשיך לכיוון מצרים. הוא הוסיף כי המנהרה חודרת 180 מטרים אל תוך שטח ישראל וכי בחמאס טענו שמדובר ב"במנהרת הברחה של משפחה בדואית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר במקום חשיפת המנהרה בכרם שלום, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל
אלוף פיקוד הדרום באזור חשיפת המנהרה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully