וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ במהדורת וואלה! NEWS: "אבו מאזן הכריז מלחמה - עלינו ועל ארה"ב"

15.1.2018 / 17:18

שר התחבורה והמודיעין הגיב לנאומו של ראש הרשות הפלסטינית, וטען כי מדובר בפתיחתה של מלחמה דיפלומטית שבה הצד הפלסטיני יפסיד, "כמו שהם הפסידו בכל המלחמות". על רצועת עזה: "להיפרד ממנה חד צדדית ולפעול מול גורמים נוספים באזור. מאבו מאזן לא ייצא לנו כלום"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ התראיין היום (שני) למהדורת וואלה! NEWS, והתייחס לנאומו אמש של ראש הרשות הפלסטינית. "אבו מאזן הכריז מלחמה על ארצות הברית וישראל, והוא יפסיד בה כמו שהפלסטינים והמנהיגות הערבית הפסידו בכל המלחמות", אמר כץ. "אבו מאזן קיבל המון הצעות, הפלסטינים קיבלו הצעות מופרזות וויתורים ישראלים, הוא לא נענה להם - ואתמול הבנו, שהסיבה היא שאבו מאזן רואה בעצמו מנהיג פלסטיני היסטורי שלא מוכן לפשרה על ירושלים, לוותר על הפליטים או להכיר בזכות היהודים למדינה בשטח כלשהו בארץ ישראל", הוסיף כץ.

"אבו מאזן מדבר על אוניות הולנדיות שהביאו אירופאים להתיישב כאן כקולוניה. זה לא אדם שבאמת מכיר בכך שמדינת ישראל היא עובדה קיימת, כזו שהוא צריך לבוא להתפשר ולהסתדר איתה", אמר כץ. "לכן, המסקנה היא שישראל צריכה לנקוט בפעולות חד צדדיות עם מדינות באזור, גם מול הפלסטינים, כדי לשפר את המצב בלי לחכות לאבו מאזן. מהאיש הזה לא ייצא לנו כלום".

ישראל כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"אבו מאזן לא מכיר בעובדות פשוטות". השר כץ/ראובן קסטרו

היו הפשרות , האחרון שהציע לו היה אהוד אולמרט כראש ממשלה, ויתורים מרחיקי לכת . אנחנו נמצאים באותה נקודה, אי הרצון שלו להתפשר ולהשלים עם קיומנו כמדינה יהודית כאן. הוא מדבר עוד על אוניות הולנדיות שהביאו אירופאים להתיישב כאן כקולוניה אירופאית. זה לא אדם שבאמת מכיר בכך שמדינת ישראל היא עובדה קיימת, שהוא צריך לבוא להתפשר ולהסתדר איתה. לכן המסקנה שישראל צריכה לנקוט בפעולות חד צדדיות עם מדינות באזור גם מול פלסטינים כדי לשפר את המצב בלי לחכות לאבו מאזן כי מהאיש הזה לא ייצא לנו כלום.

השר כץ הבהיר כי הוא מתכוון להכרזת מלחמה דיפלומטית מצד הפלסטינים, לאחר שאבו מאזן דחה אפשרות שארצות הברית תמשיך במאמצי התיווך בין הצדדים. "אני מציע מהלך חד צדדי להיפרד מעזה, להקים את תכנית ההיפרדות, להשתחרר מכל האחריות האזרחית על עזה ולאפשר לפלסטינים לחיות את חייהם", אמר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully