וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ירוויח ראש הממשלה? ועדת הכספים אישרה את העלאת שכר השרים

15.1.2018 / 14:40

שכר השרים עומד היום על 39,236 שקלים, והחל ממחר יעלה ל-44,223 שקלים, בדומה לשכרו של יו"ר האופוזיציה, ושכרו של ראש הממשלה שעומד כיום על 44,077 שקלים יעלה ממחר ל-49,554 שקלים בדומה לשכרו של יו"ר הכנסת. באופוזיציה ביקרו את המהלך, על רקע מצוקת הנכים והקשישים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ישיבת הממשלה השבועית בלשכתו בירושלים  1 באוקטובר 2017. רויטרס
"צעד מוצדק". ישיבת הממשלה, באוקטובר האחרון/רויטרס

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) את העלאת שכרם של שרי הממשלה ב-4,987 שקלים, את שכרו של ראש הממשלה ב-5,477 שקלים, ואת שכרם של סגני שרים בדומה לשכר של חברי כנסת. ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה שהשתתפו בדיון אמרו במהלכו כי העלאת שכרם של השרים וראש הממשלה היא "צעד מוצדק" אך אלה מהאופוזיציה מתחו ביקורת על כך כי ההחלטה מתקבלת בעוד הנכים, הקשישים והאוכלוסיות המוחלשות בישראל אינן מקבלות יחס ראוי מהממשלה.

העלאת השכר באה בעקבות השחיקה בשכרם של השרים וראש הממשלה מול חברי הכנסת. הסיבה לכך נובעת מכך ששכר הח"כים והשופטים צמוד לשכר הממוצע במשק, בעוד שכר השרים הוצמד החל מ-2001 למדד המחירים לצרכן. באותה תקופה המדד עלה במהירות רבה יותר אבל בשנים האחרונות השכר הממוצע עולה במהירות רבה מהמדד והפער בין הח"כים לשרים הצטמצם.

שכר השרים עומד היום על 39,236 שקלים, והחל ממחר יעלה ל-44,223 שקלים, בדומה לשכרו של יו"ר האופוזיציה, ושכרו של ראש הממשלה שעומד כיום על 44,077 שקלים יעלה ממחר ל-49,554 שקלים בדומה לשכרו של יו"ר הכנסת.

שר התחבורה ישראל כץ. ראובן קסטרו
ויתר על תוספת השכר. כץ/ראובן קסטרו

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), הציע להוציא את ההחלטות על שכרם של חברי כנסת, שרים וסגני שרים מידיהם של הפוליטיקאים עצמם. לדבריו, "שוב נבחרי הציבור מקבלים החלטות הנוגעות ישירות לכיסם בניגוד עניינים מוחלט. איפה במשק קיים דבר בלתי נסבל שכזה? זו החלטה שצריכה להתקבל בוועדת ציבורית חיצונית לכנסת". רוזנטל, כמו אחרים בוועדה, אמר כי "חבר ממשלה צריך להרוויח יותר מחבר כנסת, אבל במקום לבטל את ההצמדה המיטיבה של חברי הכנסת ולבלום את העלאת שכרם, מצ'פרים גם את השרים. חברי הכנסת מסרבים לוותר על הפריבילגיה שלהם, והשרים מרגישים פראיירים. כל החגיגה הזו על חשבון הציבור".

חברות הכנסת קארין אלהרר ויעל גרמן (יש עתיד) אמרו שיש לדחות את ההחלטה עד לטיפול באוכלוסיות מוחלשות. "היו אינספור הבטחות, בעיקר לציבור הנכים והקשישים שמצבם לא משופר", אמרה אלהרר, "לי נראה לא טוב שוועדת הכספים דואגת קודם לשרים. טוב נעשה אם נדחה את ההחלטה עד שנוכל לצאת עם בשורה אמיתית לציבור המוחלש בישראל". לעומתן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "עושים פה דמגוגיה בטונות". לדבריו, "זה נחמד להיות דמגוג, זה מוכר מאד בתקשורת אבל אין קשר בין הדברים. כל סוגיה צריך לדון בה לגופה והדבר הנכון הוא להעלאות את שכר השרים".

שר התחבורה ישראל כץ פנה ליו"ר הועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בבקשה לקבוע כי יתאפשר לו להחריג עצמו ולוותר על תוספת השכר הזו. כץ אמר כי "בתקופה זו כאשר ציבורים מוחלשים כמו הנכים ואחרים נאבקים על תנאי מינימום למחייה בכבוד, אעדיף כי כסף זה יועבר למטרות חשובות אלה". גפני הודה שקיבל את פנייתו, ואמר כי מדובר בבקשה לגיטימית.

לדברי גפני "חיוני ליצור היררכיה שלטונית ברורה שתתבטא גם בשכר. לא יתכן ששרים ישתכרו פחות מחברי כנסת ומשופטים". כל חברי הוועדה הסכימו עם הצורך בהיררכיה, אך חברי אופוזיציה דרשו לדחות את ההחלטה. קואליציה ואופוזיציה כאחד, הסכימו שיש להעביר את הטיפול בנושא שכר נושאי משרה בכירים לוועדה חיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully