וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה: טיסת אל על מניו יורק נחתה בבסיס צבאי בקנדה

המטוס נאלץ לנחות נחיתת ביניים בבסיס בצפון-מזרח המדינה בעקבות תקלת חיווי. בשל הקור העז במקום, הנוסעים המתינו 11 שעות בתוך המטוס, עד להגעת טיסה נוספת. הבוקר הם נחתו לבסוף בישראל: "שמחים להיות בארץ. הכי רוצים עכשיו לישון!"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

מטוס אל על שהיה בדרכו מניו יורק לישראל נאלץ לנחות אתמול (ראשון) נחיתת ביניים בקנדה, זאת בשל תקלת חיווי. הטיסה שמספרה 008, נאלצה לנחות בבסיס הצבאי סמוך לעיירה גוס ביי שבצפון-מזרח המדינה.

בעקבות הנחיתה שלחה אל על מטוס נוסף להטסת הנוסעים ארצה במקביל לשליחת אנשי תחזוקה לטיפול במטוס, מסוג בואינג 747. מאל על נמסר הבוקר כי החברה פעלה להשיב את הנוסעים לישראל, והם נחתו בנמל התעופה בן גוריון בשעה 9:45. הנוסע רז קפלן, איש הייטק בן 28, מסר: "שמחים להיות בארץ. הדבר שאני הכי רוצה עכשיו זה לישון!" ד"ר יוני איגר, בן 58 ואיש הייטק בתחומי הרפואי, אמר כי ההרגשה היא "בעיקר עייפים, אחרי שהיינו רעבים כי לא נתנו לנו לאכול שם".

מוקדם יותר סיפר איגר לוואלה! NEWS כי הוא המתין יותר מ-11 שעות על המטוס יחד עם שאר הנוסעים. "פתאום הדליקו את האורות והודיעו על נחיתה דחופה בתוך 15 דקות עקב תקלה", אמר. "המסך הראה שהמטוס התחיל לחצות את האוקיינוס, הסתובב ושב ליבשת. כולם ישבו בשקט ובסדר.

"המטוס התנהג כרגיל - לא הייתה סיבה אמיתית לדאגה בקרב הנוסעים. בסוף נחתנו כ-45 דקות לאחר ההודעה", אמר איגר.

עוד בוואלה! NEWS:
השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה
המתיחות בדרום הצדיקה ביטול ביקור נתניהו בהודו - שירקה בפרצופו בסוגיית ירושלים
אלוף יואב מרדכי: "המוח היהודי מצא פתרון למנהרות הטרור"

נוסעים שנתקעו בקנדה בעקבות תקלת חיווי 14 בינואר 2018. יוני איגר, מערכת וואלה! NEWS
המטוס נחת בקור מקפיא/מערכת וואלה! NEWS, יוני איגר
נוסעי טיסת אל על מניו יורק שנחתו בבסיס צבאי בקנדה והמתינו 11 שעות בתוך המטוס, נחתו בנמל התעופה
בן גוריון. אבי כהן
הנוסעים שבו בשלום. נמל התעופה בן גוריון, היום בבוקר/אבי כהן

איגר הביע אכזבה מחברת אל על, ועל תפקודה במהלך המשבר. "זה מטוס ישן ולא מתוחזק", טען. "תקלות יכולות לקרות, אבל זו הפעם השנייה בתוך שלוש שנים שטיסת אל על שהייתי עליה נאלצה לנחות בגלל תקלה. אני טס בהרבה חברות, אבל רק באל על זה קרה". ד"ר איגר ציין כי במשך שמונה שעות הוחזק יחד עם שאר הנוסעים על הקרקע בתוך המטוס. "זה בבסיס צבאי ואין כאן אפשרויות לצאת החוצה בשל הקור. נראה ששיקול הדעת שלא להוריד אותנו היה נכון בהתחשב בסביבה, אבל מעבר לזה – שאר השיקולים נועדו לחסוך כסף לאל על ולא חשבו לנוחות הנוסעים. מישהו באל על שכח שאלו לקוחות שמשלמים. אחרי הפעם הקודמת שקורקענו עקב תקלה - העברתי 90% מהטיסות לחברות אחרות. אחרי השירות שקבלתי היום - כנראה שאעביר יותר. חבל לאל על".

קפלן סיפר כי "הגעתי מלאס וגאס עם בגדים דקים בזמן שבחוץ מינוס 25 מעלות". קפלן היה בדרכו ארצה מתערוכת האלקטרוניקה CES שם הציגה החברה בה הוא עובד. "אשתי מתגעגעת וההורים מודאגים. הקור כאן מקפיא ובכל מקרה אי אפשר לצאת, הקברניט אמר שזו אופרציה יקרה שהם מנסים להימנע ממנה. בינתיים הנוסעים כאן גוועים ברעב. אמרו שיגישו אוכל אבל לבסוף זה לא קרה".

נוסעים שנתקעו בקנדה בעקבות תקלת חיווי. רז קפלן, מערכת וואלה! NEWS
הבסיס הצבאי בו נחת המטוס/מערכת וואלה! NEWS, רז קפלן

מחברת אל על נמסר: "טיסה 008 שהמריאה מניו יורק נחתה בקנדה עקב תקלת חיווי אש. אל על הוציאה טיסת חילוץ מיוחדת מניו יורק שנחתה בקנדה והנוסעים הועברו מיד למטוס החלופי שהטיס אותם לארץ.

"אל על פעלה לאורך כל היום בנחישות על מנת לטפל בנוסעים ולהשיב אותם בהקדם לארץ", הוסיפו. "צוותי האוויר של אל על במטוס טיפלו בנוסעים ברוגע, במקצועיות וביעילות וכך גם אנשי הקרקע של אל על שפעלו בכדי להעביר את הנוסעים בבטחה לטיסה לארץ בתנאי מזג אויר קשים במיוחד".

(עדכון ראשון: 20:40, 14.01)

נוסעים שנתקעו בקנדה בעקבות תקלת חיווי 14 בינואר 2018. יוני איגר, מערכת וואלה! NEWS
המטוס בשטח הבסיס הקנדי/מערכת וואלה! NEWS, יוני איגר
נוסעים שנתקעו בקנדה בעקבות תקלת חיווי 14 בינואר 2018. רז קפלן, מערכת וואלה! NEWS
מטוס אל על שנחת בבסיס בקנדה/מערכת וואלה! NEWS, רז קפלן
נוסעים שנתקעו בקנדה בעקבות תקלת חיווי 14 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
מטוס אל על שנחת בבסיס בקנדה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully