וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: טראמפ נכשל במאמציו לערער את הסכם הגרעין

14.1.2018 / 13:52

נשיא איראן כי העסקה שנחתמה ב-2015 היא "ניצחון מתמשך" עבור טהראן, אחרי שארה"ב הציבה אולטימטום למדינות אירופה לתקן את ההסכם - אחרת תפרוש ממנו. בטהראן מתנגדים לכל שינוי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי ארצות הברית נכשלה בערעור הסכם הגרעין בין טהראן לבין יתר המעצמות החתומות עליו, ושיבח את אותו כ"ניצחון מתמשך" עבור איראן. דבריו נאמרו אחרי שביום שישי הציב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אולטימטום למדינות אירופה החתומות על ההסכם – או שיתקנו את "פגמיו הנוראיים" או שארצות הברית תפרוש ממנו.

"הממשל האמריקני נכשל בניסיונותיו לערער את הסכם הגרעין", אמר רוחאני בנאום ששודר בשידור ישיר בטלוויזיה. "על אף מאמציו החוזרים של טראמפ, הוא לא הצליח לפגוע בהסכם, שהוא ניצחון מתמשך עבור איראן".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו למקרון: "יש לקחת ברצינות את האולטימטום של טראמפ על הגרעין"
טראמפ שמר על הסכם הגרעין עם איראן אך איים: נפרוש אם לא יתוקן

נשיא איראן חסן רוחאני, 14 בינואר 2018. רויטרס
תוקף את טראמפ. רוחאני, היום/רויטרס

טראמפ אמנם הסכים לחתום על המשך הקפאת הסנקציות שהוסרו מעל איראן במסגרת הסכם הגרעין שנחתם ב-2015, אך אמר שלא יעשה זאת שוב בפעם הבאה בעוד 120 יום, אם לא יוכנסו בו שינויים. באיראן מסרבים לפתוח את העסקה למשא ומתן מחודש ומבהירים כי הם ייצמדו להסכם כל עוד יתד המדינות יכבדו אותו. עם זאת, בטהראן הזהירו כי הם "יקרעו" את ההסכם אם וושינגטון תפורש.

במסגרת ההסכם, איראן הסכימה לצמצם את תכנית הגרעין שלה, בתמורה להסרת חלק מהסנקציות שהוטלו עליה כדי לעצור את המשך קידום התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully