וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב חדש בגוש דן לפנות בוקר: מה חיפשו גנבי רכב בישראל ב-2017?

14.1.2018 / 13:55

נתוני חברת "איתוראן" מעלים שיותר משליש ממקרי גניבות הרכב בשנה שעברה אירעו בגוש דן. אזור השרון נמצא במקום השני עם כחמישית מהמקרים. החברה דיווחה על מניעת גניבתן של 9,350 מכוניות בשנה האחרונה

צילום: באדיבות 'איתוראן', עריכה: יאיר דניאל
פורצים לרכב. reddit, צילום מסך
גנבי רכב בשעת מעשה/צילום מסך, reddit

כל מקרה שלישי של גניבת רכב בישראל בשנת 2017 אירע בתחומי גוש דן – כך עולה מנתוני חברת "איתוראן" לסיכום שנת הפעילות האחרונה. על פי הנתונים גוש דן מוביל בראש טבלת האזורים שבהם אירעו גניבות רכב עם 35%. לאחר מכן נמצא אזור השרון עם 21%, השפלה עם 13%, אזור ירושלים עם 11%, אזור הדרום עם 10%, הצפון – 7% ויהודה שומרון עם שלושה אחוזים בלבד.

עוד עולה מהנתונים כי 46% ממקרי הגניבות התרחשו בלילה שבין יום חמישי לשישי בשבוע וכי מרבית הרכבים נגנבו בין השעות 3:00 ל-6:00. בנוסף, מצוין כי דגמי המכוניות המועדים ביותר לגניבה הם משנות הייצור 2014 עד 2017 – המהווים יחדיו 49% מכלל גניבות הרכב בשנה שעברה. ב-33% ממקרי הגניבה של כלי רכב פרטיים הגנבים השתמשו במפתחות שגנבו מבתי הבעלים וב-20% הופעלה אלימות במהלך גניבת הרכב.

עוד בוואלה! NEWS:
לבנון: בכיר בחמאס נפצע בפיצוץ במכוניתו בדרום המדינה
חשד: שדד חנות בפתח תקווה - כדי לממן הצעת נישואים בחו"ל
פרסום ראשון: המדינה תגביר סגירת תיקים בשל חוסר אשמה - ולא חוסר ראיות

סקודה סופרב, גניבת רכב פוינטר. פוינטר, ניר בן טובים
רכב סקודה לאחר ניסיון פריצה/ניר בן טובים, פוינטר

במהלך 2017 נתפסו 135 חוליות גנבי רכב – לטענת החברה שיא של עשור ועלייה של קרוב לפי שניים בהשוואה לשנת 2008. בחברה אף ציינו תקרית בחודש אוקטובר האחרון שבה צוות אכיפה שפעל יחד עם המשטרה הביא לתפיסת פלסטיני תושב רמאללה שגנב משאית ועלה חשד כי תכנן לבצע פיגוע דריסה.

לדברי מנכ"ל "איתוראן" ניר שירצקי גנבי הרכב פעלו במיוחד באזור רמאללה וטול כרם בשל קרבתן לאזור מרכז הארץ וכי אלה שימשו כערי מקלט עבור הגנבים. עוד הוסיף שירצקי כי החברה מנעה גניבה של 9,350 כלי רכב ששוויים נאמד בכ-850 מיליון שקל, במהלך השנה שעברה.

נתוני גניבת רכב בשנת 2017- אינפו. עיבוד תמונה
נתוני גניבת רכב בשנת 2017- אינפו/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully