וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמר במחשב תכנים של דאעש": תושב טייבה נאשם בניסיון לבצע פיגוע

14.1.2018 / 12:50

חסן יוסף בן 26 נעצר בחודש שעבר ונאשם בכך שניסה לעודד את חבריו לסייע לו לבצע פיגועים ואף התכוון לנסוע לסוריה ולהצטרף ללוחמי "המדינה האסלאמית". עוד נטען כלפיו כי הביע תמיכה בפיגוע בהר הבית בחודש יולי

חסן חאלד טאהר שיך יוסף, יליד 91', תושב טייבה, נעצר על רקע חשד לתמיכה בארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" וכוונות לביצוע פיגוע בהשראת הארגון. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
יוסף/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד חסן שיח יוסף, תושב טייבה בן 26, בגין ניסיון קשירת קשר לביצוע מעשה טרור. כתב האישום מייחס ליוסף ניסיון לרכוש כלי נשק על מנת לבצע פיגועים, בהשראת תכנים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שצפה בהם ברשת והוריד למחשבו האישי. יוסף נעצר לפני כשלושה שבועות והפרקליטות ביקשה להשאירו במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בכתב האישום נטען כלפי יוסף כי החל משנת 2014 עקב אחר פעילות דאעש באתרי אינטרנט של הארגון ובכלי תקשורת מקוונים נוספים והביע עניין "בארגון, בעקרונותיו, בתפיסותיו ובפועלו". עוד מצוין כי שמר במחשבו האישי מידע מאתרים אלה העוסק בייצור כלי נשק וחומרי נפץ וכן חומרי תעמולה של דאעש, ואף הביע בפני מכריו בכמה הזדמנויות שונות את רצונו לנסוע לסוריה ולהצטרף ללוחמי הארגון. יוסף אף הציע לכאורה לשישה מחבריו להצטרף לתמיכתו בארגון ולאדם אחד לקנות יחד עמו רובה אם-16 על מנת להוציא לפועל פיגוע טרור. בנוסף לכך, נטען בכתב האישום, כי יוסף הביע בפני מכריו רצון לבצע פיגוע בירושלים ובתחנת משטרה לשם הזדהות עם דאעש וכן השמיע דברי תמיכה וצידוק לפיגוע בהר הבית בחודש יולי האחרון, שבו שלושה צעירים תושבי אום אל-פחם הרגו שני שוטרים.

בבקשת הפרקליטות להותיר את יוסף במעצר נכתב כי: "מסוכנותו הרבה נלמדת מפניותיו החוזרות לאחרים ומהעיסוק המתמשך בנושא הן ברובד הגלוי והן ברובד הסמוי". עוד נטען כי "רק באורח פלא, ולאור העובדה שכל האחרים אליהם פנה המשיב בהצעותיו השונות סירבו, המשיב לא הוציא את תכנוניו אל הפועל. לא ניתן לשער עד כמה מסוכן היה, אם אחד מהם היה נענה להפצרותיו של המשיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully