וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על פקקי תנועה: קריאה לנהגים לצפור בכבישים ברחבי הארץ

14.1.2018 / 10:07

כמה ארגונים חברתיים יזמו "צפירת זעם" של נהגים העומדים בפקקים בכלל המדינה בשעת השיא של התנועה בתחילת השבוע - בקריאה לאמץ תכנית לקידום תחבורה ציבורית. "הגיע הזמן להפסיק לשתוק. הפקקים האלה הם תוצאה של הזנחה פושעת של התחבורה"

יום הזעם של הפקקים, נתיבי איילון, תל אביב, 14 בינואר 2017. מגמה ירוקה, מערכת וואלה! NEWS
פעילי מגמה ירוקה בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מגמה ירוקה

פעילים מכמה ארגונים חברתיים יזמו הבוקר (ראשון) מחאה ארצית נגד מדיניות משרד התחבורה שגורמת לטענתם לפקקי תנועה וקראו לנהגים בכבישים ברחבי הארץ לצפור במכוניותיהם בשעה 9:00. פעילי הארגונים "לובי 99", "מגמה ירוקה" ו-"15 דקות" יזמו את המחאה באמצעות אירוע בפייסבוק שאת המשתתפים בו הזמינו לקחת חלק ב"צפירת הזעם" שמטרתה היא לקרוא למשרד התחבורה "לאמץ את תכנית החירום להוצאת ישראל מהפקקים".

התכנית כוללת כמה עקרונות שנועדו לקדם שינוי בסדרי העדיפויות של המשרד לטובת התחבורה הציבורית. בין היתר מציעים הארגונים להכריז על תכנית לאומית למאבק בפקקים ולהקים "קבינט תחבורה" לצורך אישור מהיר של תכניות בענף; להעביר 2.5 עד שלושה מיליארד שקל מתקציב פיתוח הכבישים של המשרד "לצורך הקמת מערכת אוטובוסים נוחה וזמינה כמקובל במטרופולינים בעולם המערבי"; עידוד "יצירת נגישות לתחנות רכבת בקווי אוטובוסים והגברת התיאום בין הרכבות למערכת האוטובוסים" וכן "תוספת קווים חסרים בין המרכז לפריפריה".

בדף האירוע בפייסבוק כינו הארגונים את המצב בכבישים "בלתי נסבל" ופרסמו קול קורא למשתתפים במחאה. "הגענו לנקודה שפשוט כמעט ולא ניתן לזוז. הפקקים משתקים אותנו, לוקחים לנו זמן יקר עם המשפחה שלנו, זמן יקר בעבודה, זמן יקר של החיים שלנו", נכתב. "הגיע הזמן להפסיק לשתוק. הפקקים האלה הם תוצאה של הזנחה פושעת של התחבורה הציבורית. הגיע הזמן להשמיע קול צעקה, נמאס לנו מההזנחה הפושעת הזו! נמאס לנו לעמוד כל יום בפקקים!".

יום הזעם של הפקקים, נתיבי איילון, תל אביב, 14 בינואר 2017. מגמה ירוקה, מערכת וואלה! NEWS
תל אביב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מגמה ירוקה

שי חמד שנוסע כל בוקר מראש העין לתל אביב והשתתף במחאה אמר כי הפקקים "הפכו לבלתי נסבלים, והם הולכים ומתארכים". לדבריו, "לא מספיק רק לחנוך מחלפים וכבישים צריך לתת פתרון אמיתי לבעיית הפקקים בתוך הערים – כבר אי אפשר לזוז".

יאיר כרמלי, שהגיע למחלף השלום מאזור השרון, סיפר כי אין לו ברירה אלא לנסוע ברכב הפרטי. "האוטובוס שעובר ליד הבית שלי נוסע במסלול עוקף ולוקח לי פי שלושה יותר זמן. הגיע הזמן לטפל בסוגיית הפקקים בצורה רצינית ומקצועית", הוסיף. נהג נוסף שהשתתף במחאה, ניר קינן, הביע תקווה כי "ממשלת ישראל תשמע את הצפירה הגדולה שהשמענו כאן. המצב הזה לא יכול להימשך, הפקקים פוגעים בשגרת הלחיים ובפרנסה של כולנו".

לדברי מנכ"ל ארגון "15 דקות" גיל יעקב, "השקעות מיידיות בתחבורה ציבורית יחלצו את ישראל מהפקק. יותר נתיבים לתחבורה הציבורית וקווים ישירים לאזורי תעסוקה יפנו את הכבישים הפקוקים ויקצרו את זמן הנסיעה של כל הנוסעים". הוא ציין כדוגמה את חניון שפירים בכביש 1, שלדבריו, "מלא מדי יום עד אפס מקום". הוא הוסיף כי הדבר "מלמד כמה נהגי הרכב הפרטי משוועים לקווים מהירים לאזורי תעסוקה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

משרד התחבורה: המחאה - יוזמה של גופים שמטרתם לנגח את הממשלה

ממשרד התחבורה נמסר: "ארגון 'לובי 99' הוא גוף הממומן על ידי גופים בעלי עניין, שכל תפקידו לנגח את הממשלה ואת משרד התחבורה בפרט, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדות. משרד התחבורה מקדם בימים אלה שורה של תכניות מהפכניות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, שנועדו להתמודד עם עומסי התנועה בכל הארץ, ובעיקר במטרופולינים הגדולים. זאת, הרבה מעבר למה שמוצע על ידי הארגונים השונים".

בתגובת המשרד צוין עוד כי תכניות אלה נאמדות בעשרות מיליארדי שקלים וכי "בין 60% ל-70% מהתקציב השנתי של המשרד, העומד על כ-15 מיליארד שקל" נועדו לתחבורה הציבורית ו"ישנו באופן משמעותי את התמציאות התחבורתית במטרופולינים הגדולים".

נתיבי איילון. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
קריאה ל"תכנית חירום". פקק תנועה בנתיבי איילון בתל אביב/ראובן קסטרו

ח"כ רחל עזריה (כולנו), הצטרפה גם היא למחאת הצפירות הבוקר. בסרטון שפרסמה בפייסבוק כשהיא נוהגת בחזרה לירושלים מצילומים באולפני הרצליה, אמרה כי "אני יודעת שאני אעמוד בפקקים בדרך לירושלים עכשיו, וזה עוד בסדר, אבל זה שיצאתי מהבית בחמש וחצי בבוקר ונתקעתי בפקקים בשעה הזו – זה לא היה ככה פעם". בתפקידה כיו"ר ועדת הרפורמות בכנסת, יזמה באחרונה ח"כ עזריה מספר דיונים בנושא התחבורה הציבורית, סביב נושא ההתחדשות העירונית. "לא יתכן שאנחנו בונים שכונות שיכפילו את עצמן, ולא דואגים לתושבים לתשתית של תחבורה ציבורית מתאימה, שבילי אופניים ונתיבי הליכה ברגל", אמרה ח"כ עזריה. "אם משפחות חדשות יבינו שהן זקוקות מראש לשני רכבים כדי לגור בשכונה מתחדשת – יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל מאוחר יותר".

כדי לוודא שהמתכננים ישימו דגש על התחבורה הציבורית, הנחתה יו"ר ועדת הרפורמות לבחון פתרון של חיוב עריכת תסקיר תחבורה ציבורית.

(עדכון ראשון: 8:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully