וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בין הבית היהודי לליכוד: שוב בוטלו דיוני ועדת השרים

13.1.2018 / 20:09

דיוני ועדת השרים בוטלו זה השבוע השני ברציפות, ולפיכך שוב לא יתקבלו החלטות ביחס להצעות חוק פרטיות. בבסיס העימות בין המפלגות עומדות הצעות החוק להורדת חזקת הגיל הרך ולהכפפת אוניברסיטת אריאל למל"ג

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

על רקע העימות בין הבית היהודי לליכוד, דיוני ועדת השרים לחקיקה בוטלו מחר (ראשון) זה השבוע השני ברציפות. הוועדה שבה חברים שרי הממשלה קובעת מידי שבוע את עמדת הממשלה ביחס להצעות חוק פרטיות של הקואליציה והאופוזיציה בכנסת, אך שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) הודיע הערב (שבת) כי היא לא תכנס אותה עד למציאת פשרה בין שתי המפלגות. מאחורי הקלעים נעשים מאמצים להגיע לפשרה זאת במטרה לסיים את הסאגה שמקשה על עבודת החקיקה בכנסת.

העימות בין שתי המפלגות מתנהל בשבועיים האחרונים סביב שתי הצעות חוק: הורדת חזקת גיל הרך ומל"ג יו"ש. יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) תוקע את הצעת חוק שמקדם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שמורה על ביטול המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון, והכפפת אוניברסיטת אריאל שמעבר לקו הירוק, למועצה להשכלה גבוהה. הצעת החוק אושרה בקריאה טרומית, אך קיש לא מאפשר את העברתה לוועדה בכנסת על מנת לקדם אותה בקריאה ראשונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
נתניהו ובנט/הארץ, מוטי מילרוד

ברקע הדברים התנהל עימות בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה ביום ראשון שעבר, בין בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו. בנט אמר לנתניהו: "תילחם על אוניברסיטת אריאל כמו שאתה נלחם על חוקי ההמלצות". נתניהו הגיב בזעם: "אתה מחויב למשמעת קואליציונית. אתה רוצה להפיל את הממשלה?".

קיש תוקע את חוק אוניברסיטת אריאל בשל העובדה שחתומה על הצעת החוק יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם-רפאלי. בין השניים מתנהל ויכוח בחודשים האחרונים על הורדת חזקת גיל הרך. מדובר בהצעת חוק אחרת שמטרתה לשנות את החוק כיום לפיו ילדים עד גיל שש נשארים אוטומטית במקרה של גירושים במשמורת האם. קיש שכוונתו הייתה לבטל את הסעיף לחלוטין כך שכל מקרה יישפט לגופו, הסכים להתפשר על גיל שנתיים אך מועלם-רפאלי מתנגדת לכך. בשל המחלוקת קיש אמר שהוא לא יקדם אף הצעת חוק שהיא חתומה עליה.

מאחורי הקלעים נעשים מאמצים להשיג פשרה, ואחת מהן היא שיסירו את ח"כ מועלם-רפאלי מחוק אוניברסיטת אריאל, זו תובא לאישור טלפוני בוועדת השרים לחקיקה ביום שני, ולמליאת-הכנסת ביום רביעי. פשרה נוספת היא על חזקת גיל הרך, לפיה בהצעת החוק יירשם המילה "פעוט" במקום גילאים, ולקראת אישורה הסופי בקריאה שניה ושלישית יגיעו להסכמה מחדש. עד כה שום פשרה לא התקבלה על ידי כל הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully