וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון קרא להכריז על הבאגט הצרפתי נכס תרבותי: "מושא קנאה בעולם"

נשיא צרפת הביע תמיכה במהלך המקודם בידי איגוד האופים בארצו, המבקש להכניס את הלחם המסורתי לרשימת נכסי התרבות של אונסק"ו, הכוללת מלאכות, אמנויות ומאכלים מהעולם. האופים הביעו בפניו דאגה: "מצב הלחם במרכולים מכעיס"

באגטים בתחרות הבאגט הטוב ביותר בצרפת לשנת 2016. מרץ 2016. AP
לא רק השם והצורה - אלא גם המרכיבים. תחרות הבאגט הטוב בצרפת, 2016/AP

נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא אתמול (שישי) לאונסק"ו להכריז על הבאגט הצרפתי המסורתי כנכס תרבותי, בדומה לנעשה עם מאכלים לאומיים אחרים. בדבריו הביע מקרון תמיכה במהלך שאותו מקדם ארגון האופים הצרפתי, והוא הוסיף כי "הבאגט הוא מושא לקנאה בעולם כולו. מצוינות ומומחיות חייבות להשתמר, ולכן הוא צריך להיות חלק מרשימת המורשת הזו".

הבקשה שמגישים האופים בצרפת הגיעה בעקבות הצלחת אופ?י הפיצה באיטליה, שבקשתם להכניס את הפיצה הנפוליטנית לרשימה הייחודית של אונסק"ו הצליחה בשנה שעברה. מטרת הרשימה היא שימור מסורות ואלמנטים ייחודיים המגיעים מתרבויות שונות, זאת לנוכח המגמה הגוברת של גלובליזציה, גם בתחום המזון. הוועדה לשימור נכסי תרבות מתכנסת פעם בשנה כדי לדון במועמדים שונים מרחבי העולם.

עוד ידיעות מהעולם
עוד שינוי היסטורי בסעודיה: נשים צפו לראשונה במשחק כדורגל
חזרה לעבר, תחילת העתיד: 1,700 בני אדם נגד הטבע
סערה באוסטריה: שר הפנים הציע "לרכז את מבקשי המקלט במקום אחד"

נשיא צרפת עמנואל מקרון במסיבת עיתונאים בשגרירות צרפת בבייג'ינג, סין. ינואר 2018. AP
האופים הביעו דאגה ממצב הלחם המביש במרכולי צרפת. מקרון/AP

לטענת הצרפתים, הכנסת הבאגט לרשימה חשובה לא רק בגלל שמו וצורתו, אלא גם בגלל המתכון להכנתו והמצרכים הדרושים, שצריכים להישמר בקפידה. אופ?י צמרת מרחבי צרפת התכנסו ביום שישי בארמון האליזה, והביעו בפני מקרון את דאגתם מפני "חיקויים בייצור המוני" של הבאגטים המסורתיים. "כשאני רואה את איכות הלחם במרכולים, זה בלתי אפשרי לא לכעוס", אמר דומיניק אנראק, נשיא האיגוד הלאומי של הקונדיטורים והאופים בצרפת. "הלחם קפוא, חלק ממנו מגיע מרומניה או מי יודע מאיפה, כלום לא נעשה לפי חוקי מלאכת האפייה".

רשימת נכסי התרבות של אונסק"ו שונה מרשימת אתרי המורשת העולמיים שלה. רשימה זו מתמקדת במסורות, בייחוד במוזיקה, באמנויות, במלאכות, בריקודים ובמטבח. יוגה, ריקוד הפלמנקו הצרפתי והאופרה הטיבטית כבר קיבלו מקום של כבוד ברשימה, כמו גם הבירה הבלגית ועבודות מלאכה העשויות מג'ינג'ר המגיעות מקרואטיה.

צרפת הגישה בעבר בקשות מוצלחות לרשימה, ונכנסה אליה עם רכיבה בסגנון צרפתי ועם הכנת תחרה מסורתית. ברשימה אף קיים מונח רחב יותר, העוסק ב"ארוחה הגסטרונומית הצרפתית", הכולל את הטקסים הסובבים את המטבח הצרפתי – סיווג יינות לפי המאכלים המוגשים, עיצוב השולחן והמיקום המדויק של סכו"ם וכוסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully