וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחפשת תמיכה מישראל: המגעים מאחורי הקלעים על הסכם הגרעין

12.1.2018 / 10:47

לוואלה! NEWS נודע כי שר החוץ האמריקני טילרסון והיועץ לביטחון לאומי מקמאסטר נמצאים בקשר עם גורמי ביטחון ישראלים, במטרה שיעבירו לנתניהו מסר התומך בהסכם. העסקה: טראמפ יאשר כי איראן עומדת בתנאים, אך יוסיף סנקציות ואמצעי פיקוח

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גורמים בכירים בממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מבקשים בימים האחרונים מגורמים ישראלים שימליצו להשאיר את הסכם הגרעין עם איראן על כנו, תוך עריכת שינויים בו – כך נודע הלילה (שישי) לוואלה! NEWS. הנשיא טראמפ צפוי להודיע היום על המשך הקלת הסנקציות על איראן, כחלק מהסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות בשנת 2015, כך דיווחו כלי תקשורת שונים בארצות הברית.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון והיועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר נמצאים בימים האחרונים בקשר עם גורמים בצמרת צה"ל, המוסד וגופים אחרים, ומבקשים מהם להעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו את הסכמתם לעסקה הבאה: טראמפ יאשר שאיראן אמנם עומדת בתנאי ההסכם, אך יוסיף סנקציות נוספות על תכנית הטילים הבליסטיים ועל משמרות המהפכה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בארה"ב: טראמפ יודיע על המשך ההקלה בסנקציות על איראן
בבית הלבן עונים לפלסטינים: טראמפ לא יסבול שקרים
ארצות הג'יהאד החדשות של דאעש

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ארה"ב דולנד טראמפ בהצהרות , בבית רה"מ 22 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מנסים לשכנע את נתניהו לתמוך בהסכם. טראמפ וראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בנוסף, יתווספו בדיקות פולשניות של פקחים, וסעיף שקיעת השמש – שלפיו איסורים על העשרת אורניום באיראן יפוגו בשנת 2031. בנושא אחרון ומשמעותי זה תצטרך ארצות הברית לקבל גם את תמיכתן של בריטניה וצרפת.

לא ברור בשלב זה מהי עמדתו של ראש ה-CIA מייק פומפאו, שנחשב לבעל ההשפעה הגדולה ביותר על הנשיא טראמפ בנושאי ביטחון לאומי. בימים האחרונים מתנהל מאבק פנימי בממשל בנושא שבו מעורבים הבית הלבן, גורמים ניציים ומתונים בקונגרס, וגורמי הביטחון הלאומי האמריקנים. מערכת הביטחון הישראלית לא הייתה מעורבת באופן רשמי בתהליכים שבתוך הממשל האמריקני, אך נערכו התייעצויות בלתי רשמיות לכל אורך הזמן.

גורמים אמריקנים מוסרים כי נראה שיש פער משמעותי בישראל בין נתניהו, המבקש לבטל לחלוטין את ההסכם, לבין גורמים במערכת הביטחון המעדיפים כי ההסכם לא יבוטל אך כי יתווספו לו סנקציות ואמצעי פיקוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בוושינגטון, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
נמצא בקשר עם גורמים ביטחוניים בישראל. טילרסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully