וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ כינה את האיטי ומדינות אפריקה "חורי תחת"

12.1.2018 / 2:20

אחרי שלדברי הניו יורק טיימס אמר על המהגרים מהאיטי כי "לכולם יש איידס", שלושה גורמים סיפרו על התבטאות מכוערת נוספת שהשמיע הנשיא האמריקני בדיון סגור עם סנאטורים. עוד דווח כי אמר שארצות הברית צריכה יותר מהגרים "ממקומות כמו נורבגיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הנשיא טראמפ ממלמל את מילות ההמנון האמריקני, השבוע)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תהה במהלך דיון סגור מדוע ארצו צריכה להתיר הגירה ממדינות שהן "חורי תחת" – כך סיפרו שלושה גורמים שונים. עוד דווח כי הנשיא אמר שארצות הברית צריכה יותר מהגרים "ממקומות כמו נורבגיה". ההתבטאות השנויה במחלוקת התרחשה במסגרת דיון בחדר הסגלגל בנושא כניסתם של מהגרים מאפריקה ומהאיטי למדינה, שבמהלכו הוצגה בפניו פשרה שאליה הגיעו שישה סנאטורים. לפי הפשרה, תוקל האכיפה בתחום גירוש מאות אלפי מהגרים צעירים.

על פי הגורמים, הסנאטורים קיוו לתמיכתו של טראמפ בפשרה, אך הבית הלבן דחה את הצעתם. במהלך הדיון אמר הסנאטור דיק דורבין מאילינוי כי כחלק מהעסקה ייפסקו ההטבות למהגרים ומאפריקה וממקומות אחרים בהגרלות הגרין קארד. דורבין טען גם כי יש לאפשר למהגרים ממדינות מוכות אסון – כמו אל-סלבדור, גואטמלה והאיטי, להישאר במדינה.

נשיא ארה"ב טראמפ בזמן שירת ההמנון במשחק פוטבול מכללות באטלנטה, 8 בינואר 2018. רויטרס
טראמפ באטלנטה, השבוע/רויטרס

בחודש שעבר דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" שטראמפ אמר על המהגרים מהאיטי כי "לכולם יש איידס". על פי הדיווח אמר טראמפ את הדברים בחודשים הראשונים לכניסתו לתפקיד.בעיתון נכתב גם כי במהלך דיון בנושא מהגרים מניגריה שאושרה כניסתם למדינה אמר טראמפ כי הם "לעולם לא יחזרו לצריפים שלהם באפריקה", וכי המהגרים מאפגניסטן באו מ"גן עדן לטרור". הבית הלבן הכחיש מכל וכל את הדיווחים, ואף מסר כי הנשיא טראמפ מעולם לא השתמש במילים "איידס" או "צריפים" כדי לתאר מהגרים ממדינה כלשהי. גם מאנשים שנכחו בחדר בזמן הפגישה המדוברת נמסר כי הם לא זוכרים שהנשיא השתמש במילים דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully