וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגברים בלבד? המועדון הביטחוני הסגור של יו"ר העבודה אבי גבאי

12.1.2018 / 7:10

בתקופה האחרונה מנסה יו"ר המפלגה לשפר את תדמיתו הביטחונית, ויוצא לסיורים בגבולות כשהוא מוקף בח"כים ביטחוניסטים ואלופים לשעבר, אך אף חברת כנסת מעולם לא השתתפה. גבאי בתגובה: "חברות הכנסת לא יכלו להצטרף בשל אילוצי הצבעות"

צילום:בני בן סימון, אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מנסה להגביר את הפרופיל הביטחוני שלו, ובשבועות האחרונים החל לקיים סיורים קבועים במוקדי חיכוך וקווי עימות ברחבי הארץ. בסוף נובמבר גבאי ביקר בבקעת הירדן, בסוף החודש שעבר בגבול לבנון, והשבוע - הגיע לתצפית ברמת הגולן. לכל הסיורים גבאי מגיע מלווה בנבחרת קבועה של "ביטחוניסטים" חברי מפלגת העבודה - שכוללת, בין היתר את חברי הכנסת עמר בר לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל, ואלוף (במיל') אייל בן ראובן, והאלופים (במיל') עמירם לוין ויום טוב סמיה, שמעוניינים להשתבץ ברשימה בבחירות הבאות. גם ח"כ איתן ברושי הצטרף לחלק מהסיורים. אך בכל שלושת הסיורים, לא השתתפה אף חברת כנסת.

משיחות עם גורמים בעבודה עולה כי ההזמנות להצטרף לסיורים הביטחוניים מגיעות ישירות ממטה השטח של גבאי. עוד עולה, כי מרבית חברות הכנסת במפלגה מעולם לא הוזמנו להשתתף. יש לא מעט נשים במחנה הציוני שיש להן ניסיון מדיני-ביטחוני ומתעניינות בנושא, ובראשן שותפתו של גבאי להנהגת המחנה הציוני – יו"ר התנועה ציפי לבני, שרת החוץ וחברת קבינט מדיני ביטחוני לשעבר, וחברת ועדת חוץ וביטחון בהווה.

בכנס מדיני-ביטחוני של מפלגת העבודה שנערך בחודש שעבר פעילה של תנועת "נשים עושות שלום" פנתה לגבאי ושאלה אותו מדוע הוא מחפש לאייש את משבצת הביטחוניסט ברשימה בבחירות הבאות, "כי ציפי לבני היא עם ניסיון עצום ומציגה תפיסה ביטחונית מושלמת". בנוסף, חברת הכנסת מרב מיכאלי חברה בוועדת חוץ וביטחון, בה ישבה בעבר ח"כ שלי יחימוביץ'.


עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים: שני נערים בני 16 נהרגו מאש צה"ל בגבול עזה וליד שכם
חטיפות, חיסולים והלוואות: כתבי אישום נגד ארגון הפשע מג'לג'וליה
הבולדוזר של משרד הביטחון: ראש הרשות הלאומית לחירום פורש

אבי גבאי ועמירם לוין במהלך סיור בגולן. דף הפייסבוק של אבי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
גבאי בסיור בגולן עם עמירם לוין/מערכת וואלה! NEWS, דף הפייסבוק של אבי גבאי

גורמים בסביבתו של גבאי אמרו לוואלה! NEWS כי לסיור האחרון אתמול הוזמנה ח"כ איילת נחמיאס ורבין, אך בשל התארכות ההצבעות על חוק המרכולים היא לא הצטרפה לסיור, וכי ח"כ לאה פדידה הוזמנה לסיור הקודם בגבול הצפון אך נבצר ממנה להשתתף, גם כן בשל פעילות בכנסת. מלשכת גבאי נמסר בתגובה כי "האופוזיציה בהובלת המחנה הציוני מנהלת מאבק בכנסת נגד החוקים המושחתים של הקואליציה ובשל כך נמנע מחלק מחברי וחברות הכנסת להצטרף לסיורים בשבועות האחרונים".

גם בקרב המעגל המצומצם של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו אין נשים שעוסקות בנושאים המדיניים ביטחוניים. כל המינויים בסביבתו של ראש הממשלה מאוישים על ידי גברים - ראש המל"ל, היועץ המדיני, ראש הסגל ומזכיר הממשלה. בתחילת החודש החלה לראשונה לכהן אישה בתפקיד בכיר בסביבת נתניהו, כששיר כהן החלה למלא את מקום דובר ראש הממשלה עד לכניסת מינוי קבוע לתפקיד. בממשלת נתניהו מכהנות ארבע שרות מתוך 22 שרים, וישנה רק שרה אחת בין עשרת חברי הקבינט המדיני ביטחוני – שרת המשפטים איילת שקד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אבי גבאי ועמירם לוין בסיור בבקעת הירדן. דף הפייסבוק של עמירם לוין, מערכת וואלה! NEWS
גבאי ו"הביטחוניסטים" בבקעת הירדן/מערכת וואלה! NEWS, דף הפייסבוק של עמירם לוין
אבי גבאי בסיור בדרום לבנון. דף הפייסבוק של אבי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
גבאי ובר לב בגבול הצפון/מערכת וואלה! NEWS, דף הפייסבוק של אבי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully