וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה נוכל ושקרן": קרבות החרדים מאחורי חוק המרכולים נחשפים

11.1.2018 / 20:05

יומיים לאחר שאושר החוק השנוי במחלוקת בכנסת, לוואלה! NEWS הגיעו פרטים חדשים על מאחורי הקלעים של המאבק הפנים-חרדי. בין השאר, שיחה בין ח"כים מש"ס לעמיתיהם מיהדות התורה עלתה לטונים גבוהים, ובה נאמר כי "החוק הזה לא יעשה דבר". בלעדי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הליכוד דאג לרכך את החוק, הקואליציה התקשתה להשיג רוב, ש"ס ויהדות התורה ראו בכך "הישג", אבל יומיים אחרי שאושר חוק המרכולים בכנסת - מתגלים פרטים חדשים על מאחורי הקלעים של החוק. שני חברי כנסת בש"ס, מפלגתו של יוזם החוק שר הפנים אריה דרעי, אמרו השבוע בשיחה סגורה עם חבריהם ביהדות התורה כי החוק יביא לתוצאה הפוכה.

"אתם תראו, יהיו רק יותר חנויות שייפתחו בשבת, החוק הזה לא יעשה דבר והוא גרם לנו נזק אדיר", טענו חברי הכנסת. "אנחנו לא היינו צריכים אותו. אריה (יו"ר ש"ס אריה דרעי, י"א) עשה אותו רק בשבילכם וככה אתם מתנהגים?".

את הדברים אמרו הח"כים ברקע מאבק פנים-חרדי שהתנהל השבוע בכנסת במקביל לדיונים על חוק המרכולים. מדובר בדרישה שהציג השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלפיה חנויות הנוחות בתחנות הדלק יוחרגו מהחוק כך שיישארו פתוחות בשבת. דרישה זו העלו קודם נאמניו של נתניהו בליכוד, בהם שר התיירות יריב לוין ויו"ר הקואליציה דוד אמסלם. לצד דרישה זו הוצבה גם דרישה להחריג את העיר אילת בטענה כי מדובר בעיר תיירותית.

עוד בנושא:
חוק המרכולים אושר בקריאה שנייה ושלישית - ברוב של קול אחד
אילת הוכנסה לחוק המרכולים: "הפכו אותנו לעיר באיראן"
חוק המרכולים אושר בקריאה שנייה ושלישית - ברוב של קול אחד

אריה דרעי במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חשש בסיעתו כי החוק יביא לתוצאה הפוכה. דרעי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במפלגות החרדיות, ובעיקר סגן השר יעקב ליצמן, דרשו לאשר את החוק בנוסח המקורי בלי שינויים. השינוי בעמדה נעשה אחרי ישיבת ראשי הקואליציה האחרונה אז נתניהו העלה את הדרישה פעם נוספת. החרדים הבינו שבלי החרגה החוק לא יקודם. הם הסכימו להחריג את חנויות הנוחות אך להשאיר בחוק את העיר אילת. החרדים סיכמו עם הליכוד להצביע בעד סעיף ההחרגה במליאת הכנסת אף שמדובר בהכשרה בפועל של פעילות בשבת.

ברגע ההצבעה התחוללה מיני-דרמה: נציגי ש"ס ויהדות התורה הצביעו בעד כפי שסיכמו מראש עם נתניהו, אך ח"כ משה גפני מיהדות התורה שראה שיש רוב בלעדיו שינה הצבעתו לנמנע. הצבעתו עוררה זעם גדול. בין השאר, אמר לו סגן שר האוצר איציק כהן: "אתה רמאי, נוכל ושקרן. אני גוי שבת שלך? אתה חצוף". גם ח"כ יעקב מרגי צעק: "תתבייש. אני מפיל עכשיו את החוק". גפני נאלץ להתנצל ואמר כי שינה את ההצבעה ברגע של חולשה.

אחרי שהחוק אושר, התפתחה שיחת מסדרון בין חברי כנסת בשתי המפלגות, וזו עלתה לטונים גבוהים. "יהיו רק יותר חנויות שייפתחו בשבת, החוק הזה לא יעשה דבר והוא גרם לנו נזק אדיר", אמר אחד מהח"כים בש"ס. אחר הוסיף באותה שיחה: "אנחנו לא היינו צריכים אותו. אריה (יו"ר ש"ס אריה דרעי, י"א) עשה אותו רק בשבילכם וככה אתם מתנהגים?".

האמירות של חברי הכנסת אינן מגיעות בחלל ריק. בשבועות האחרונים מאז התקשתה הקואליציה לגייס רוב להצבעה על החוק, עלתה הטענה במערכת הפוליטית, ובתוכה גם במפלגות החרדיות ש"החוק לא ישנה דבר". גם שר הפנים דרעי התבטא בשבוע האחרון ברוח דומה, והתחזק הרושם כי מעבר לרצון להתמודד עם פסיקת בג"ץ על המרכולים בתל אביב, החרדים מקדמים את ההצעה בניסיון לקבל קרדיט ברחוב החרדי על כך שהם נאבקים למען קדושת השבת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר הבריאות יעקב ליצמן, מתפטר מתפקידו 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
דרשו לאשר את החוק בנוסח המקורי. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully