וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "התעלמות" אובמה: ממשל טראמפ יחקור את רשת הסמים של חיזבאללה

משרד המשפטים הורה על הקמת צוות מיוחד, שיבחן את פעילות הסחר בסמים והלבנת ההון של הארגון הלבנוני. זאת אחרי שלפי דיווחים, הממשל הקודם מנע טיפול בכך במטרה לשמר את הסכם הגרעין עם איראן

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

משרד המשפטים של ארצות הברית הודיע היום (חמישי) על הקמת כוח משימה מיוחד לבחינה מחודשת של רשת הברחת הסמים והלבנת ההון של חיזבאללה. זאת אחרי שבחודש שעבר דווח כי הממשל הקודם של ברק אובמה "העלים עין" מכך בניסיון לשמור על הסכם הגרעין עם איראן.

הצוות המיוחד יבחן מחדש את המידע שנאסף במסגרת "מבצע קסנדרה", קמפיין שהובילה הסוכנות למלחמה בסמים (DEA) במעקבה אחרי פעילותו של הארגון השיעי הלבנוני. לפי דיווח שפורסם ב"פוליטיקו" בחודש שעבר, גורמים במשרד המשפטים והאוצר בתקופת אובמה דחו או התעלמו באופן חוזר ונשנה מבקשות של ראשי התכנית להוציא לפועל חקירות נרחבות, כתבי אישום או סנקציות.

לקריאה נוספת בנושא
"ממשל אובמה סיכל פגיעה בחיזבאללה במהלך המגעים להסכם עם איראן"

נסראללה נואם בעקבות המשבר עם ערב הסעודית. רויטרס
זוכה למימון ולתמיכת איראן. נסראללה/רויטרס

גורמים בממשל אובמה לשעבר הכחישו את הסיפור, וכינו זאת "פרי הדמיון של שני מקורות מאוד מפוקפקים". בחודש שעבר אמר טומי וייטור, דובר המועצה לביטחון לאומי תחת ממשל אובמה, כי "יש הרבה סיבות טובות לבקר את מדיניות החוץ של אובמה", אך הוסיף כי "הרעיון שהוא היה רך ביחס לחיזבאללה אינו אחת מהן".

למרות זאת, התובע הכללי ג'ף סשנז הורה על בחינת "מבצע קסנדרה" ימים אחרי הדיווח. "משרד המשפטים יהפוך כל אבן במטרה למגר את האיומים הנשקפים עלינו מצד ארגוני טרור ולבלום את הגל ההרסני של משבר הסמים", אמר התובע הכללי בהצהרה שמסר עם ההודעה על הקמת הצוות המיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הנשיא לשעבר אובמה קיבל 3 מיליון דולרים עבור הרצאה באיטליה. רויטרס
גורמים בממשלו הכחישו את הדיווח. אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully