וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקלטת בנו: נחצו קווים אדומים; שקד: לבחון חקיקה

11.1.2018 / 15:53

ראש הממשלה אמר כי משרדו בוחן את ההיבטים המשפטיים העולים מהקלטת בנו יאיר. שרת המשפטים: ניתן לבחון חקיקה נגד מקרים מהסוג הזה. השרה רגב: לא ייתכן שנהג יקליט במהלך נסיעה מאובטחת

צילום: מתוך כתבתו של גיא פלג, באדיבות חדשות 2

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי בהקלטת בנו יאיר, שבה נחשף תוכן שיחותיו לאחר בילוי במועדון חשפנות. "נחצו קווים אדומים מבחינה אבטחתית ותקשורתית". במהלך ישיבת ממשלה, הוסיף ראש הממשלה כי "הנושא נמצא בבדיקת גורמים משפטיים במשרד ראש הממשלה".

נושא ההקלטות עלה תחילה במהלך הישיבה על ידי שרת התרבות והספורט מירי רגב שטענה כי "לא יכול להיות שנהג מקליט אנשים מאובטחים. אני מוכנה לוותר על אבטחה כזו, אבל היא נכפית עליי". שרת המשפטים איילת שקד אמרה שניתן לבחון אפשרות חקיקה נגד מקרים מסוג זה.

שקד התייחסה לנושא גם בוועידת גלובס, ואמרה כי "כפוליטיקאית שמאוד חשופה לתקשורת, זה מסוכן שנמצאים בסביבה שבה מוקלטים – ואחר כך זה מפורסם. כולנו בני אדם. אתם מדברים על חברים או עם משפחה, ולא רוצים שאחר כך זה יפורסם. הקלטות של שיחות סגורות זה פוגעני".

לקריאה נוספת:
השאלות הלא פתורות והחורים בעלילה: 4 הערות על קלטת נתניהו
חשיפה: "החדשות" שילמו 50 אלף שקלים עבור הקלטות נתניהו
נתניהו על הקלטת בנו: "הסתלבט על חבר, חינכנו לכבד נשים"

נתניהו התייחס לפיגוע הירי בחוות גלעד כשהתארח באירוע השנתי לכתבים זרים. אבי כהן
מתח ביקורת על הקלטת בנו. נתניהו/אבי כהן

מנגד, חברת הכנסת סתיו שפיר צפויה להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה המבקשת לאסור על מאבטחים או נהגים בשירות המדינה לשרת אישים במקום שבו מתבצעת פעילות בלתי חוקית כמו הימורים, זנות, חשפנות ועוד. את ההצעה יזמה שפיר ברקע הסערה הציבורית מהקלטותיו של יאיר נתניהו, שמתעדות ליל הוללות של בנו ראש הממשלה שכלל תשלומים באלפי שקלים לחשפניות וקשר משמעותי עם בנו של טייקון הגז קובי מימון.

עוד באותו נושא

סבב מועדוני החשפנות של יאיר נתניהו: "אבא סידר לכם מיליארדים, ואתה מתווכח איתי?"

לכתבה המלאה
יום הולדת מיכל הקטנה. רפי דלויה
"נחצו קווים אדומים". יאיר נתניהו/רפי דלויה

בהצעה המתייחסת למשאבים כמו אבטחה או נהגים הניתנים על ידי המדינה נטען כי אין לעשות שימוש מתוקף מעמד "שימוש אישי פסול" המוגדר כ"מעשים או פעילות לא חוקיים או כאלו הכוללים ביקור בבתי בושת, מכוני ליווי, מועדוני חשפנות, מועדוני הימורים או צריכת סמים אסורים". אם המאובטח יעשה "שימוש אישי פסול בשירותי אבטחה או נהיגה", הוא יחויב בתשלום עלות השירותים שניתנו לצורך שימוש זה לאוצר המדינה, בהתאם לקביעתו של החשב הכללי. כמו כן, נקבע כי ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תהיה רשאית להגדיר מעשים או פעילויות נוספים כ"שימושים אישיים פסולים".

איילת שקד, כנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"נשקול חקיקה בנושא ההקלטות". השרה שקד/ראובן קסטרו

מוקדם יותר נודע לוואלה! ברנז'ה כי "חברת החדשות" שפרסמה לראשונה את ההקלטות, שילמה כ-50 אלף שקלים תמורתן, זאת לאחר שהמקור הציע אותן לכלי תקשורת נוספים. בהקלטות נשמעות שיחותיו של נתניהו הצעיר עם ניר מימון, בנו של טייקון הגז קובי מימון, ורומן אברמוב המשמש כנציגו של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פקר בישראל.

השלושה נשמעים בהקלטות משוחחים בגילופין על חוויותיהם מבילוי משותף במועדון חשפנות, אליו התלווה מאבטחו של יאיר נתניהו ורכב שרד. מלבד אופיו מעורר המחלוקת של ליל הבילויים הסוער, ההקלטות חשפו ממד מטריד נוסף בנוגע לקשרים שעולים לכאורה בין משפחת נתניהו למשפחתו של טייקון הגז מימון, ערב החתימה על מתווה הגז.

בהקלטות נשמעים השלושה מגחכים בנושא, על רקע העברת הכספים ביניהם במועדון החשפנות. נתניהו הבן נשמע אומר, בין השאר, לבנו של מימון: "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, נלחם בכנסת, ואתה מתווכח איתי על 400 שקלים".

(עדכון ראשון 15:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully