וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הנרצח מחוות גלעד: קריאות הנקמה בהלווייה לא באו מאתנו

בהצהרה שמסרו בני משפחתו של רזיאל שבח הוסיף אחיו מתניה כי "בחרנו לגור כאן, אנחנו לא גנבים". אלמנתו, יעל, הוסיפה כי "כל התכלית שלו בחיים הייתה רק לעשות דברים טובים". בצה"ל בוחנים אם לתגבר את הכוחות באיו"ש בסוף השבוע

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

מתנאל שבח, שאחיו רזיאל נרצח שלשום בפיגוע בחוות גלעד שבשומרון, דחה היום (חמישי) את קריאות הנקמה שהושמעו אתמול בהלווייתו ביישוב, במהלך נאומו של השר נפתלי בנט. לדברי שבח, "קריאות הנקמה הן לא שלנו. אל נקמות ה'. התפקיד שלנו זה לבנות ולהוסיף אור". שבח ואלמנתו של אחיו, יעל, מסרו הצהרות לעיתונות בבית המשפחה במאחז יממה לאחר שהביאו למנוחות את יקירם – לראשונה באדמת חוות גלעד.

במהלך ההלווייה אתמול קרא בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו "להכיר בחוות גלעד כיישוב ואם בישראל" ולפעול למנוע העברת תשלומים לבני משפחות מחבלים. כמה מהמשתתפים בטקס קטעו את נאומו בקריאות "נקמה", שעליהם השיב השר: "יש כאן מדינה. אנחנו לא מחזיקים נשק פרטי", השיב השר. מנחה ההלוויה קרא אל עבר המוחים שיפסיקו ויכבדו את השר, שסיים את נאומו בעקבות הקריאות.

במערכת הביטחון עדיין שוקלים האם ומתי לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בגדודים נוספים בהמשך לפיגוע שבו נרצח שבח ובשל חשש מפני פיגועים נוספים. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הנחה יממה לאחר הפיגוע לתגבר את השטח באופן נקודתי בפלוגות לוחמים בודדות כדי להרחיב את החיפושים אחר המחבל. כעת משחלף זמן והחשש שאותו מחבל ינסה לבצע פיגוע נוסף, וכן מפני הסלמה בשל המתיחות בגדה וההסתה בכלי התקשורת הפלסטיניים שוקלים במערכת הביטחון להציב יותר לוחמים בשטח כבר מחר. בתוך כך, נמשך הכתר הנושם סביב העיר שכם והכפרים בסביבתה.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "זו רק שאלה של זמן עד שנגיע למחבלי הפיגוע בחוות גלעד"
סריקת נתיבי מילוט ואיסוף מודיעין: המצוד אחר המחבל מחוות גלעד
30 יריות והקלטת המצוקה: הפיגוע בחוות גלעד - שלב אחר שלב

יעל ומתניה שבח בהצהרה לתקשורת יום למחרת הלווייתו של רזיאל שבח בחוות גלעד, יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, 11 בינואר 2018. אמרי לוי סדן, מערכת וואלה!
קראו לממשלה להכיר ביישובם. בני משפחת שבח, היום/מערכת וואלה!, אמרי לוי סדן

"רזיאל בעלי נרצח כשהוא היה בדרך חזור מברית, מצווה נוספת", אמרה האלמנה יעל. "כל התכלית שלו בחיים הייתה רק לעשות דברים טובים ולהשאיר רושם של שמחה ורוגע לנשיאת חן וחסד. אני מבקשת שכל מי שהסיפור הזה נגע בו שיבוא לכאן. לא משנה אם הוא שמאלני או ימני".

לדבריה, "זאת המשימה שלנו, להשאיר את היתד עמוק באדמה. אני קוראת מכאן לראש הממשלה, לשרים, אנו רוצים לגור כאן כמו יהודים גאים. זקופי קומה. אין תמורה לקורבן אבל אנחנו רוצים להרגיש שמרגישים למעלה שמגיע לנו בבית. לא להרגיש כמו גנבים, כי אנחנו לא. לא להיאבק על כל פיסת שטח". שבח הוסיפה כי למעט שיחתם האחרונה, שבמהלכה נורה בעלה, השניים לא שוחחו בעת האחרונה מפני שהוא קיבל על עצמו להיות בתענית דיבור. "תקשרנו בהודעות. בכל הודעה הוא ביקש עזרה במצווה אחרת", הוסיפה.

עוד באותו נושא

בהלוויית הנרצח בפיגוע: קריאות "נקמה" קטעו את הספדו של בנט

לכתבה המלאה
סוכת אבלים מחוץ לביתו של רזיאל שבח בחוות גלעד, 11 בינואר 2018. אמרי לוי סדן, מערכת וואלה!
סוכת אבלים מחוץ לבית משפחת שבח, היום/מערכת וואלה!, אמרי לוי סדן

אחיו של שבח הוסיף כי "מעבר להיותו אב מסור לשישה יתומים הוא היה גם אח בשבילי. הוא היה אדם של שמחה וקירוב לבבות, שפעל לקרב רחוקים וקרובים, להיות חיוני בכל מקום שאליו הלך. אנחנו בחרנו לגור כאן. זו מסירות הנפש שלנו ולפעמים זה ממש למסור את הנפש. אנחנו מקווים שאנחנו הקרבנות האחרונים ששילמו קורבן גדול מאוד והוא לא היה לחינם. צריך לכוון את זה למטרה של לבנות ביהודה ושומרון".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהצטרף להצהרתם של בני המשפחה, הוסיף כי "כבר אתמול הייתי צריך לקבל טלפון מראש הממשלה שהיישוב הזה מוכר. אני קורא לראש הממשלה לבוא לכאן ולהסתכל בעיניים של החלוצים האלו".

שבח, בן 35 ואב לשישה, נורה בעת שנסע ברכבו במרחק מאות מטרים משער הכניסה לחוות גלעד. כשנפגע מהירי סטה שמאלה לנתיב הנגדי והתנגש בגדר ביטחון סמוכה. הוא הספיק לשלוח הודעה מוקלטת בקבוצת ווטסאפ של כונני מד"א שבה היה חבר ודיווח על הירי ועל מקום הימצאו. הוא פונה לבית חולים מאיר בכפר סבא, אך בדרכו לשם חלה החמרה למצבו ומותו נקבע כשהגיע לחדר המיון.

(עדכון ראשון: 12:30)

הרב רזיאל שבח ז"ל, נהרג בפיגוע הירי, חוות גלעד, 9 בינואר 2018. מד"א
ביקש עזרה בקיום מצוות, גם בשיחות עם אשתו. שבח/מד"א
הלוויתו של רזיאל שבח, שנרצמח בפגיעו הירי בחוות גלעד, 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
משתתפים בהלווייתו של שבח בחוות גלעד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully