וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור שימוש פסול בנהגים ובאבטחה: הצעת חוק "יאיר נתניהו"

11.1.2018 / 9:52

בעקבות סערת ההקלטות של בנו של ראש הממשלה, יזמה ח"כ סתיו שפיר חוק שיאסור על מאבטחים או נהגים בשירות המדינה לשרת אישים במקום שבו פעילות פלילית, כמו זנות וסמים. "עלינו להגן על עובדי המדינה מההתנהלות ההרסנית הזו"

עריכת וידאו: ניר חן

"חוק יאיר נתניהו": הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) מבקשת לאסור על מאבטחים או נהגים בשירות המדינה לשרת אישים במקום שבו מתבצעת פעילות בלתי חוקית כמו הימורים, זנות, חשפנות ועוד. את ההצעה יזמה שפיר ברקע הסערה הציבורית מהקלטותיו של יאיר נתניהו, שמתעדות ליל הוללות של בנו ראש הממשלה שכלל תשלומים באלפי שקלים לחשפניות וקשר משמעותי עם בנו של טייקון הגז קובי מימון.

בהצעה המתייחסת למשאבים כמו אבטחה או נהגים הניתנים על ידי המדינה נטען כי אין לעשות שימוש מתוקף מעמד "שימוש אישי פסול" המוגדר כ"מעשים או פעילות לא חוקיים או כאלו הכוללים ביקור בבתי בושת, מכוני ליווי, מועדוני חשפנות, מועדוני הימורים או צריכת סמים אסורים". אם המאובטח יעשה "שימוש אישי פסול בשירותי אבטחה או נהיגה", הוא יחויב בתשלום עלות השירותים שניתנו לצורך שימוש זה לאוצר המדינה, בהתאם לקביעתו של החשב הכללי. כמו כן, נקבע כי ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תהיה רשאית להגדיר מעשים או פעילויות נוספים כ"שימושים אישיים פסולים".

עוד בנושא
סבב מועדוני החשפנות של יאיר נתניהו: "אבא סידר לכם מיליארדים, ואתה מתווכח איתי?"
סערת ההקלטות: "שחיתות רקובה"; יאיר נתניהו: "זו לא דרכי"
נתניהו על הקלטת בנו: "הסתלבט על חבר, חינכנו לכבד נשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו בקלפי בשכונת רחביה בירושלים, ינואר 2013. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
תועד בליל הוללות שכלל תשלומים לחשפניות. יאיר ובנימין נתניהו/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

בהצעת החוק נכתב כי מטרתה "להבטיח את השמירה על הממלכתיות על ידי הבטחת תקינות השימוש במשאבי מדינה, כך שלא ייעשה בהם שימוש אישי שלא למטרה פסולה שלא מן הראוי כי תיתמך על ידי המדינה ומשאביה. לאור אופיו ה"אישי" של שירות זה – שבו מתלווים לאדם מאבטח ונהג אף בחייו הפרטיים – יש צורך לוודא כי לא תישכח העובדה שמדובר בשירות המסופק מכספי המדינה, ומשכך אין לאפשר שימוש בו לצרכים פסולים".

ח"כ שפיר הסבירה כי "מאבטחים, נהגים ועובדי ציבור לא צריכים למצוא את עצמם שומרים על חדרים פרטיים שבהם נערכים מעשים בלתי חוקיים ובלתי מוסריים, שביניהם לבין המשימה שלמענה התגייסו לשירות הציבורי לא צריך להיות דבר במשותף". שפיר הוסיפה כי "עצוב שיש צורך להפוך את המובן מאליו לחוק, אך התקופה האחרונה מוכיחה שכל הפרות הקדושות כבר נשחטו תחת המפולת המוסרית של שלטון נתניהו, ושעלינו להגן על עובדי המדינה מפני ההתנהלות ההרסנית הזו".

עוד באותו נושא

"בגלל נסיעה חשובה": יאיר נתניהו ביקש לא להתייצב בבית המשפט

לכתבה המלאה
חברת הכנסת סתיו שפיר. יח"צ,
"עצוב שיש צורך להפוך את המובן מאליו לחוק". שפיר/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully