וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חוקי הסמים רוככו – ו-5,000 נידונים למוות עשויים להינצל

ארגוני זכויות אדם בירכו על הודעת ראש מערכת המשפט במדינה לפיה אלפי עבריינים יוכלו לזכות בהקלה בעונשם, שיומר לתקופות מאסר ממושכות. לדברי "אמנסטי אינטרנשיונל" מרבית המורשעים הם צעירים שלא עברו על החוק בעבר

שוטר איראני לצד סמים שנתפסו בהברחה בגבול אפגניסטן, יוני 2014. אי-פי, AP
שוטר איראני לצד סמים שנתפסו בהברחה מגבול אפגניסטן/AP, אי-פי

הפלרמנט באיראן העלה בחודש אוגוסט את רף הענישה בעבירות סמים שבגינן ניתן לגזור עונש מוות ולדברי ראש מערכת המשפט במדינה סאדק לריג'אני כי אלפי עבריינים מורשעים שנידונו למוות עשויים להינצל מהגרדום – והתיקים נגדם ייבחנו מחדש. מאות בני אדם מוצאים להרוג מדי שנה ברפובליקה האסלאמית, מרביתם בגין הרשעה בעבירות סמים. על פי הערכות כ-5,000 נידונים למוות עשויים לחמוק מחבל התלייה.

בעבר החזקת כמות של יותר מ-30 גרם קוקאין הייתה עלולה להביא לגזר דין מוות, אך ריכוך החוק העלה את הרף לשני קילוגרמים. במקרים של החזקת אופיום ומריחואנה הועלתה הכמות מחמישה קילוגרמים ל-50. לדברי לריג'אני עונשי המוות עשויים להיות מומרים לתקופות מאסר ממושכות.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
פעם נוספת: טראמפ צפוי להאריך את ההקלה בסנקציות על איראן
מחול הטילים של קים: כך קונה צפון קוריאה זמן לחיזוק כוחה הגרעיני
"רמות קרינה חריגות": חקירת מותו של נשיא איראן לשעבר נפתחה מחדש

הפגנה בברלין, גרמניה, נגד הוצאות להורג באיראן, אוגוסט 2016. רויטרס
הפגנה בברלין נגד עונש המוות באיראן, באוגוסט 2016/רויטרס

מחמוד אמירי-מוקאדם מארגון זכויות האדם האיראני IHR בירך על ההקלה בחוקים. בשיחה עם רשת BBC אמר כי "אם יבוצע כראוי, השינוי בחוק עשוי להיות צעד משמעותי במיגור עונש המוות ברחבי העולם". אולם, הוא הביע חשש כי מרבית הנידונים למוות לא ייהנו מההקלה בעונש, בשל השתייכותם לקבוצות שוליים באוכלוסייה שאין להן את הידע והמשאבים להגיש בקשה להקלה בעונשם.

בארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" בירכו גם כן על דבריו של לריג'אני אך הביעו תקווה כי איראן תפסיק כליל את השימוש בעונש מוות, גם בעבירות שאינן קשורות לפשיעת סמים. על פי נתוני הארגון כ-90% מעברייני הסמים שהורשעו ועומדים בפני עונש מוות הם בני 20 עד 30 שזוהי להם העבירה הראשונה. עוד נמסר מהארגון כי משנת 1988 הוצאו להורג עשרת אלפים מורשעים בעבירות סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully