וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "זו רק שאלה של זמן עד שנגיע למחבלי הפיגוע בחוות גלעד"

10.1.2018 / 23:20

ראש הממשלה אמר באירוע השנתי לכתבים זרים כי שוחח עם ראש השב"כ והתעדכן בפרטי החקירה המאומצת של הפיגוע, שבו נרצח הרב רזיאל שבח. לדבריו, "אני מקווה שזה לא ייקח הרבה זמן, אנו מחויבים לזה". שליחו של טראמפ גינה את הרצח

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי מדובר בשאלה של זמן עד שכוחות הביטחון יצליחו להגיע למחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בחוות גלעד. "אני דיברתי היום עם ראש השב"כ, הוא עדכן אותי לגבי החקירה המאומצת שנעשית בעניין הפיגוע הרצחני של אתמול", אמר נתניהו באירוע השנתי לכתבים הזרים לציון השנה האזרחית החדשה. לדבריו, "אין לי שום ספק שזו רק שאלה של זמן, אני מקווה שלא הרבה זמן, עד שנגיע למרצחים. אנחנו מחויבים לזה".

נתניהו בירך בדבריו את שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן על שגינה אתמול את הרצח "בצורה ישירה ופשוטה". לדבריו, פרידמן "אמר כמה דברים חשובים, הדבר החשוב ביותר הוא שממשלתו של אבו מאזן תומכת ברוצחים". נתניהו הוסיף כי "אנשים כאלה, שיושבים אצלנו בכלא, מקבלים 355 מיליון דולר בשנה, הם ובני משפחותיהם, מהרשות הפלסטינית. זה לא נתפס".

בהמשך דבריו ביקש נתניהו מהכתבים להצביע בהרמת ידיים לשאלותיו על סיקור כמה נושאים הקשורים בישראל. הנושא הראשון שהעלה היה תשלומים של הרשות הפלסטינית לרוצחים ולבני משפחותיהם. "כמה מכם סיקרו את זה? הרימו את ידיכם, שניים-שלושה. בשנה הבאה, כל הידיים צריכות להתרומם. מימון ומתן תמריצים לרצח לא ממש מקדמים את השלום", אמר נתניהו. בנוסף הזכיר את השקעת הממשלה בציבור הערבי בישראל כנושא שאינו מסוקר לדבריו בתקשורת הזרה וציין כי כלי תקשורת רבים מעבר לים מכנים את המשטר באיראן "מתון" חרף דיכוי ההפגנות במדינה בתקופה האחרונה והקריאות להשמדת ישראל.

עוד בנושא:
בהלוויית הנרצח בפיגוע: קריאות "נקמה" קטעו את הספדו של בנט
30 יריות והקלטת המצוקה: הפיגוע בחוות גלעד - שלב אחר שלב
"ירו בי!": הנרצח מהפיגוע הקליט הודעה לחבריו מהצוות הרפואי

ראש הממשלה באירוע השנתי לכתבים הזרים לציון השנה האזרחית החדשה, מלון אוריינט, ירושלים, 10 בינואר 2018. AP
"מחויבים להגיע למרצחים". נתניהו/AP

שבח נרצח אמש בפיגוע ירי בעת נסיעה בכביש 60, סמוך לחוות גלעד. הוא הותיר אחריו שישה ילדים, ארבע בנות ושני בנים, הקטן שבהם תינוק בן שמונה חודשים. הוא היה מתנדב במחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, כונן במד"א ומוהל, והתגורר בהתנחלות שסמוך לשטחה נורה למוות.

הערב גינה ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, את הרצח ואמר כי "חמאס ופתח מהללים אותו". גרינבלט כינה את שבח "אב לשישה ילדים צעירים" והוסיף כי "האלימות ודברי השבח המחרידים האלה רק יביאו לפיגועים נוספים וימנעו מהפלסטינים סיכוי לשלום". גרינבלט מסר את תנחומיו למשפחתו של שבח.

עוד באותו נושא

מלחמת המוחות של צה"ל: מנסים למנוע פיגועים - בלי להבעיר את השטח

לכתבה המלאה
הרב רזיאל שבח ז"ל, נהרג בפיגוע הירי, חוות גלעד, 9 בינואר 2018. מד"א
הותיר אחריו שישה ילדים. שבח/מד"א

חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לשבח טיפול רפואי במקום, ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, כשמצבו קשה. במהלך הגעתו לבית החולים, חלה התדרדרות במצבו עד שמת מפצעיו כעבור שעה קלה. המחבל, או המחבלים, שירו בשבח הספיקו להימלט לכיוון העיר שכם, מצפון-מערב לחוות גלעד.

מאות בני אדם הגיעו היום לבית הקברות בחוות גלעד כדי ללוות את שבח בדרכו האחרונה. בין המשתתפים נמצאים בני משפחה, חברים ואנשי ציבור ובהם שר החינוך נפתלי בנט. שבח הוא למעשה הראשון שנקבר בבית הקברות בהתנחלות, שהוקם הבוקר.

(עדכון ראשון: 20:30)

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע בחוות גלעד, אמש/תצפית TPS, מאור לביא, TPS
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע בחוות גלעד, אמש/תצפית TPS, מאור לביא, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully