וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסוואה: האם אלו יהיו מדי הב' החדשים של הלוחמים?

11.1.2018 / 12:07

בשנים האחרונות עסוקים בצה"ל ברעיונות שונים להחליף את מדי העבודה הירוקים בכאלו שיתאימו יותר לסביבה המבצעית שבה פועלים הלוחמים. אחת ההצעות שעלו בצבא, היא שימוש במדים עם הדפסים שייסיעו בהיטמעות בשטח. ההחלטה הסופית תתקבל לאחר התייעצות עם יחידות השדה

מדי ב' החדשים של צה"ל. -, מערכת וואלה! NEWS
יסייעו ללוחמים להיטמע בשטח. המדים המוצעים להחליף את המדים הנוכחיים/מערכת וואלה! NEWS, -

בצה"ל חשפו היום (רביעי) את מדי הב' החדשים שצפויים להחליף את המדים הירוקים הוותיקים שאותם נוהגים החיילים ללבוש עד כה. בשנים האחרונות עסוקים בצה"ל בשאלה אילו מדים יחליפו את מדי הב' הוותיקים של צה"ל שנראים בעיקר בגזרות הביטחון השוטף בגבולות המדינה או בגזרת יהודה ושומרון. בחודשים האחרונים הועלו כמה הצעות של מדי ב' אפשריים. בשבועות האחרונים התרכזו באגף כוח האדם ובאגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה במדים בצבע ירוק כהה, אך עם הדפסים שמסייעים להיטמעות החייל בשטח.

מדים בעלי הדפס דומה אך בגוונים שונים נראים בצבאות זרים, כולל בצבא ארצות הברית. גורמי צבא התייחסו לתהליך בחירת מדי הב' שהתקיים בתקופה האחרונה ואמרו שעדיין לא התקבלה החלטה הסופית שככה יראו המדים, ומתבצעות כמה בדיקות נוספות לקבל את חוות דעתם של הגורמים המקצועיים, להם השימוש במדי ב' הוא חיוני לפעילות המבצעית ולא רק לעבודה השוטפת במחנות צה"ל. יחד עם זאת, הדגישו הגורמים שצה"ל קרוב לביצוע מהלך היסטורי ולחדש את צבע מדי הב' של החיילים בקבע ובסדיר. מדי הסוואה מנומרים היו בשימוש בצה"ל בין השנים 1963 ל-1968.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה בחודש: ניסוי במערכת "חץ 3" נדחה בגלל תקלה
רזיאל יהיה הראשון להיקבר בחוות גלעד; אלמנתו קראה לציבור להגיע
מלחמת המוחות של צה"ל: מנסים למנוע פיגועים - בלי להבעיר את השטח

תיעוד חדש נחשף מהקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים, 22 במאי 2017. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
לוחמי צה"ל עם מדי הסוואה לאחר שחרור הכותל במלחמת ששת הימים/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully