וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בתוניסיה: בקבוקי תבערה נזרקו על בית ספר יהודי באי ג'רבה

10.1.2018 / 10:25

אלמונים ניצלו את המחאה האלימה במדינה הצפון-אפריקנית נגד צעדי הצנע של הממשלה, והשליכו בקבוקי תבערה על בית ספר דתי באי התיירותי. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למקום

עריכה: ורד לידני

בקבוקי תבערה הושלכו על בית ספר יהודי באי ג'רבה שבדרום תוניסיה עם התפשטות הפגנות אלימות נגד צעדי הצנע של הממשלה ברחבי הממשלה - כך סיפר היום (רביעי) ראש הקהילה היהודית המקומית, פרז טרבלסי. לא היו נפגעים בתקרית שאירעה אמש, אך נזק קל נגרם למבנה.

המדינה הצפון-אפריקנית חווה ימים של מחאות אלימות נגד התקציב החדש, שכולל העלאת מסים על מוצרים ושירותים רבים. תוניסיה, ערש "האביב הערבי", נותרה יציבה יחסית ליתר מדינות ערב שחוו תהפוכות מאז 2011, אך המשבר הכלכלי מאיים על היציבות השברירית בדמוקרטיה הצעירה.

לקריאה נוספת בנושא
מהומות בתוניסיה: הרוג בהפגנות נגד הממשלה בשל יוקר המחיה

תקרית אנטישמית בתוניסיה- בקבוקי תבערה הושלכו על בי"ס יהודי באי ג'רבה שבדרום המדינה במהלך הפגנה נגד הממשלה. אתר רשמי
סכנה ליציבות המדינה. הנזק בבית הכנסת/אתר רשמי

באי התיירותי לא היו הפגנות, אך תושבים מקומיים אמרו כי התוקפים ניצלו את העובדה שהייתה נוכחות משטרתית קטנה יותר מבדרך כלל, בשל פריסת כוחות באזורי הפגנות ברחבי המדינה. "אלמונים ניצלו את ההזדמנות של ההפגנות והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הלובי של בית ספר יהודי דתי", אמר טרבלסי.

בזמן התקרית, התרחשו התנגשויות אלימות בכ-20 ערים בתוניסיה כחלק מהמחאה על העלייה במחירים והמסים החדשים שנכנסו לתוקף ב-1 בינואר.

הקהילה היהודית בתוניסיה, שקיימת כבר יותר מ-2,000 שנה, מונה כיום פחות מ-1,800 איש. בג'רבה שוכן בית הכנסת העתיק ביותר באפירקה – אל גריבה – שהותקף בפיגוע של אל-קאעדה ב-2002 בפיצוץ משאית תופת. 21 בני אדם נהרגו במתקפה, בהם גם תיירים מערביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully