וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ההרשמה למעונות היום תוקדם ותחל כבר בחודש הבא

10.1.2018 / 6:00

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הכריז כי ההרשמה למעונות היום והפעוטונים שבפיקוח תוקדם בשלושה חודשים, זאת כדי להקנות להורים ודאות בנוגע למקומות הפנויים לילדיהם במסגרות השונות. השר חיים כץ: "נותנים יותר זמן להתארגנות ומאפשרים קבלת סבסוד כבר מספטמבר"

גן הילדים הגן הראשון שלי בבאר יעקב – ילדי הגן פונו לבית חולים בעקבות אכילת טונה. לירון מולדובן
ההרשמה למעונות היום תוקדם/לירון מולדובן

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הודיע היום (רביעי) כי ההרשמה למעונות היום ולמשפחתונים המסובסדים על ידי משרד העבודה והרווחה לשנת תשע"ט תוקדם בשלושה חודשים ותחל מחודש הבא כדי לייעל את תהליך ההרשמה.

ההרשמה תתבצע במעונות היום בעלי סמל מעון. ההרשמה למשפחתונים בעלי סמל, תתבצע אצל רכזות המשפחתונים.
ההרשמה תפתח ביום א' 4.2.2018, י"ט שבט תשע"ח, ותימשך עד ליום ה' 22.2.2018, ז' אדר תשע"ח. עם סיום שלב הרישום, יקבלו ההורים הודעה על קבלה למעון ויוזמנו להתחיל בתהליך קבלת הדרגה לסבסוד. במעונות בהם מספר הנרשמים יהיה גבוה ממספר המקומות המאושרים, יתקיימו ועדות קבלה, בהתאם לנוהל ובפיקוח משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. פרטים מלאים לגבי ההרשמה, ניתן למצוא באתר משרד העבודה והרווחה.

עוד בוואלה! NEWS:
"ירו בי!": הנרצח מהפיגוע הקליט הודעה לחבריו מהצוות הרפואי
אחרי הקרע עם טראמפ: באנון עוזב את אתר הימין הקיצוני ברייטברט
מירושלים לתל אביב ב-28 דקות: קו הרכבת החדש יפעל כבר בפסח

תיקים מסודרים בכניסה לגן ילדים. ShutterStock
מאה מעונות חדשים ייפתחו בשנה הבאה/ShutterStock

"המטרה שלנו שבחודש מאי לכל המאוחר ההורים יוכלו לדעת האם יש לילדיהם מקום פנוי במעונות היום והמשפחתונים ויוכלו להגיש בקשה לסבסוד לפני תחילת שנת הלימודים", הסביר שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ. "כך אנו מעניקים להורה ודאות באשר למסגרת בה ישהו ילדיו וכן זמן להתארגנות ומאפשרים את קבלת הסבסוד כבר בחודש ספטמבר ולא לאחריו".

בעבור הרישום, הארגונים המפעילים רשאים לגבות עד 133 שקלים עבור דמי רישום. אם התברר כי לא נמצא לילד מקום פנוי, הסכום שנגבה יוחזר להורים. עם זאת, אם הביטול יתבצע על ידי ההורים – לא יתקבל החזר בגין דמי הרישום.

כ-120 אלף פעוטות, המהווים כרבע מהילדים בגילאי 0-3, לומדים במערכת המפוקחת בשנת הלימודים הנוכחית. מדובר בכ-2,000 מעונות וכ-3,700 משפחתונים, בהם מועסקות כ-18 אלף מטפלות. משרד העבודה והרווחה מסייע להורים בסבסוד שכר הלימוד בעלות שנתית של למעלה ממיליארד שקלים, כ-1,100 שקלים בממוצע למשפחה, מדי חודש. בהובלת השר כץ, משרד העבודה והרווחה מפעיל פרויקט לבינוי מואץ של מעונות יום, במסגרתו נפתחו והוכרו בשנה החולפת כ-80 מעונות חדשים עבור כ-6,000 פעוטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"מעניקים להורים ודאות". שר הרווחה חיים כץ/ראובן קסטרו

במשרד העבודה והרווחה הוסיפו כי מלבד ההרשמה המוקדמת, בשנת הלימודים הבאה (תשע"ט – ד"י) צפויים להיפתח מאה מעונות יום חדשים שייבנו בסבסוד המשרד וייקלטו כ- 7,500 פעוטות נוספים למערך המעונות והמשפחתונים שבפיקוח.

לאחר מספר ניסיונות שלא צלחו בממשלות עבר, באוקטובר האחרון הפיץ השר כץ תזכיר חוק ממשלתי להסדרת הפיקוח על המסגרות לגיל הרך במטרה להבטיח את שלומם, בטיחותם ורווחתם של פעוטות ובכוונת השר לקדמה במסגרת חוק ההסדרים לתקציב 2019. במסגרת החוק החדש, לראשונה יצוידו מפקחי משרד העבודה והרווחה בכלי אכיפה מנהליים מהירים ויעילים לשם הבטחת בטיחותם ושלומם של הפעוטות כמו הטלת עיצומים כספיים בסכומים של אלף עד 25 אלף שקלים בשל הפעלת מעונות יום ללא רישיון או הפרת תנאי הרישיון. בנוסף, החוק יקנה למפקחים בכלים להערכת איכות המסגרת החינוכית–טיפולית, המוכרים ע"י אוניברסיטאות המובילות את המחקר בתחום הגיל הרך בישראל וכן במדינות ה-OECD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully