וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחקיקת בזק ומינוי של יום אחד: ליצמן צפוי לשוב למשרד הבריאות

9.1.2018 / 17:58

הכנסת והממשלה צפויים לאשר בהליך בזק את החזרה של ליצמן למשרד, לאחר שחוק המרכולים אושר בקריאה שנייה ושלישית. ליצמן צפוי לשוב למשרד כסגן שר המכהן במעמד שר, לאחר שתושלם ההצבעה על שינוי חוק היסוד המאפשר זאת

צילום סטילס: ראובן קסטרו עורכת וידאו: נועה לוי

אחרי שאושר חוק המרכולים ברוב דחוק, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) חוזר למשרד הבריאות. הכנסת והממשלה צפויים לאשר מחר (רביעי) בהליך בזק את חזרתו של ליצמן למשרד כסגן שר המכהן במעמד שר.

חזרתו של ליצמן למשרד באה לאחר שמליאת הכנסת אישרה הבוקר את שינוי חוק יסוד לפיו סגן שר יוכל לכהן במעמד שר.
החוק מאפשר להאציל סמכויות סטטוטריות הנתונות לשר, לידי סגן שר שמונה במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר.

עוד בוואלה! NEWS:
התקיפות בסוריה הפכו לשגרה, אך כשאסד מלא ביטחון - אין חסינות מתגובה
ממלמל מילים ושותק: שירת ההמנון המביכה של טראמפ. צפו
מירושלים לתל אביב ב-28 דקות: קו הרכבת החדש יפעל כבר בפסח

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יעקב ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ומחר בבוקר צפויה להתכנס ועדת החוקה של הכנסת כדי לאשר את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית. מאוחר יותר, לקראת השעה 11:00 בבוקר, תובא הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

ההצבעה על הצעת החוק נחשבת לחריגה, שכן בימי רביעי ההצבעות על הצעות חוק הן בקריאה טרומית בלבד. אחרי אישור המליאה יתקיים משאל טלפוני בקרב חברי הממשלה ולאחריו תובא הודעה על מינוי ליצמן במליאת הכנסת והוא יוכל להיכנס לתפקידו.

משרד המשפטים ניסח את תזכיר החוק מיד עם ההתפטרות של ליצמן מתפקיד שר הבריאות בעקבות עבודות רכבת ישראל שבוצעו בשבת. היות ומדובר בשינוי חוק יסוד הוא דורש רוב של 61 חברי כנסת והוא יעלה קודם להצבעה בממשלה כדי שהכנסת תוכל לאשר אותו.

עוד באותו נושא

קאמבק: הממשלה אישרה חוק שישיב את ליצמן למשרד הבריאות

לכתבה המלאה
דיון על חוק המרכולים 9 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
המליאה תאשר מחר את השינוי בחוק/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

בדברי ההסבר לתזכיר החוק נכתב כי "הממשלה מבקשת כעת לאפשר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, הפעלת סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר בידי סגן שר שמונה באותו משרד. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 33 לחוק היסוד, על דרך של הוספת סעיף כך שייקבע כי כאשר ראש הממשלה מכהן כשר הממונה על משרד, יהיה רשאי הוא לאצול את סמכותו, בהתאם להוראות סעיפים קטנים גם לסגן שר באותו משרד". כך יווצר מצב שבו ליצמן יקבל את ההחלטות במשרד, אך ראש הממשלה יישא באחריות.

ליצמן הצהיר מיד לאחר התפטרותו כשר כי לא יסכים "לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות". חוק המרכולים צפוי לעבור סופית ביום שני הקרוב, ולאחר אישורו יובא לאישור חוק סגן שר. חוק שעות עבודה ומנוחה המכונה "מסורת ישראל" אושר ביום שני שעבר בכנסת.

במשך שנים נמנעו ביהדות התורה להתמנות לשרים בממשלה. התפקיד נכפה על ליצמן אחרי פסיקת בג"ץ בעקבות עתירה של יש עתיד, לפיה לא ניתן יהיה למנות סגן שר במעמד של שר. הסיבה להימנעות מתפקיד שר היא הלכתית-פורמלית: שר נושא באחראיות לכל פעולותיה של הממשלה, וחלקן מנוגדות להלכה. כך, ליצמן התפטר מתפקידו בעקבות הוראת האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר על רקע עבודות רכבת ישראל בשבת בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully