וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת ארדואן: רחוב שגרירות האמירויות נקרא על שם מפקד עותמ'אני

10.1.2018 / 8:43

אחר שבכיר בנסיכות האשים בביזה את מושל העיר מדינה בתחילת המאה שעברה, אמר נשיא טורקיה כי הוא "הושחת בנפט ובכסף" ועתה מבנה השגרירות באנקרה שוכן ברחוב על שם המושל. היחסים בין טורקיה למדינות המפרץ התדדרדרו ברקע המשבר עם קטאר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

טורקיה קראה לרחוב שבו שוכנת שגרירות איחוד האמירויות הערביות על שמו של מפקד מתקופת האימפריה העות'מאנית, בתגובה לציוץ של שר מהנסיכות שהאשים את "אבותיו הקדמונים" של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביזת העיר הקדושה מכה. עובדי עיריית הבירה אנקרה נראו אתמול (שלישי) כשהם מחליפים שלט ברחוב 613 לרחוב פאשה פהרדין, ושמו של רחוב סמוך שונה לרחוב מגן מדינה.

בחודש שעבר זעם ארדואן על שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זייד א-נאהין, אחרי ששיתף ציוץ נגד פאשה פהרדין, שהיה מושל העיר מדינה בין 1916 ל-1919. נשיא טורקיה אף אמר כי שר החוץ "הושחת על ידי נפט וכסף". טורקיה קמה על חורבותיה של האימפריה העות'מאנית לאחר מלחמת העולם הראשונה, וארדואן נתפס כמי שמנסה לשחזר את ימיה ולדרוש את הנהגת העולם המוסלמי.

היחסים בין טורקיה לאיחוד האמירויות ולמדינות המפרץ, בראשן ערב הסעודית, חוו מורדות בחודשים האחרונים בעקבות החרם שהטילו האחרונות על קטאר. אנקרה נותרה לצדה של בעלת בריתה דוחא, למורת רוחן של אבו דאבי ושל ריאד.

עוד ידיעות מהעולם
ממכירת לחם ועד שירותי הלוויה: איטליה חשפה רשת מאפיה ענקית
מאות עטלפים מתים: גל החום באוסטרליה מכה בחיות הבר
אנטישמיות או חילוניות? עיירה בצרפת מחייבת תלמידים לאכול חזיר

עובדי עיריית אנקרה, טורקיה, מחליפים את שם הרחוב שבו שוכנת שגרירות איחוד האמירויות, 9 בינואר 2018. AP
החלפת שלט השגרירות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully