וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממכירת לחם ועד שירותי הלוויה: איטליה חשפה רשת מאפיה ענקית

9.1.2018 / 16:35

במבצע נרחב עם משטרת גרמניה, הוחרמו נכסים בשווי 50 מיליון אירו ונעצרו כ-160 חברים בארגון הפשיעה נדרנגטה, הפועל בקלבריה. הם היו מעורבים בכל מיזם עסקי באזור, ואילצו מסעדות לרכוש מהן יין ומזון

צילום: רויטרס

יחידה למלחמה בפשע המאורגן החרימה נכסים של המאפיה בשווי 50 מיליון אירו ועצרה כ-160 אנשים באיטליה ובגרמניה – כך מסרו היום (שלישי) הרשויות בדרום איטליה. הם מואשמים כי ניהלו אימפריית פשע עצומה, שכללה מכירות לחם ויין, שירותי הלוויות, קליטת מהגרים ומחזור אשפה.

התובעים אמרו כי משפחות פראו ומרינקולה, מארגון הפשיעה נדרנגטה, היו מעורבות בכל יוזמה כלכלית בעיר צ'ירו, שבמחוז קלבריה, והרחיבו זאת לערים שונות ברחבי איטליה ולחלקים מגרמניה. בחקירה השתתפה גם משטרת גרמניה. בין העצורים גם כמה גורמים רשמיים החשודים בשחיתות, אם כי הרשויות לא פירטו אם הם מאיטליה, מגרמניה או משתי המדינות גם יחד.

לקריאה נוספת בנושא
ראשי מאפיה איטלקית נתפסו בבונקר בהר - לצד כלי נשק וסיר פסטה
ראש המאפיה של נאפולי נעצר אחרי 16 שנה במחתרת

סרט תיעודי על המאפיה נדרנגטה (באיטלקית)

בין היתר, התובעים מאשימים את ראשי הרשת בכך שנטרלו את כל התחרות בצ'ירו, כך שהתושבים והמסעדות נאלצו לקנות את הלחם שלהם דרך המאפייה שנשלטה על ידי המאפיה. במקביל, מסעדות איטלקיות בגרמניה נאלצו לייבא יין איטלקי ומוצרים אחרים מתאגיד איטלקי שהיה בשליטת אותם חברי מאפיה.

רבים מ-160 מצווי המעצר, שהוצאו על בסיס עבירות של חברות במאפיה, ניסיונות רצח, הלבנת כספים, סחיטה והחזקת נשק בלתי-חוקית, היו נגד חשודים שכבר מרצים עונשי מאסר על עבירות אחרות. "חברת האחזקות" של ארגון הפשיעה הובלה על ידי ג'וזפה פראו מתא המאסר שלו. המאפיונר בן ה-70 נשלח למאסר עולם בעבר, אבל עדיין מחלק הוראות למשפחתו ולמקורביו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כ-200 חברי ארגון הפשיעה 'נדרנגטה' נעצרו במבצע משותף של משטרת איטליה וגרמניה. צילום: רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
פשיטה של המשטרה במהלך גל המעצרים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully