וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפות בסוריה הפכו לשגרה, אך כשאסד מלא ביטחון - אין חסינות מתגובה

9.1.2018 / 15:23

הדיווח על ההפצצה ליד דמשק הביא עמו אזהרה רפה מצד אסד, שהשלים לאחרונה עם המציאות שמתווה ישראל. למרות זאת, ההצלחות המבצעיות בעזרת איראן וחיזבאללה עשויות להביא לשינוי במאזן. התגובה תתעכב, בין היתר בגלל רצון ארה"ב ורוסיה לעצור התבססות איראנית בשטח

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה פרסם הבוקר (שלישי) הודעה המאשרת את הדיווחים שפורסמו מוקדם יותר באתרי האופוזיציה שישראל תקפה מתקן צבאי סורי באזור אל-קטיפה שבגזרת דמשק.
הצבא הסורי אף פרסם אזהרה מההשלכות "החמורות" של המתקפה שנועדה לשרת ארגוני טרור. בעבר נחשבה הודעה זו ליוצאת דופן וחריגה, שעלולה להעיד על ההסלמה בפתח, אלא שהדיווחים על התקיפות הישראליות בשטח סוריה הפכו לשגרה וכמוהן גם אזהרות צבא סוריה.

בשורה התחתונה, דמשק משלימה בשנים האחרונות עם מציאות שבה נטען שישראל תוקפת יעדים של צבא סוריה וחיזבאללה ומעדיפה שלא להגיב לכך. יחד עם זאת, יש לזכור כי ככל שהביטחון העצמי של צבא סוריה גובר והוא צובר ניצחונות של הצבא הסורי נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), גדל הסיכוי שסוריה ובעלי בריתה חיזבאללה ואיראן יבחרו בשלב מסוים להגיב על התקיפות הישראליות.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש המוסד: "יש לנו עיניים באיראן, והייתי שמח לראות מהפכה אמיתית"
בכיר חמאס עימאד אל-עלמי נורה בראשו בעזה; מצבו אנוש
הבסיס הרוסי בסוריה שוב תחת אש: "סוכלה מתקפת מל"טים חמושים"

תיעוד פיצוץ באזור ג'מאריא שמערב לדמשק בירת סוריה שיוחס לתקיפה ישראלית, 5 בדצמבר 2017. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפ באזור ג'אמריא שיוחסה לישראל, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מתוך טוויטר

הדיווחים הבוקר תיארו שלוש תקיפות שנעשו לפנות בוקר על אותו יעד, כלומר בשלושה גלים, שבאו בזה אחרי זה. יעד התקיפה אינו ברור לגמרי וייתכן שמדובר במצבור של אמצעי לחימה. בחודשים האחרונים תקפה ישראל על פי דיווחים זרים בסיס שהיה אמור להיות בסיס קבע של מליציות שיעיות הממונות על ידי איראן וכן מבנה שאמור היה להפוך למפעל לייצור רקטות מדויקות. המסר של ישראל, לפחות לגבי הכוונה בלבנון - ברור.

הניסיון האיראני השני שמעורר חשש בצד הישראלי מתייחס לכוונה של טהראן למסד מסדרון קרקעי בין איראן וסוריה דרך השטח העיראקי ובחסות מליציות שיעיות שנוכחות בעיראק ובסוריה. המיליציות הללו ממומנות על ידי איראן וסרות להוראותיו של קסאם סולימני, מפקד כוח אל-קודס במשמרות המהפכה. אחד המכשולים המרכזיים בפני המסדרון הזה הוא הנוכחות הצבאית האמריקנית שיש עדיין ממזרח לנהר הפרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איום מצפון
תיעוד: כוחות של צבא סוריה ומיליציות איראניות 
התקדמו דרומה בשטח הגולן הסורי. אתר רשמי
מיליציות שיעיות בגולן הסורי/אתר רשמי

בצד הישראלי מעוניינים שנוכחות זו תישאר, ולעת עתה נראה שגם בצד האמריקני אין כוונה לסגת משטח זה, אולם בטווח הזמן הארוך גם בישראל מבינים כי האיראנים ימצאו דרך לעקוף מכשול זה. המדיניות הרוסית באזור נותרה אחת התעלומות הגדולות באשר למתרחש ברוסיה.

קרבות של צבא אסד מול דאעש בסוריה 8 בנובמבר 2017. GettyImages
תקיפה של צבא סוריה נגד כוחות דאעש, בחודש שעבר/GettyImages

מוסקבה היא לכאורה בעלת בריתה של איראן ודמשק, אולם לפחות בצד הישראלי מנתחים, על פי אינטרסים רוסיים מובקהים, שמוסקבה לא רוצה לראות פעילת איראנית מוגברת בשטח הסורי. מסיבה זו רוסיה מאפשרת, כך נראה, לצה"ל ולחיל האוויר מרחב תמרון ופעולה. יש לקוות שחיבור האינטרסים הזה בין ירושלים ומוסקבה יישאר בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully