וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאלו אותו": ראש ממשלת תאילנד הפנה כתבים לדמותו מקרטון

9.1.2018 / 12:55

מנהיג החונטה פריות צ'אן אוצ'ה אינו חובב שאלות קשות מצד עיתונאים, ובמקום זאת הוצבו דמויות קרטון בגודלו ברחבי המתחם הממשלתי. בנובמבר אמורות להתקיים בחירות ראשונות מאז ההפיכה ב-2014

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה, הידוע בהתפרצויות הזעם שלו, אימץ דרך ייחודית כדי להתחמק משאלות של כתבים – להציב את דמותו מקרטון בפני העיתונאים.

17 דמויות קרטון בגודלו של מנהיג החונטה הוצבו מסביב למתחם הממשלתי ביום שבת, לרגל יום הילדים, ובהן נראה ראש הממשלה כשהוא לובש בגדי ספורט, חליפות עבודה ולבוש תאי מסורתי. אתמול, פריות דיבר בקצרה בטרם הפנה את הכתבים לשוחח עם דמותו מקרטון. "שאלו את הבחור הזה", אמר.

עם זאת, התעלול שלו לא שעשע את הארגון משמר זכויות האדם, שאמר כי זאת הוכחה נוספת לכך שמנהיג החונטה "רוחש בוז לביקורת תקשורתית". השלטון הדמוקרטי בתאילנד הושה ב-2014 בעקבות הפיכה צבאית וטרם הושב על כנו.

קרטון של ראש ממשלת תאילנד פאריית צ'אן-אוצ'ה מחוץ לבית הממשלה בבנגקוק, תאילנד, 9 בינואר. רויטרס
למפלגות פוליטיות עדיין אסור להתכנס. דמותו של פריות צ'אן אוצ'ה מחוץ למבנה הממשלה/רויטרס

הגנרל ידוע באילתוריו ובהתפרצויותיו, אך גם מבקריו טוענים לעתים כי זהו חלק מחוש ההומור שלו. לפעמים, מנהיג תאילנד מפזר גם איומים – ב-2015, הוא הזהיר עיתונאים כי יש בידיו את הכוח להוציא אותם להורג. בתקרית אחרת, הוא השליך קליפת בננה לעבר עיתונאי.

ממשלתו של פריות הכריזה כי הבחירות הכלליות יתקיימו בנובמבר, אחרי שאלו נדחו כמה וכמה פעמים. עם זאת, היא טרם הסירה את האיסור על התכנסויות פוליטיות על אף לחץ מצד ארגונים מכלל קצוות הקשת הפוליטית. "אפילו כשהחונטה מבטיחה לקיים בחירות, אין חופש עיתונות אמיתי", אמרו במשמר זכויות האדם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עיתונאי עם קרטונים של ראש ממשלת תאילנד פאריית צ'אן-אוצ'ה בבית הממשלה בבנגקוק, תאילנד, 9 בינואר. רויטרס
עיתונאי עם קרטונים של ראש ממשלת תאילנד פאריית צ'אן-אוצ'ה בבית הממשלה בבנגקוק, תאילנד, 9 בינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully