וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בתוניסיה: הרוג בהפגנות נגד הממשלה בשל יוקר המחיה

9.1.2018 / 11:01

עימותים אלימים פרצו בין מפגינים לכוחות הביטחון בעשרה מוקדים לפחות, בשל הטלת מסים נוספים כחלק מצעדי הצנע של הממשלה. המדינה, ערש "האביב האביב", נותרה יציבה יחסית לשכנותיה אך סובלת ממשבר כלכלי חריף

צילום: מתוך הטווויטר של PRESS TV, עריכה: יאיר דניאל

אדם אחד נהרג אתמול (שני) במהלך עימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים ממערב לתוניס – כך הודיעה ממשלת תוניסיה. זאת כחלק ממחאה נגד עליה ביוקר המחיה המתפשטת ברחבי המדינה הצפון אפריקנית.

ההתנגשות האלימה אירעה בעיירה טבורבה, שנמצאת במרחק של 40 ק"מ ממערב לבירה. לפי משרד הפנים, ההרוג היה אדם שסבל מבעיות נשימה ונחנק אחרי ששאף גז מדמיע. עדי ראיה סיפרו כי ההפגנה הפכה אלימה כשכוחות הביטחון ניסו למנוע מכמה צעירים לשרוף מבנה ממשלתי. חמישה בני אדם נפצעו ופונו לבית חולים.

עוד ידיעות מהעולם
מחאת לחם בסודאן: הרוג בהפגנות נגד הזינוק במחירים

כלי רכב משטרתיים במהלך הפגנות נגד עליית מחירים ועליית מסים, בתוניסיה 9 בינואר 2018. רויטרס
צמיגים בוערים בהפגנה בתוניס, אתמול/רויטרס

תוניסיה, ערש "האביב הערבי", היא המדינה היציבה ביותר מקרב מדינות ערב שעברו תהפוכות מאז 2011 ובה שורר משטר דמוקרטי יחסית. עם זאת, היא סובלת לאחרונה ממשבר כלכלי חריף שמערער על יציבותה.

הזעם על הממשלה גבר אחרי שזו הודיעה כי החל מ-1 בינואר יתייקרו מחירי הדלק וחלק מהסחורות וכי המס על המכוניות, על שיחות הטלפון, על האינטרנט, על חדרי מלון ועל תחומים נוספים יעלה, כחלק מצעדי צנע שעליהם סיכמה עם לוויה הזרים. בנוסף לכך, התקציב הנוכחי כולל גם מסים גדולים יותר על מוצרים מיובאים מחו"ל, כמו מוצרי קוסמטיקה ומוצרים חקלאיים.

ההפגנות התקיימו אתמול בשעות הערב בלפחות עשרה מוקדים, כולל בבירה תוניס, שם פוזרו מפגינים כבר ביום ראשון. בעיר סידי בוזיד, ערש המהפכה ב-2011, צעדו כ-300 איש אתמול, כשהם נושאים כרזות נגד יוקר המחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלי רכב משטרתיים במהלך הפגנות נגד עליית מחירים ועליית מסים, בתוניסיה 9 בינואר 2018. רויטרס
כלי רכב משטרתיים במהלך הפגנות נגד עליית מחירים ועליית מסים, בתוניסיה 9 בינואר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully