וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חיילים נפצעו קל בפיצוץ סירת תופת ברצועה

23.11.2002 / 1:07

סירת דייג פלסטינית התקרבה אמש לספינת חיל הים מול חופי הרצועה, והתפוצצה; ארה"ב קוראת לסיים במהירות המבצע בבית לחם; גשש במילואים, רס"ל שיגדף שי גרמאי מלוד, נהרג ברצועה

ארבעה חיילי צה"ל נפצעו אמש באורח קל בצפון רצועת עזה מפיצוץ של סירת דייגים פלסטינית עמוסת חומרי נפץ שהתקרבה לספינת דבור של חיל הים. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בגלי צה"ל דווח, כי מבדיקה ראשונית עולה שעל סיפון הסירה, שהתפוצצה מול חופי ההתנחלות דוגית, היו שני מחבלים. חיילים שהיו על הדבור קראו לסירת הדייג לעצור ולהציג מסמכים מזהים, אולם המחבלים התקרבו לספינת חיל הים ופוצצו את מטען החבלה. לספינת הדבור, שהיתה בסיור שגרתי באזור, נגרם נזק קל.

כתבי "הארץ" עמוס הראל, אלוף בן והסוכנויות מוסיפים:

גשש צה"ל במילואים, רס"ל שיגדף שי גרמאי, בן 30 מלוד, נהרג אתמול בבוקר מירי פלסטיני במהלך פתיחת ציר, ליד מוצב תל קטיפא בצפון גוש קטיף שברצועת עזה. גרמאי נפצע מהירי אנושות, ומת מפצעיו. התוקף הצליח להימלט. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לפיגוע. זהו ההרוג הישראלי ה-35 החודש, מתוכם 25 הרוגים בשבוע האחרון.

ליד ההתנחלות נצרים שברצועה נהרג אתמול בבוקר פלסטיני, שניסה לחדור להתנחלות. אתמול אחר הצהריים נפצעו קל שני חיילי צה"ל, ממטען חומר נפץ שהופעל נגדם בגבול ישראל-מצרים ליד לרפיח. בעקבות זאת נכנסו כוחות צה"ל למחנה הפליטים רפיח והרסו שבעה מבנים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי החיילים ירו על נערים וילדים שיידו עליהם החיילים אבנים, וחמישה ילדים נפצעו.

שתי ישראליות נפצעו אתמול בצהריים באורח בינוני וקל בכביש עוקף חלחול מצפון לחברון לאחר שמכוניתן נרגמה באבנים והתהפכה. בכניסה למחנה הפליטים שועפט שבצפון ירושלים נפצעו אתמול בבוקר קל שני שוטרי מג"ב לאחר שפלסטינים יידו עליהם אבנים.

"על ישראל לזכור השלכות פעולותיה"

ארה"ב דרשה אמש מישראל לסיים במהירות האפשרית את פעולת צה"ל בבית לחם. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פיליפ ריקר, אמר כי "אנו דוחקים בישראלים, במהלך פעילותם, לזכור את השלכות מעשיהם, לסיים את המבצע במהירות ולנקוט בצעדים למניעת פגיעות נוספות באזרחים". עם זאת הוסיף הדובר, כי ארה"ב תומכת במאבק ישראל בטרור, ומכירה בזכותה הלגיטימית לפעול כנגדו.

לדבריו, "הגשמת שאיפות הפלסטינים" - שם קוד דיפלומטי להקמת המדינה הפלסטינית, בלתי אפשרי כל עוד ממשיכים הפלסטינים בפיגועי התאבדות, דוגמת הפיגוע באוטובוס בירושלים שלשום בו נהרגו 11 בני אדם.

צה"ל השתלט ללא התנגדות בלילה שבין יום חמישי לשישי על העיר בית לחם. זאת, לאחר שבעקבות הפיגוע בירושלים החליט הדרג המדיני על ביטול חד-צדדי של הבנות "בית לחם תחילה", שסוכמו עם הרשות הפלסטינית לפני שלושה חודשים. עד כה עצר צה"ל 20 מבוקשים, בהם שלושה חשודים בתכנון פיגוע התאבדות. צה"ל הציב כוחות ברחבת כנסיית המולד כדי למנוע ממבוקשים להתבצר בה.

בכפר אל-חאדר שליד בית לחם הרס צה"ל את בית משפחתו של נאיל אבו הליל, שביצע את הפיגוע שלשום בירושלים. אמש הרס כוח צה"ל בבית לחם את ביתו של עבדאללה אבו חדיד, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של הפתח, החשוד במעורבות בירי על גילה. ליד חאן יונס הרסו כוחות צה"ל שני בתים של פעילי חמאס: איאד פיאד, ששילח מחבלים לפיגועים ברצועה, ואחראי להריגת שלושה חיילים. פיאד ברח מהרצועה לסודאן ב-1999; כוחות צה"ל הרסו גם את בית משפחתו של אמג'ד פיאד, שביצע פיגוע התאבדות בגוש קטיף שבו נפצעו קל ארבעה ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully