וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע קורס של החברה להגנת הטבע: מדריך הותקף בידי תן

המדריך שצעד כמאסף לחניכיו הותקף על ידי תן שהגיח מאחוריו. המדריך הצליח לבעוט בבעל החיים והתקרית הסתיימה מבלי שננשך. משרד הבריאות אישר כי תן נוסף הנגוע במחלה אותר במושב נהלל וקרא לתושבים שבאו עמו במגע לקבל טיפול מונע

צילום: צלמי וואלה!NEWS, אופיר בן חמו, ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

צעיר שטייל אמש (ראשון) בנחל השופט שברמות מנשה הותקף על ידי תן. הצעיר, מדריך בקורס מדריכים של החברה להגנת הטבע, הצליח להבריח את התן לפני שהאחרון הספיק לנשוך אותו. התן הצליח לברוח וטרם נתפס.

במהלך הסיור, המדריך שימש כמאסף לחניכים וצעד בסוף הטור. בשלב מסוים, הגיח התן מאחוריו, זינק עליו והפיל אותו. המדריך הצליח לבעוט בו והבריח אותו מבלי שנפצע או ננשך. לאחר המקרה הועבר עדכון למשרד הבריאות ולמקום הוזעק פקח של רשות הטבע והגנים.

לקריאה נוספת:
מחלוקת במשרד החקלאות: המנכ"ל בעד פיזור רעל נגד תנים, השר מתנגד
"תכנית מגירה לדילול חיות בר": האם הפתרון לגל הכלבת הוא פיזור רעל?
תן תקף צעיר בעמק בית שאן; הסחבת בטיפול במכת הכלבת נמשכת

תן בגלבוע. אביחי רן, מערכת וואלה! NEWS
ניסיון תקיפה נוסף ברמות מנשה/מערכת וואלה! NEWS, אביחי רן

ניסיון תקיפה של תן מעיד לרוב על כך שנדבק במחלת הכלבת. האירוע ברמות מנשה מעיד על התפשטות המחלה שהחלה באזור העמקים לכיוון מערב. בקיבוצים רמת השופט ועין השופט נרשמו לאחרונה מקרי תקיפה נוספים.

כמו כן, במשרד הבריאות הודיעו כי בדיקת מעבדה שבוצעה בתן שנלכד במושב נהלל אישרה כי נדבק בכלבת. במשרד קרוא לכל מי שהיה במגע או בעלי חיים שהיו ברשתו עם התן הנגוע או עם כל בעל חיים משוטט באזור לפנות ללשכת הבריאות על מנת לקבל טיפול מונע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תן חוצה את גבול ירדן ישראל. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
תן בגדר הגבול עם ירדן/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו

לפני כשבוע הודיע מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו הודיע כי במשרד שוקלים תוכנית לפיזור רעל נגד חיות הבר.
שר החקלאות, אורי אריאל הכחיש זאת בראיון בגלי צה"ל ואחר הצהריים המשרד הוציא הודעה ובה נכתב בפירוש כי תוכנית כזאת נמצאת על הפרק; בהודעה נכתב כי המנכ"ל "הורה למנהל השירותים הווטרינרים להכין תכנית הדרגתית בה יעשה שימוש ברעל על מנת להבטיח את בריאות הציבור באזורים המוגדרים בסיכון".

שמונה ימים אחרי ישיבת החירום בוועדת הכלכלה בנושא התפרצות הכלבת, טרם העביר משרד החקלאות נוהל לטיפול במחלה, כולל הקמת שולחן עגול עם כל הגורמים המטפלים במגיפה. דרישות אלו עלו בסיכום הישיבה, אך לא בוצעו. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל הזהיר בסוף הישיבה בשבוע שעבר כי "אם לא תהייה התעשתות וטיפול במצב בצורה טובה יותר זה יהיה סיפור של ועדת חקירה. זה רק עניין של זמן עד שאדם יינשך על ידי תן".

בשבוע שעבר חוסנו 18 חיילים מבסיס בגבול הצפון בחשד שבאו במגע עם בעל חיים הנגוע במחלה. החיילים פונו לבית החולים זיו שבצפת, ואחרי שחוסנו – שוחררו. ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים אמר כי בשל הגידול במספר מקרי הכלבת, בבית החולים הגדילו את כמות החיסונים שהם מחזיקים במיון. "כל מקרה מתועד ומדווח ללשכת הבריאות המחוזית", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבת
  • תן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully