וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "חוק המרכולים נכפה עלינו, לא ישנה דבר"

8.1.2018 / 17:39

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך ישיבת סיעת הליכוד הערב טען ראש הממשלה כי הצעות החוק האחרונות, בהן חוק המרכולים ועונש המוות למחבלים - נכפו על הליכוד בשל ההסכמים הקואליציונים. "אחרי שחוק המרכולים יעבור, יראו שאין שום שינוי", אמר

צילום: רוני כנפו, ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) בישיבת סיעת הליכוד למהלכי החקיקה בתקופה האחרונים בכנסת, בהם חוק המרכולים ועונש המוות למחבלים. לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו אמר בישיבה כי סיעת הליכוד נדרשה להעביר חוקים אלו רק בשל ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות.

"אלה חוקים שנכפו עלינו, בין אם אהבנו או לא, על ידי הסכמים קואליציוניים וההסכמים האלה באים עכשיו לידי פרעון", הצהיר ראש הממשלה. "אני לא מתרגש מזה - יש תופעה כזו. אתה חותם על הסכם קואליציוני ואז אתה נדרש לממש אותו". נתניהו הוסיף כי חוק המרכולים "לא יציל הרבה ואחרי שהחוק יעבור, יסתכלו ויראו שאין שום שינוי. זה הרבה רחש ומהומה". נתניהו התייחס באותה נימה לחוק עונש מוות למחבלים שאושר בקריאה טרומית במליאה בשבוע שעבר.

לקריאה נוספת:
ח"כ שרן השכל בדיון על הרחקתה: "יש לגלגל את העתירה מכל המדרגות"
החרדים מגנים על חוק המרכולים: "זו לא כפייה, זו שמירה על צביון"
פשרה בנוסח חוק המרכולים: חנויות הנוחות בחוץ - אילת בפנים

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת 8 בינואר 2018. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו במהלך ישיבת הסיעה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

במהלך הישיבה העניק נתניהו גיבוי לצעד שנקט יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, שהגיש עתירה לבית הדין של התנועה נגד ח"כ שרן השכל - שהצהירה כי לא תתמוך בחוק. לדבריו, החלטתה של השכל אינה דומה לאדם שמצביע "פעם ב-20 שנה נגד הסיעה". לדבריו, "אם אתה מצביע נגד בהצבעה שבגללה הממשלה נופלת זה הרבה יותר חריג. צריך לדון בכובד ראש מה עושים במקרה כזה".

מוקדם יותר בישיבה אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם כי "מי שלא מצביע עם הממשלה לא צריך להיות בליכוד. כך אני רואה את הדברים. פה יש אירוע דרמטי שאנחנו רואים אותו מתקרב לנגד עיננו, וככל שהאירוע דרמטי יותר, התגובה שלך דרמטית. מי שגורם לאופציה של הפלת הליכוד מהשלטון, לא צריך להיות בליכוד. יבוא, יתכבד, ישים מפתחות ויילך הביתה".

עוד באותו נושא

נתניהו: "ביקשנו קיזוז לחוק המרכולים; בהתאם נחליט אם לקיים הצבעה"

לכתבה המלאה
ישיבה לסילוק שרן השכל, תל אביב, 8 בינואר 2018. ניב אהרונסון
ח"כ השכל בדיון בבית הדין של תנועת הליכוד, היום/ניב אהרונסון

בפתח הישיבה, נתניהו ציין כי בליכוד ממתינים לתשובת האופוזיציה לגבי קיזוז אפשרי, בעקבות היעדרותו של ח"כ מוטי יוגב שיושב שבעה על אמו. "אני רוצה לשלוח בשמכם תנחומים לחברנו מוטי יוגב", אמר נתניהו. "אני מבין, יו"ר הקואליציה, שביקשת מהאופוזיציה לקזז אותם בימי אבלם ואתה עדיין מחכה לתשובה מהם. אתה עוקב אחר המספרים ובהתאם לכך תחליט אם לעלות אותו להצבעה או לא".

זמן קצר לאחר מכן השיב מרכז האופוזיציה יואל חסון לנתניהו, והבהיר כי האופוזיציה לא תיענה לבקשת הקיזוז. "‏שמעתי שנתניהו מחכה לתשובה מהאופוזיציה לגבי קיזוז על חוק המרכולים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "התשובה ברורה כבוד ראש הממשלה, אין קיזוזים". בעקבות הקשיים בהשגת הרוב, שונה סדר היום במליאה, והדיון בחוק יתקיים בשעות הערב.

גורם בכיר בקואליציה אמר כי יש רוב דחוק של קול או שניים על פני האופוזיציה אך קיים קושי להצביע ברוב כזה על מאות הסתייגויות מחשש שחלק מהן יתקבלו בטעות. בנוסף, גורמים בליכוד הביעו חשש מכך שח"כ יוסי יונה יפתיע ויבוא להצביע אך יונה הצהיר כי לא יגיע.

"נעשה את כל המאמצים כדי שהחוק לא יעבור"

מוקדם יותר אמר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, כי "נעשה את כל המאמצים כדי שהחוק לא יעבור". "השרה לנדבר לא תהיה נוכחת באולם ולא ניתן שום קיזוזים. מי שמגיע בשבת לירושלים זה אנשים שעובדים קשה כל שבוע, משרתים בצבא, משלמים מיסים", אמר. "חברי מועצות העיר חולון מש"ס ומיהדות התורה התנגדו. זה לא מובן מאליו. זה אבסורד לכפות סגירת מרכולים בעיר שרובה חילונית. שמחתי לראות שחלק גדול מראשי הערים שמובילים יחד איתנו את המאבק הם אנשי ליכוד".

ליברמן הוסיף כי הוא לא מאמין שפירוק הממשלה יועיל כעת. "הבחירות יביאו את אותה תוצאה אבל זה יביא לשיתוק של כל המנגנון הממשלתי לחצי שנה וזה בזבוז כסף אדיר. לא רואה סיבה להחליף ממשלת ימין בועטת שמביאה תוצאות. האם יש ויכוחים? יש ויכוחים, יש חיכוכים אבל זו לא סיבה לבחירות. אני מרגיש שיש עשייה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
קרא לח"כים להצביע נגד החוק. שר הביטחון ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה שלו כי חוק המרכולים הוא "לא חוק למען השבת. זה חוק נגד השבת. השבת נועדה לקרב בין אנשים, להיות מה שמאחד את עם ישראל. לא לייצר מריבות וסכסוכים. זה חוק מעליב. זה עלבון לכל אזרח ישראלי. חילוני, מסורתי, דתי. באים אלינו הביתה, ואומרים לנו מה לעשות". עוד אמר: "אני קורא לחברי הכנסת של הליכוד, לחברי הכנסת של כולנו, להצביע נגד חוק המרכולים. להצביע נגד העלבון הזה. שלא ינהלו לנו את החיים".

יו"ר העבודה אבי גבאי, אמר בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני כי "אחד הביטויים המופרכים בפוליטיקה הישראלית הוא 'המחנה הלאומי'. הליכוד, כחלון, בנט וליברמן מתגאים בזה שהן מפלגות לאומיות. מה לאומי בחוק המרכולים? בלהתערב בחופש הפרט? בלגרום לכך שחנויות הדלק ימשיכו לפעול בעוד שאנשים שיש להם עסק קטן יאלצו לסגור את העסק שלהם? הרשתות החזקות של בעלי ההון ישארו פתוחות ואת העסקים הקטנים יסגרו. ומה לאומי בחוק ההמלצות? מה לאומי בלפרק את כל המוסדות הלאומיים? מה לאומי בללכת על הראש של ראשי המערכות? מה לאומי בלמנות מינויים פוליטיים בכל פינה?".

ציפי לבני, יו"ר התנועה, הוסיפה: "אנחנו נוכיח למממשלה שעסוקה בעצמה, שלכל שבת יש מוצאי שבת - בחירות. במקום שהשבת תשמור על ישראל - העיסוק הפוליטי בה מפריד ומפלג את ישראל וזה הנזק הגדול ביותר שעושה הפוליטיקה החרדית לשבת. הקואליציה מתעסקת סביב האם שבת דוחה שבעה או הצבעה דוחה שבעה - ומה שדוחה באמת זאת ההתעסקות הפוליטית באבל של אדם". דבריה התייחסו לדרישה מח"כ יהודה גליק (הליכוד) להצביע בעת שישב שבעה על אשתו ולבדיקה אם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) יכול להצביע במהלך השבעה על אמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully