וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגועים בקניונים וחיסול אנשי דת מתונים: ירדן סיכלה מתקפת דאעש

8.1.2018 / 14:34

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי המודיעין עצר 17 חברי תא טרור, שגייס כספים דרך פריצה לבנקים וגניבת מכוניות כדי לרכוש כלי נשק. הם תכננו לתקוף גם מתקנים צבאיים

עריכה: שניר דבוש

ירדן הודיעה היום (שני) כי סיכלה תכנית של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להוציא לפועל שורת מתקפות בנובמבר נגד מתקנים ביטחוניים, נגד מרכזים מסחריים ונגד אנשי דת מתונים – כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית פטרה.

לפי הדיווח, סוכנויות המודיעין עצרו 17 מחברי התא והחרימו כלי נשק וחומרי נפץ שבהם תכננה הקבוצה להשתמש כדי לבצע את הפיגועים. עוד נמסר כי התא אחראי לשורת מעשי שוד בבנקים וגניבת מכוניות כדי לממן את התכנית, וכי הוא ייצר חומרי נפץ ביתיים מחומרים שרכש בשווקים מקומיים.

לקריאה נוספת בנושא
הדחת אחיו של עבדאללה מצבא ירדן עוררו גל שמועות על סיכול הפיכה
מלך ירדן בוועידת פסגה אסלאמית: "ייהוד ירושלים יוביל לאלימות"

כוחות ביטחון של ירדן בעיר כרכ, אחרי מתקפה של תומכי דאעש, 19 בדצמבר 2016. AP
כוחות ביטחון בזירת פיגוע בעיר כרכ, 2016/AP

המלך עבדאללה, בעל ברית חשוב של המערב נגד ארגוני הטרור האסלאמיים, הזהיר זה זמן רב מפני הסכנה מצד ארגוני קיצוניים, כמו דאעש, הפועל במדינות השכנות עיראק וסוריה. הארגונים הללו, בהם דאעש ואל-קאעדה, שמו על הכוונת זה זמן רב מטרות אמריקניות ופעילים רבים מרצים עונשי מאסר במדינה.

"חברי התא תכננו להוציא לפועל שורת מתקפות טרור בו-זמנית כדי לערער על ביטחון המדינה ולזרוע כאוס וטרור בקרב האזרחים", מסרה סוכנות הידיעות. הרשויות הודיעו כי החשודים נחקרים בטרם יובאו למשפט בבית דין צבאי.

המתקפה המשמעותית האחרונה בירדן אירעה לפני יותר משנה, בחילופי אש של חמושי דאעש בעיר כרכ שבדרום המדינה, שבמהלכם נהרגו עשרה בני אדם, בהם תייר מקנדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עבדאללה מלך ירדן, 2016. GettyImages
ארגוני טרור שמו את הממלכה על הכוונת. המלך עבדאללה/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully