וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבתת משרדי הממשלה נמשכת: "נתקעים בחניון עם הגזים הרעילים"

8.1.2018 / 16:53

השבתת משרדי הממשלה לקבלת קהל תימשך "ללא הגבלת זמן". בוועד טוענים כי פקקי התנועה בחניון הם מחדל תכנוני, שצפוי אף להחריף עם בניית הבניין החדש: "אלפי עובדים על יציאה אחת". נציבות שירות המדינה: "ההסתדרות סירבה להגיע להסכם"

צילום: אבי כהן ועובדי קרית הממשלה, עריכה: יאיר דניאל

כבר תקופה ארוכה ש-2,000 עובדי משרדי הממשלה סובלים מפקקים ביציאה ובכניסה מהחניון במגדל היובל בקריית הממשלה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ההסתדרות הודיעה אתמול על עיצומים שבמסגרתם קריית הממשלה תיסגר לקבלת קהל לתקופה בלתי מוגבלת. היום (שני), מאות אזרחים הגיעו למקום ונתקלו בשלט: "אין קבלת קהל במשרדי הממשלה".

יו"ר ועד העובדים הארצי של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ודים אבנשטיין, אמר כי העיצומים יימשכו "ללא הגבלת זמן". בתוך כך, תימשך השביתה גם בימים הבאים ולא תהיה קבלת קהל במשרדי הממשלה. "מדובר במחדל תכנוני שגורם לבעיות חמורות", הסביר אבנשטיין. "אנחנו נמצאים במתחם של גורדי שחקים. כל החניונים שלהם יושבים על יציאה אחת. בפועל, אלפי מבקרים מגיעים למתחם שרונה, מחנים את כלי הרכב שלהם באותו המתחם ומשעה 15:00 והלאה תקועים פה".

ND - עיצומים עקב פקקים בחניון קרית הממשלה. צילום: אבי כהן ועובדי קרית הממשלה, עריכה: יאיר דניאל, אתר רשמי
"אנשים מוצאים את עצמם יושבים למשך שעה וחצי ללא קליטה". עומסים ביציאה מהחניון/אתר רשמי, צילום: אבי כהן ועובדי קרית הממשלה, עריכה: יאיר דניאל

לדבריו, אכלוס של הבניין השני בגובהו במדינת ישראל - עזריאלי שרונה - שבו 700 דיירים, יהפוך את המצב לעוד יותר בלתי אפשרי. "אנשים מוצאים את עצמם יושבים ברכב לפעמים למשך שעה וחצי, ממפלס 6 - ועד היציאה מהחניון, בלי קליטה של רדיו ומכשירים ניידים, נושמים את הגזים הרעילים", הוסיף אבנשטיין. "אנחנו דורשים דבר מאוד פשוט: לשבת עם הגורמים הרלוונטיים ולמצוא פתרון לאותן הבעיות. עד עתה, לא היה אפילו דיון רציני אחד בנושא".

אבנשטיין אמר כי הבעיה התחילה "לא אתמול ולא שלשום", ויחד עם זאת, "המצב מחמיר מיום ליום". הוא טען כי "הגורמים הרלוונטיים טומנים ראשם בחול, ותרתי משמע, במנהרה. עד שלא ייעשו צעדים משמעתיים - נמשיך עם הצעדים הארגוניים".

אלי להב, מרכז ההסתדרות עובדי המדינה במרחב תל אביב יפו, הודיע אתמול לנציב שירות המדינה אודי פראוור על תחילת שיבושים בעבודות משרדי הממשלה בבניין הממוקם סמוך למתחם שרונה ומחלף השלום. לוואלה! NEWS נודע כי העובדים דורשים, במסגרת מציאת פתרון לבעיה, הסדר הטבות ובו תוספת לשכרם בגין הזמן שבו הם נאלצים לעמוד בפקק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פקקים בחניון קרית הממשלה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"המצב מחמיר מיום ליום". הכאוס בחניון קריית הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בהסתדרות מאשימים את אגף השכר ואת נציבות שירות המדינה בכך שלא נרתמו למציאת פתרון לבעיות התנועה במתחם. במכתבו לנציב בנושא כתב להב כי השהות בחניות גורמת לבעיות בריאותיות וכי ההחלטה לפתוח בעיצומים התקבלה על ידי פורום מאבק הוועדים בקריית הממשלה.

להב ציין כי "היום התכנסה ישיבת חירום על ידי כלל נציגי הוועדים בבניין קריית הממשלה. זאת, עקב התנהלות אגף השכר וניצבות שירות המדינה, שפועלים בחוסר תום לב ובחוסר מקצועיות, וכתוצאה מכך גורמים לפגיעה קשה לציבור העובדים בבניין הממשלה בתל אביב". לדבריו, "לצערנו, למרות פניות חוזרות ונשנות, אגף השכר ונציבות שירות המדינה לא מצאו לנכון לפתור את בעיות התנועה הקשות הקיימות זמן רב ביציאה ובכניסה לחניון קריית הממשלה".

נציבות שירות המדינה: "ניתנו בעבר הטבות כמחווה של רצון טוב"

בנציבות שירות המדינה הסבירו כי בעבר ניתן לעובדי המגדל הסדר הטבות לתקופה זמנית שהוגדרה מראש, והוארכה ארבע פעמים בשל חסימת הכניסה לחניון מרחוב הארבעה. "שלוש הארכות נוספות ניתנו כמחווה של רצון טוב ומתוך רצון לאפשר הידברות, להסדיר את טענות ההסתדרות ולהגיע עמה להסכמות", אמרו בנציבות. "לצערנו, ההסתדרות לא ניסתה להגיע איתנו להסכמה ודורשת שההסדר יחול על כל העובדים ולא רק על אוכלוסיות מוגדרות שלגביהן ניתן היה להגיע להסכמה, כפי שהצענו".

"זאת ועוד", המשיכו, "בפגישה האחרונה הצענו להמשיך את הדיונים ולאפשר את הארכת ההסדר רטרואקטיבית לחודש ינואר, במידה וניווכח שההסתדרות מקיימת איתנו משא ומתן רציני ומקצועי, וכי בכוונתה להגיע להסדר. ההסתדרות סירבה".

בנציבות אמרו כי כ"מעסיק", הם אינם יכולים לקחת על אחריותם מתן גורף של הטבות שיש להן "השפעות רוחב גדולות על עובדים בשאר מגזרי המשק באזור הקריה". לדבריהם, המדינה מוכנה לדון בטיפול נקודתי של אוכלוסיות עובדים, אך לא באופן שנוגע לכל עובדי קריית הממשלה באופן גורף.

קריית הממשלה, מאי 2015. ראובן קסטרו
קריית הממשלה בתל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully