וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נגד השמרנים: לאזרחים יש דרישות, אף אחד לא חף מפשע

8.1.2018 / 13:40

נשיא איראן אמר כי ההפגנות במדינה לא היו רק על רקע כלכלי, אלא גם פוליטי ודחק ברשויות לבטל את המגבלות על הרשתות החברתיות. חבר פרלמנט: אחד העצורים מת בבית הכלא

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא איראן חסן רוחאני ביקר היום (שני) במרומז את הממסד השמרני, כשאמר שההפגנות ברחבי המדינה לא כוונו רק נגד המצב הכלכלי וקרא להסיר את המגבלות שהוטלו על הרשתות החברתיות במטרה לבלום את התפשטות המחאה החריגה. "יהיה זה פירוש מוטעה של האירועים כמו גם עלבון לעם האיראני, אם נאמר שהיו להם רק דרישות כלכליות", צוטט רוחאני על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "לאזרחים יש דרישות כלכליות, פוליטיות וחברתיות".

רוחאני אמר עוד כי צריך לאפשר לאזרחים לבקר את כל נושאי התפקידים הרשמיים, ללא יוצא מן הכלל, על אף שאלו נוצלו לדבריו על ידי גורמים זרים. "אף אחד לא חף מפשע וצריך לאפשר לאזרחים לבקר כל אחד", אמר הנשיא, שנבחר ברוב גדול לכהונה שנייה במאי האחרון, על מצע של שיפור במצב הכלכלי ולפתיחות רבה יותר מבחינה פוליטית וחברתית. בכך התייחס גם לדברים שהושמעו נגד המנהיג העליון, עלי חמינאי, ונגד המעורבות הזרה של משמרות המהפכה בסכסוכים באזור.

לקריאה נוספת בנושא
כדי להילחם ב"פלישת המערב": איראן אוסרת לימוד אנגלית בבתי ספר
נלקחו מבתיהם: עשרות סטודנטים נעצרו כחלק מדיכוי המחאה באיראן

עצרת תמיכה במפגינים באיראן בלוס אנג'לס, ארה"ב, 7 בינואר 2018. רויטרס
עצרת תמיכה בהפגנות באיראן בלוס אנג'לס, אתמול/רויטרס

אתמול הודיעו משמרות המהפכה כי כוחות הביטחון הצליחו לדכא את "המרד", שלטענתם תודלק על ידי אויבים זרים. 22 איש נהרגו במהלך המחאות, שהתקיימו בעשרות ערים ועיירות, ויותר מאלף איש נעצרו, בהם עשרות סטודנטים. המיד שהריערי, סגן ראש הרשות השופטת, אמר כי כל מארגני ההפגנות זוהו ונעצרו, וכי הם ייענשו בחומרה ועלולים לספוג עונש מוות. חבר הפרלמנט טייבה סיאבשי אמר היום כי אחד העצורים התאבד בתאו בכלא.

בדבריו, דחה רוחאני את הקריאות מצד אנשי דת קיצוניים, שביקשו לחסום לחלוטין את הגישה לרשתות החברתיות ולאפליקציות להעברת מסרים. עם דעיכת ההפגנות, הסירה הממשלה את המגבלות שהטילה על אינסטגרם, ששימשה להוצאת מפגינים לרחובות. עם זאת, הגישה לאפליקציה הפופולרית יותר טלגרם עדיין חסומה. "אסור לנו להיות אדישים לצורכי היומיום והעסקים של האזרחים", אמר רוחאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא איראן רוחאני בנאום לאומה, 31 בדצמבר 2017. PRESS TV, צילום מסך
קורא להקשיב למפגינים. רוחאני/צילום מסך, PRESS TV

במקביל, שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הזהיר היום את שכנותיה של איראן - כשהוא רומז לערב הסעודית - מפני שלהוב המחאה במדינה, ואמר כי זה רק יכה בהן בחזרה. "מדינות מסוימות מנסות לנצל את האירועים האחרונים", אמר זריף בכנס ביטחוני בטהראן, מבלי לפרט. "שום מדינה לא יכולה ליצור סביבה בטוחה על חשבון יצירת חוסר ביטחון בקרב שכנותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully