וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכלית נפט איראנית עולה באש לחופי סין; חשש מאסון סביבתי

8.1.2018 / 11:26

צוותי הכיבוי מתקשים להשתלט על האש שפרצה בכלי השיט אחרי שהתנגש בספינת משא והוא עשוי להתפוצץ. גופתו של אחד מ-32 חברי הצוות אותרה על הסיפון. היקף הנזק לא ברור, אך המכלית נשאה 136 אלף טונות של נפט גולמי

צילום: רויטס, עריכה: שניר דבוש

צוותי כיבוי מתקשים להשתלט היום (שני) על שריפה שפרצה במכלית נפט איראנית בסמוך לחוף המזרחי של סין, אחרי שהתנגשה מסיבה לא ברורה בספינת משא, בזמן שגופתו של אחד מ-32 חברי הצוות הנעדרים נמצאה בסיפון. ספינת המשא ספגה נזק מצומצם וכל 21 חברי הצוות, אזרחי סין כולם, חולצו בשלום.

מומחים בצוות החילוץ אמרו לרשת הטלוויזיה המרכזית של סין כי החשש הוא שהמכלית, שהתנגשה בספינה ביום שבת בלילה בים סין המזרחי ועלתה בלהבות, תתפוצץ ותטבע. דובר משרד החוץ בבייג'ינג, לו קנג, אמר כי מזג האוויר הגרוע ממשיך להקשות על עבודות החילוץ.

מכלית נפט איראנית עולה באש לחופי סין, 7 בינואר 2018. רויטרס
כלי טיס אמריקני משתתף בחיפושים. המכלית הבוערת/רויטרס

היקף הנזק הסביבתי וכמות הנפט שדלפה מהמכלית לא ברורים, אך זה עשוי להיות התקרית החמורה ביותר מאז 1991, אז 260 אלף טונות של נפט דלפו סמוך לחופי אנגולה. "ממשלת סין לוקחת ברצינות רבה תקריות ימיות מסוג זה, וכבר שלחה צוותי חיפוש וחילוץ רבים לזירה כדי לעזור במאמצים", אמר דובר המשרד.

מוחמד רסטד, ראש ארגון הנמלים והים של איראן, אמר לסוכנות הידיעות איסנ"א כי שרידי גופתו של המלח שאותרו על הסיפון נשלחו לשנגחאי לצורך זיהוי. לא ברור מה עלה בגורלם של 31 המלחים הנעדרים ובחיפושים משתתף גם מטוס של חיל הים האמריקני, הסורק שטח של 12,350 קמ"ר, וכן ספינה ומסוק של קוריאה הדרומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מכלית נפט איראנית עולה באש לחופי סין, 7 בינואר 2018. רויטרס
מכלית נפט איראנית עולה באש לחופי סין, 7 בינואר 2018/רויטרס

בטלוויזיה הסינית נראו סירות כיבוי רבות, ששפכו מים על הלהבות כשעשן סמיך המשיך להיתמר מהמכלית, שעשתה את דרכה מאיראן על קוריאה הדרומית עם 136 אלף טונות של נפט גולמי. זה שווה ערך לכמיליון חביות נפט, שערכן כ-60 מיליון דולר, לפי מחירי הנפט הגלובליים. המכלית, ששטה תחת דגל פנמה, התנגשה בספינת המסחר בחלק שאינו משמש בדרך למעבר כלי שיט גדולים, שרובם משייטים באזור קרוב לחוף סין או בסמוך לחופי יפן.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully