וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכסוך ארוך בין בני זוג": גל הצתות חריג בבנייני מגורים בלוד

שמונה בני אדם פונו הלילה לבית החולים בעקבות שריפות בבניינים בלוד. המשטרה עצרה שני חשודים. אחת השכנות סיפרה על סכסוך בין בני זוג: "אף אחד לא האמין שזה יגיע לניסיון פגיעה בנפש". עיריית לוד: "רואים בחומרה רבה". צפו בתיעוד של אחת השריפות

אתר רשמי

שני תושבי לוד, בני 34 ו-41, נעצרו היום (שני) בחשד למעורבות בסדרת שריפות שהתרחשה הלילה בבנייני מגורים בלוד. במהלך השריפות, שמונה בני אדם נפגעו באורח קל בשריפות והם פונו לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב. בין הפצועים אימא ושלושת ילדיה, בהם שני פעוטות. ארבעה נפגעים נוספים טופלו בזירה ולא הזדקקו לפינוי.

נבדק חשד שמדובר בהצתות והמשטרה נמסר שהחקירה נמשכת. אחת ההערכות היא כי השריפות נובעות מסכסוך בין בני זוג. בין תושבי העיר הופצה הבוקר הודעה לפיה "יש חשש שמסתובב בלוד פירומן", והתושבים מתבקשים להתקשר למשטרה אם ראו אדם חשוד.

דוברות כבאות והצלה עדכנה כי צוותי כיבוי הוזעקו סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר לחדר מדרגות של בניין ברחוב דוד ברוך בעיר. הצוותים החלו בסריקות לאיתור לכודים, שבסיומן חולצו ארבעה מדיירי הבניין שפונו לבית החולים. במקביל הצוותים השתלטו על הלהבות, מנעו את התפשטות האש, אווררו את המבנה ופינו את שאר הדיירים בבניין.

עוד בוואלה! NEWS:
שוד הכבשים הגדול התגלה כהונאה: החקלאי הסתיר חצי מיליון שקל
אינדונזיה: נוסעת נעצרה אחרי שנמצא תינוק מת עטוף בשקית במטוס
עקב תלונות על הטרדות מיניות: הממונה על המתמחים בשיבא הושעה מתפקידו

גל הצתות בלוד, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
אחת מהדירות שנגרם להן נזק בשריפה, היום/ראובן קסטרו
גל הצתות בלוד, 8 בינואר 2018. דוברות כב"ה
זירת אחת השריפות/דוברות כב"ה

זמן קצר לאחר מכן, התקבלה הודעה על שריפה נוספת בבניין בשדרות דוד המלך בעיר. לוחמי האש חילצו דיירים שנלכדו בדירות במקביל לפעולות לכיבוי האש ולשחרור העשן. שלושה מהדיירים פונו על ידי מד"א לבית החולים.

לדברי ח', תושבת רחוב ברוך בלוד ועדת ראייה לאחת השריפות בלילה, "שמעו צעקות לפני". לדבריה, שכנים טוענים שיש בבית "סכסוך ארוך בין הזוג, אבל אף אחד לא האמין שזה הגיע להצתה וניסיון פגיעה בנפש". ח' הוסיפה כי לא ברור למה הוצתו רכבים של תושבים נוספים ברחוב, "אולי ניסה לפגוע ברכב של אשתו או של מכר אחר, אבל מה אשמים שאר התושבים. שמונה אנשים העבירו את הלילה במיון, לא חבל?".

גל הצתות בלוד, 8 בינואר 2018. דוברות כב"ה
זירת אחת השריפות/דוברות כב"ה

מפקד המשמרת רשף דני שמש סיפר כי "במקביל לשתי השריפות, פעלנו באירועים נוספים בהם שריפת חמישה כלי רכב ברחוב חטיבת יפתח". שריפה נוספת פרצה הלילה בחדר בלוני גז ברחוב ראובן רובין וברחוב אלפעל, שבו נשרפו ארבעה כלי רכב.

מפקד תחנת כבאות והצלה איילון, טפסר רמי אברהם, שפיקד על האירוע, אמר כי "בזכות התגובה המהירה של לוחמי האש מתחנת איילון, בסיוע תחנת המחוז, ניתן מענה לגל השריפות ומנענו את התפשטות השריפות ופגיעה בחיי אדם". הוא הוסיף כי בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים.

הפעיל החברתי אלירן לוי סיפר לוואלה! NEWS כי "תחושת הביטחון של תושבי לוד במצב רגיש מאוד, אנשים פוחדים לצאת מהבתים שלהם. חמור מכך, פנתה אליי אתמול אחת השכנות הצמודות לבית שנדלק ואמרה בדאגה: 'מפחדים לישון בבית, שלא יציתו אותנו'". לוי הוסיף שצריך לפעול ביד ברזל נגד המציתים כדי להחזיר את הביטחון לתושבים המפוחדים.

גל הצתות בלוד, 8 בינואר 2018. דוברות כב"ה
זירת אחת השריפות/דוברות כב"ה

מעיריית לוד נמסר כי היא "רואה בחומרה רבה את ההצתות שבוצעו הלילה, אף שבכל האירועים המדובר בנזק לרכוש בלבד". לדברי העירייה, ממכלול המידע שהתקבל בעירייה בשלב זה, "עולה כי ככל הנראה המדובר בהצתות מכוונות מהן עולה חשד סביר כי מקורן על רקע סכסוכים אישיים. הנושא מצוי בחקירת המשטרה אשר אוספת ראיות באשר לאחראים להצתות, ובחקירת אגף בטיחות אש וחקירות של כבאות והצלה לבירור נסיבות השריפות".

עוד הוסיפו כי בעירייה ובמשטרה "יסתייעו במצלמות הביטחון של העירייה המוצבות בשטח כדי להגיע לאחראים להצתות ולהעמידם לדין במלוא החומרה".

השריפות מגיעות בצל מחאה של קציני כיבוי ולוחמי מערך הכיבוי וההצלה שהכריזו אתמול על "ניתוק מגע" בין עובדי הרשות הארצית לכיבוי לנציב דדי שמחי, זאת במסגרת סכסוך העבודה עליו הכריזו. במכתב שהעביר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי לעובדי המערך, נמסר כי במסגרת הסכסוך יתקיים הניתוק המדובר בין העובדים לנציג, והודגש כי תתבצע פגיעה בכשירות המבצעית של הכבאים, בהם אימונים, ישיבות ואף כללי משמעת.

(עדכון ראשון: 9:59)

גל הצתות בלוד, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
חוקר שריפות באחת מהזירות היום/ראובן קסטרו
גל הצתות בלוד, 8 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת אחת השריפות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully