וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד הכבשים הגדול התגלה כהונאה: החקלאי הסתיר חצי מיליון שקל

8.1.2018 / 8:58

המשטרה חושדת כי חקלאי מעין הבשור שדיווח על גניבת ענק של כ-435 כבשים, הסתיר שמכר אותן במהלך שנת 2017, ולא דיווח על כך לרשויות המס. "הקפצנו כוחות רבים לאחת מגניבות הצאן הגדולות ביותר בשנים האחרונות, וגילינו כי מדובר בחשד להונאה"

מד"א

דיווח על גניבת ענק של כ-435 כבשים התגלה כהונאה. חקלאי מעין הבשור דיווח אתמול (ראשון) על גניבת טלאים וכבשים מדיר במושב שבחבל אשכול. עם חקירת המקרה התגלו חשדות נגד החקלאי בגין ניסיון הונאה של רשויות המס בסכום של כחצי מיליון שקל.

עם קבלת הדיווח במשמר הגבול (מג"ב) פתחה היחידה המרכזית לחקירת פשיעה חקלאית בדרום, חקירה במסגרתה הגיעו לדיר עשרות אנשי מג"ב, חוקרים ומעבדה ניידת שאספו ממצאים וראיות. כבר בשלבים הראשונים של החקירה ועם איסוף הממצאים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות החלו החוקרים לחשוד שלא מדובר בגניבה של ממש וכי כנראה מדובר בניסיון הונאה.

ככל שהתקדמה החקירה, התחזק החשד שמדובר אכן בהונאה. במהלך חקירת החקלאי ובני משפחתו עלה חשד כי הטלאים והכבשים נמכרו ב-2017 "בשחור" ללא דיווח לרשויות המס. "עם קבלת הדיווח הקפצנו כוחות רבים למה שהיה נראה כאחת מגניבות הצאן הגדולות ביותר בשנים האחרונות. עם איסוף הממצאים ופענוח הזירה התברר כי מדובר בחשד להונאה בסכום של כחצי מיליון שקלים אותם העלימו ככל הנראה משפחת החקלאי", מסר קצין החקירות של מג"ב.

עוד בוואלה! NEWS:
שוד הכבשים הגדול: חמישה נעצרו בחשד לגניבה מדיר בשרון
עצמות בעלי חיים שהתגלו בתל חצור חושפות את סוד העיר הקדומה
בין מוחמד א-דורה לתמימי: חיילי צה"ל בעדשת המצלמה

גניבת הכבשים הגדולה ביותר במחוז מרכז בשנת 2017, 9 בדצמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
גניבת הכבשים בפורת, בחודש שעבר/חטיבת דובר המשטרה

ממג"ב נמסר כי הם רואים בחומרה ניסיונות להונות את המשטרה בדיווחים כוזבים המאלצים את המשטרה להשקיע אמצעים ומשאבים רבים תוך הוצאות תפעוליות כספיות גדולות. עוד הוסיפו כי במסגרת המאבק בפשיעה החקלאית נעשה שימוש באמצעים המתקדמים ביותר שעומדים לרשות המשטרה, שמפענחים גם מקרים בהם מנסים להונות את רשויות אכיפת החוק.

בחודש שעבר נעצרו ארבעה תושבי קלנסווה וצעיר פלסטיני מיריחו על ידי מג"ב לאחר שהצליחו לגנוב 56 כבשים מדיר במושב פורת שבשרון. מדובר באירוע גניבת הכבשים הגדול ביותר אשתקד במחוז המרכז, ובעלי החיים שנלקחו אותרו שעות לאחר המעשה.

בעליהן של הכבשים, חקלאי תושב פורת, מחזיק בדיר ובו 62 כבשים. משהבחין בהיעדרן של רוב הכבשים מדירו, הזעיק את המשטרה. צוותי חקירה ומודיעין של מג"ב שהגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים וראיות. במקביל, החלו כוחות רבים של מג"ב לסרוק את המרחבים באזור, שבסופם אותר בקלנסווה כלי רכב שככל הנראה שימש את העבריינים לגניבת הכבשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully