וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יוגב ייעדר מהצבעה בשל מות אמו – וחוק המרכולים שוב בסכנה

הרוב הדחוק בהצבעה על חוק המרכולים מעמיד את העברתו בסכנה, זאת לאחר שאלישבע וגנברג, אמו של חבר הכנסת מהבית היהודי, הלכה לעולמה הלילה. מצב ההצבעות כרגע: 58 תומכים - 58 מתנגדים. השר דרעי: "החוק הוא דאגה לצביון המדינה"

עריכת וידאו: ניר חן

הרוב הקואליציוני לחוק המרכולים שוב בסכנה, זאת לאחר שאלישבע וגנברג, אמו של חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי הלכה לעולמה הלילה (שני). הלווייתה צפויה להתקיים בצהריים בבית העלמין חוף הכרמל, ובשל כך ח"כ יוגב צפוי שלא להגיע להצבעות בכנסת בשבוע הקרוב.

הקואליציה מונה 66 ח"כים והאופוזיציה 54. לפי הערכות תומכים 58 ח"כים, ומתנגדים 58: ארבעה מישראל ביתנו יצביעו נגד ההצעה, השרה סופה לנדבר צפויה להיעדר כי היא מחויבת להחלטת ממשלה ואינה יכולה להתנגד. ח"כ שרן השכל תימנע וח"כ טלי פולסקוב מכולנו צפויה להתנגד.

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי לא מתכנן להגיע, וח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) שיושב שבעה על אחיו ייעדר גם הוא. חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו טרם החליטה אם לתמוך בחוק ובסביבתה אמרו כי אחרי שתקרא את הנוסח הסופי תחליט. בקואליציה ינסו להפעיל לחצים על ח"כ אורלי לוי אבקסיס שנחשבת סיעת יחיד באופוזיציה ומצביעה לפי צו מצפונה כדי שתמנע או תצביע בעד.

עוד בוואלה! NEWS:
החרדים מגנים על חוק המרכולים: "זו לא כפייה, זו שמירה על צביון"
מבוכה לש"ס ודריכות לקראת חוק המרכולים: השבוע המאכזב של דרעי
"בריונות": ניסיון להדיח את ח"כ שרן השכל בשל חוק המרכולים

IFB ח"כ מוטי יוגב, הבית היהודי על בימ"ש העליון. מערכת וואלה!
ח"כ יוגב. ייעדר מההצבעה/מערכת וואלה!

השר משה כחלון התייחס הבוקר לחוק ואמר כי "הוא לא ישנה את הסטטוס קוו, ואחרי שהוא יעבור דבר לא ישתנה".

אתמול הגיעו ראשי הקואליציה להסכמה על נוסח חדש של החוק, לפיו חנויות הנוחות בתחנות הדלק יישארו פתוחות בשבת, אך אילת תישאר סגורה, למרות היותה עיר תיירותית. זאת, על אף הסתייגותו של שר התיירות יריב לוין, שביקש להחריג גם את העיר הדרומית. גורמים בסביבת ראש הממשלה התייחסו לפשרה ואמרו כי "נתניהו התעקש להוציא את חנויות הנוחות בתחנות הדלק, וכתוצאה מכך החוק יעלה רק בהסכמה הזאת ובהתניה הזאת".

אמש יצאו חברי הסיעות החרדיות להגנת החוק, לקראת ההצבעה היום במליאת הכנסת, וטענו כי מדובר בחוק שלא משנה בפועל הרבה מהמצב הקיים. דבריהם הגיעו ברקע המאבק בקואליציה על כל קול נוסף לקראת ההצבעה, מאחר שנכון לאמש היה רוב של קול אחד בלבד לעומת האופוזיציה. יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, גרס כי לא מדובר בחקיקה דתית אלא ב"דאגה לצביון המדינה. בימים האחרונים אני שומע רבות כאילו מדובר בחוק של 'כפיה דתית'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אריה דרעי במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
החוק של דרעי בסכנה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"חשוב להבהיר: הציבור החרדי יושב במשך שנים בממשלות השונות. אילו רצינו, היינו מעלים בכל יום חוקים דתיים. בפועל, לא הבאנו עד היום ולו חוק דתי אחד שמשנה את הקיים. אנחנו לא מאמינים בחקיקה דתית ודוגלים באיש באמונתו יחיה. ועדיין, יש לנו קצת אחריות לצביון היהודי של המדינה, שלא נהיה כמו כל העמים", אמר.

החוק נועד להעניק לשר הפנים סמכויות כך שלרשויות המקומיות לא תהיה אפשרות לחוקק חוק עזר עירוני בלא אישורו. בחוק קיים סעיף נוסף לפיו השר יוכל לבטל חוק עזר אם זה נדרש "לצרכים חיוניים" לדעתו. בכך, יוכל שר הפנים אריה דרעי לכפות סגירה מרכולים בשבת בערים שבהן יוחלט לאשר חוקי עזר המתייחסים לפתיחת עסקים בשבת.

סניף AM PM ברמת גן 3 בינואר 2018. ראובן קסטרו
המרכולים יישארו פתוחים בשבת?/ראובן קסטרו

לטענת דרעי, "הכפייה הפעם מגיעה מהצד השני. ציבורי שומרי השבת הוא שנמצא במגננה. אנחנו מנסים לשמור על המעט שנותר מצביון השבת מול הכרסום ההולך וגובר בשטח. כל אדם שלא מושפע מסיסמאות של הסתה ובוחן את הנושא לעמקו מבין, שבלי החוק הזה נהיה עדים לשיטפון אדיר של רשתות, חנויות ובתי עסק שייפתחו את שעריהם בשבת ויהפכו את יום השבת הקדוש ליום השופינג הלאומי. זה לא תסריט רחוק".

(עדכון ראשון 7:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully