וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין של הליכוד ידון בהדחת ח"כ שרן השכל; "אגיע עד לבג"ץ"

בעתירה שהוגשה על דעת רה"מ לבית הדין נטען כי השכל מסייעת בהתנגדותה לחוק המרכולים לקידומן של מפלגות המתחרות בליכוד, וכחברת כנסת מטעם התנועה היא מחויבת לקיים את החלטות המפלגה בכנסת. השכל: "זו המפלגה שלי, אף אחד לא ייקח לי אותה"

צילום: מתוך ה-youtube של 'שבתרבות', עריכה: שניר דבוש

בית הדין העליון של הליכוד יתכנס היום (שני) במצודת זאב לדיון בעתירה שהגישה התנועה ויו"ר הסיעה ח"כ דודי אמסלם להפסקת חברותה של ח"כ שרן השכל בעקבות התנגדותה לחוק המרכולים. היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, ייצג את התנועה בדיון הדחוף שזומן היום כדי להדיח את השכל עוד לפני ההצבעה על החוק במליאת הכנסת.

בעתירה נטען כי השכל היא חברת תנועת הליכוד המכהנת מטעמה בכנסת ולכן היא חייבת בהתאם לחוקת התנועה לקיים את החלטותיה, בהן את החלטות סיעת הליכוד בכנסת ולסייע לקידומן. עוד נטען כי התנגדות ח"כ השכל לחוק המרכולים מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד. "נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לפי סעיפים 21א (ו) ו-4 לחוקת תנועת הליכוד", נכתב בעתירה, שהוגשה על דעתו ובתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שרן השכל בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ח"כ השכל/ראובן קסטרו

עם זאת, מהלך ההדחה של השכל עורר גם ביקורת בתנועה. שרים בליכוד, בהם צחי הנגבי וגילה גמליאל, אמרו לראש הממשלה כי מדובר במהלך "לא מידתי", ומבקר הליכוד, שי גלילי, אמר כי "בית הדין של המפלגה מחק על הסף בעבר עתירות מסוג אלה, הרי שאף היועץ המשפטי עצמו קבע בכתבי תגובתו בעבר, כי לא ניתן כלל לעתור לבית הדין להרחקת חבר כנסת על בסיס דרך הצבעתו או התנהגותו במליאת הכנסת".

"אני חושבת שזהו איבוד עשתונות", אמרה ח"כ השכל לוואלה! NEWS. "ראינו איזו מבוכה הייתה בשבוע שעבר. אני חושבת שהם סתם יוצרים מבוכה נוספת השבוע והם פשוט ימצאו את עצמם מול מלחמה עיקשת. אנחנו נגיע לבית הדין של הליכוד, אני לוחמת מג"ב, קרבית, והוא (דודי אמסלם) ימצא את עצמו במלחמה עיקשת נגדי.

"זו התנועה שלי, זו המפלגה שלי ואף אחד לא ייקח לי אותה, לא דודי ולא אף אחד אחר", הוסיפה. "ארבע פעמים ברציפות זכיתי במדד החירות, שמודד בדיוק את הערכים האלו, שהליכוד מבוסס עליהם. אני על המפלגה שלי לא אוותר. אם תתקבל החלטה נגדי, אלחם על כך ואגיע עם זה עד לבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully