וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבסיס הרוסי בסוריה שוב תחת אש: "סוכלה מתקפת מל"טים חמושים"

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי צבא רוסיה הפיל כלי טיס בלתי-מאויש של פלג אסלאמי הפועל באזור בסיס חמימים בלטקיה. זאת אחרי הפגזה של המורדים על המקום, שלפי הדיווחים השמידה כמה כלי טיס רוסיים

צילום: RT, עריכה: שניר דבוש

צבא רוסיה סיכל מתקפה של מל"טים חמושים על בסיס בסוריה, ימים לאחר שדווח על כך שכמה כלי טיס הושמדו בהפגזה של המורדים באזור – כך דיווח אתמול (שבת) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, יירוט אחד מכלי הטיס הבלתי-מאוישים בלם את המתקפה על הבסיס חמימים שבמחוז לטקיה, בצפון-מערב סוריה. במוסקבה טרם הגיבו לכך.

לפי הארגון, המתקפה הייתה של אחד הפלגים האסלאמיים הפועל באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם לבסיס המרכזי שמשמש את רוסיה מאז תחילת מעורבותה במלחמה ב-2015. לפי אתר החדשות הרוסי לנטה, המל"טים היו מדגם בסיסי – מנועיהם הודבקו למסגרת עץ, שנשאו שני "מוקשים מתוצרת ביתית".

לקריאה נוספת בנושא
האבידה הגדולה ביותר לרוסיה: "מורדים השמידו שבעה מטוסים בסוריה"
אחרי ההודעה על הנסיגה: רוסיה מתחילה בביסוס נוכחות הקבע בסוריה

מטוס של חיל האוויר של רוסיה, בבסיס חמימים, לטקיה, סוריה, אחרי שככל הנראה נפגע בהפגזת מורדים, דצמבר 2017. צילום מסך
אחד המטוסים בחמימים שלכאורה נפגע בהפצצה/צילום מסך

התקיפה הקודמת על הבסיס הייתה בערב השנה החדשה, ב-31 בדצמבר. מוסקבה אישרה את מותם של שני חיילים בתקרית, אך דחתה דיווח של אתר חדשות רוסי ולפיו שבעה מטוסים הושמדו בהפצצה, במה שהייתה לתקרית הקטלנית ביותר עבור צבא רוסיה מבחינה חומרית מאז שנכנסה למלחמה.

העיתונאי הרוסי רומן ספונקוב פרסם בשבוע שעבר ברשתות החברתיות תמונות, שבהן נראו כלי טיס פגועים, שלדבריו היו אלו שהופצצו בחמימים.

אחרי אותה תקרית, הגביר צבא רוסיה את האבטחה סביב הבסיס בלטקיה, שבו כבר מוצבות סוללות נ"מ מתקדמות מדגם S-400, אך ככל הנראה המורדים הצליחו לעקוף את קו ההגנה הראשון ושיגרו פגזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
סוללות S-400 באזור בסיס חמימים/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully