וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת האסטרונאוט ג'ון יאנג, שפיקד על המשימה הראשונה לחלל

בגיל 89, הלך לעולמו בארה"ב אחד מהחלוצים בתחום והראשון שהשלים שש משימות שונות לחלל. הוא נודע בין היתר בכך שהבריח פעם אחת כריך בשר לאחד מחבריו והיה לאדם התשיעי שדרך על הירח

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האסטרונאוט האמריקני ג'ון יאנג, שטס פעמיים לירח ופיקד על המשימה הראשונה לחלל, מת בגיל 87 – כך הודיעה אתמול (שבת) סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, שמסרה כי הוא מת ביום שישי, כתוצאה מסיבוכים של דלקת ריאות. "נאס"א והעולם איבדו חלוץ בתחום", מסר ראש הסוכנות רוברט לייטפוט.

הוא היה האדם היחיד שטס גם במשימות "ג'מיני", "אפולו" ובטיסות מעבורות. הוא נודע בכך שהצליח להבריח כריך בשר בטיסה לחלל כמתנה לאסטרונאוט אחר, בתעלול שספג ביקורות מצד נאס"א.

הוא פרש מהשירות ב-2004, אחרי קריירה שנמשכה 42 שנה. יאנג, יליד סן פרנסיסקו, השלים תואר בהנדסה אווירית ולאחר מכן שירת בצי האמריקני כטייס מבחן. הוא נבחר על ידי נאס"א ב-1962 וטיסתו הראשונה לחלל הייתה ב-1965, כחלק ממשימת "ג'ימיני 3".

לקריאה נוספת בנושא
הלך לעולמו ג'ון גלן - האסטרונאוט האמריקני הראשון שהקיף את כדור הארץ
"אני שייך ליקום": מת האדם האחרון שצעד על הירח

האסטרונאוט האמריקאי ג'ון יאנג במהלך פעילותו ב- 1965. AP
היה טייס מבחן בצי האמריקני. יאנג ב-1965/AP

במאי 1969 הוא היה חלק ממשימת אפולו 10, שטסה לירח כחלק מהכנה לקראת נחיתת אפולו 11 חודשיים לאחר מכן. הוא הלך על הירח בעצמו לראשונה ב-1972, כמפקד משימת אפולו 16 – התשיעי מתוך 12 אנשים שאי-פים דרכו על פני הכוכב. הוא ושותפו לצוות צ'ארלס דיוס אספו דגימות מהסלעים והמקרקע של הירח ועברו מרחק של יותר מ-25 ק"מ בעזרת גשושית.

עוד באותו נושא

היום לפני 49 שנה: חוזרים לטיסה הראשונה של האדם סביב הירח

לכתבה המלאה
האסטרונאוט האמריקאי ג'ון יאנג  5 בינואר 2018. AP
מת כתוצאה מסיבוך בדלקת ריאות. יאנג/AP

ב-1981 הוא פיקד על טיסת הבכורה של המעבורת הראשונה של נאס"א לחלל, ה"קולומביה" ושנתיים לאחר מכן הפך לראשון שמשלים שש משימות בחלל, כשפיקד על טיסה נוספת של המעבורת. זה היה למסעו האחרון בחלל, אחרי שטיסתו המתוכננת ב-1986 בוטלה בשל פיצוץ מעבורת הצ'לנג'ר באותה שנה.

האסטרונאוט האמריקאי ג'ון יאנג. AP
האסטרונאוט האמריקאי ג'ון יאנג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully