וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "יריבות אישית": הרב הראשי מעכב כניסת רב עיר למועצת הרבנות

7.1.2018 / 11:46

רבה הספרדי הראשי של מודיעין אליהו אלחרר היה אמור להחליף במועצה את הרב אברהם יוסף שהורשע. אלא שהרב הראשי לישראל דוד לאו, שמכהן גם כראש המועצה, לא תיאם עבורו מועד השבעה. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי "היחסים בין השניים אינם טובים"

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
נמנע מתיאום מועד השבעה. לאו/נועם מושקוביץ

הרב הראשי לישראל דוד לאו מעכב כניסת רב עיר למועצת הרבנות הראשית לישראל בשל "יריבות אישית" - כך עולה מטענות של גורמים המעורים בפרטים. הרב אליהו אלחרר, הרב הספרדי הראשי של מודיעין היה אמור להיכנס לתפקיד מיד אחרי פרישתו של הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בחודש יולי שעבר. אך לאו, שמכהן כנשיא המועצה, לא תיאם עבורו מועד השבעה בבית הנשיא כפי שנדרש. אלחרר כיהן עד לפני חמש שנים לצדו של לאו בעיר מודיעין, ולפי אותם גורמים, "היחסים בין השניים אינם טובים".

במועצת הרבנות הראשית לישראל מכהנים 15 רבנים על פי החלוקה הבאה: שני הרבנים הראשיים לישראל, רב עיר אחד מכל אחת מן הערים ירושלים, תל אביב, באר שבע וחיפה ועשרה רבנים הנבחרים לכהונה של חמש שנים. המועצה מתכנסת בדרך כלל אחת לחודש, דיוניה סגורים לציבור והחלטותיה מתפרסמות באיחור רב. המועצה הינה הגוף העליון האחראי על תפקוד הרבנות והמוסמך לקבל את החלטותיה.

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
ברבנות הראשית סירבו להגיב/רוני כנפו

בחודש אפריל אשתקד הורשע הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון שכיהן כחבר במועצת הרבנות הראשית בעבירות של מרמה והפרת אמונים, ובמסגרת הסכם שנחתם עמו בחודש יולי סוכם כי הוא "מתחייב להשעות את עצמו, השעיה בלתי חוזרת, מתפקידו כחבר במועצת הרבנות הראשית עד לסיום הקדנציה הנוכחית, וכן מתחייב שלא להתמודד שוב לתפקיד זה".

מיד אחרי פרישתו, היה אמור אלחרר להיכנס כמעט באופן אוטומטי לתפקיד. לשכת הרב לאו הייתה אמורה לתאם עבורו את מועד ההשבעה בבית הנשיא, אך נמנעה מכך.

בלשכת הרב לאו אמרו בתגובה כי הרב אברהם יוסף הודיע כי הוא אינו מתפטר מתפקידו אלא משעה את עצמו באופן בלתי חוזר ומסרב למינוי מחליף ומשום שכך, לא ניתן למנות אף אדם אחר במקומו, אלא לאחר קבלת חוות דעת משפטית המתירה זאת. אך לוואלה! NEWS נודע כי בעקבות פנייתו של אלחרר ליועץ המשפטי לרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג, האחרון הוציא חוות דעת כזו שבה נכתב כי ממכתבו של אלחרר "ניתן להבין שמסיבות שאינן ידועות, עד כה, הוא טרם קיבל הזמנה ללשכת נשיא המדינה לשם חתימה על הצהרה". חרף עמדה זו הרב לאו נמנע מתיאום מועד השבעה לאלחרר.

הרב אלחרר והרבנות הראשית סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully